Gå til innhold

Den største gleden man kan ha, er å gjøre andre gla'!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Streve og streve fru Blom...men det er virkelig ganske så sant.

Å gjøre noen glad på et eller annet vis er jo veldig givende da...

Bare se hvor givende det er å være full av service og smil i et serviceyrke...eller å gjøre venner eller familie glad.

Man kan få mange gode smil tilbake og de kan være med på å gjøre dagen "perfekt".

:)

Bare se hvor givende det er å være full av service og smil i et serviceyrke...eller å gjøre venner eller familie glad.

Man kan få mange gode smil tilbake og de kan være med på å gjøre dagen "perfekt".

Det er jo mange måter å gjøre andre glad på uten at man trenger å strebe.... I dag lagde jeg sukkerspinn til jenta mi og venninna hennes ennå det ikke er lørdag. Gubben dro på impuls-fisketur med en kompis uten at jeg ble sur- ennå vi hadde en annen avtale.

De ble glade,og jeg blir glad. Ikke kostet det noe heller....

Gjest bordeaux

Ja for meg er det ihvertfall en stor glede å gjøre andre glade.

Dessverre så ser det ut til at i enkelte mijlø jeg er i så er det heller ordtaket "Skadefryd er den eneste sanne fryd" som gjelder.... Så akkurat der pøser jeg ikke ut min gode vilje lenger. :-)

Men jeg har fortsatt maaaange igjen som jeg kan gjøre glade. Og prøver så godt jeg kan ihvertfall.:-)))

Gjest bordeaux

Det er jo mange måter å gjøre andre glad på uten at man trenger å strebe.... I dag lagde jeg sukkerspinn til jenta mi og venninna hennes ennå det ikke er lørdag. Gubben dro på impuls-fisketur med en kompis uten at jeg ble sur- ennå vi hadde en annen avtale.

De ble glade,og jeg blir glad. Ikke kostet det noe heller....

Du.....hvordan lager du sukkerspinn?? :-) Kunne kanskje vært noe å prøvd det.

Gjest Sal Bass

Ja for meg er det ihvertfall en stor glede å gjøre andre glade.

Dessverre så ser det ut til at i enkelte mijlø jeg er i så er det heller ordtaket "Skadefryd er den eneste sanne fryd" som gjelder.... Så akkurat der pøser jeg ikke ut min gode vilje lenger. :-)

Men jeg har fortsatt maaaange igjen som jeg kan gjøre glade. Og prøver så godt jeg kan ihvertfall.:-)))

Ja, det kan utvilsomt være en fryd å se noen som skikkelig fortjener det gå på trynet så det synger:-) Men når jeg tenker meg ordentlig om, så er det sjelden jeg har en så god følelse i meg som når jeg har gjort noe fint og godt for andre. Vissheten om å ha vært til nytte og glede for et annet menneske gjør glad. Så da begynner jeg å lure, er det egentlig derfor vi er her? Er det dette som er målet? Og dette tankefrøet i en tid hvor kravmentaliteten og egoismen er større enn noengang, i moderne tid...

Annonse

Gjest Sal Bass

Strebe er ikke det samme som å streve:-)

Det er et fint ordtak, det. Som man bør prøve å gjøre. Men man må jo ikke la det gå utover seg selv heller.... tenker spes. på f.eks hjemmeværende mødre som gjør "alt" for å gjøre mann, barn og andre glad og dermed glemmer seg selv.

Du.....hvordan lager du sukkerspinn?? :-) Kunne kanskje vært noe å prøvd det.

Da må man ha utstyr til det. Kjøpte en sukkerspinnmaskin på Netthandelen.no. Kjøpte den på en ukurant tid på døgnet så jeg fikk den relativt billig. Ulempen: Den tar ikke så veldig mye sukker så de blir ikke så store (kanskje det ikke er en ulempe hvis man tenker på tennene?). Fordelen: Man blir verdens kuleste mamma og alle barna i bursdagen syns ungen din er verdens heldigste.....

Gjest bordeaux

Da må man ha utstyr til det. Kjøpte en sukkerspinnmaskin på Netthandelen.no. Kjøpte den på en ukurant tid på døgnet så jeg fikk den relativt billig. Ulempen: Den tar ikke så veldig mye sukker så de blir ikke så store (kanskje det ikke er en ulempe hvis man tenker på tennene?). Fordelen: Man blir verdens kuleste mamma og alle barna i bursdagen syns ungen din er verdens heldigste.....

Ååååååja.....tenkte meg vel det. Jaja, jeg har ikke barn, men tenkte kanskje gubben ble glad. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...