Gå til innhold

samboers epostflørt i levende live

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skrev for en stund tilbake at jeg hadde oppdaget at samboeren min har flørtet og hatt cybersex med en ex. Hun bodde langt unna og han unnskyldte seg med at det var harmløst for han kom aldri til å møte henne igjen. Det endte slik at jeg sa jeg ikke kunne tvinge ham til å bryte kontakten med henne, men jeg ville det bare skulle være vennskapelig. Han sa at da måtte han kutte kontakten helt med henne, for det gikk ikke an å omgås med henne på en ikke-seksuell måte.

Dette var for noen måneder siden. Og nå har jeg hørt (via venner av ham) at HUN har kommet til byen, og skal være her en stund framover. Hun skal bo hos felles venner av dem, de har jo samme omgangskrets.

Og nå er jeg selvfølgelig litt spent på hva som kommer til å hende, jeg kan jo ikke tvinge meg med på alle festene han skal på, for å "kontrollere" ham... Vil så gjerne stole på ham, men tror ikke han har samme oppfatning av hva som er utroskap som jeg. Hun er en femme fatale uten hemninger, ifølge han selv og andre. Mens jeg føler meg plutselig som en liten grå mus.

Hvordan skal jeg hamle opp med henne / dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134050-samboers-epostfl%C3%B8rt-i-levende-live/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet virkelig ikke om jeg hadde tolerert at kjæresten min hadde et seksuelt forhold til en kvinne per mail og nektet å kutte kontakten med henne.

og om hun kom til byen? da hadde nok selv jeg blitt rimelig sjalu og nervøs.

Men som sagt, jeg hadde aldri tolerert det, det er jo utroskap, og det er iallfall ikke monogami. de har et rent seksuelt forhold, en seksuell spenning mellom seg, det er ikke noe rart at du ikke aksepterer dette iallfall. han har jo selv sagt det, det er umulig å være bare venner med henne. og da blir det nok det samme om de møtes også

får håpe han møter henne og finner ut at det ikke er noen gnist der og at hun egentlig er helt uinteressant da. men her ville jeg nok satt foten ned om jeg var deg, for lenge siden. men du er vel redd for å miste ham da, spørsmålet er bare om du ikke allerede har gjort det.

Det klinger ikke godt i ørene mine når jeg leser at det ikke går an å ha et ikke-seksuelt forhold til denne exen. Hvorfor ble det slutt mellom de da, hvis han føler at han trenger henne for å ha en form for sex, å deg for å praktisere ting?

Jeg har villet stilt han ultimatum. Take it or leave it!

Deg eller henne.....

Det er mange fisker der ute i vannet som venter på en fin og TROFAST jente!!

Har han så lite respekt for deg at han ikke klarer å la være å omgåes henne da? Hva er det for noe tull? "Går ikke an å omgåes henne på en ikke-seksuell måte?"

Synes denne mannen din har litt lite ryggrad, og vil ha i pose og sekk..

Du får se an hvordan det blir når hun er der 'live' også.. Og så får du sette foten ned der det trengs..

Lykke til!

Clue1365380406

Hvorfor behandler han deg slik?

Jo, fordi han kan!

På en eller annen måte lar du ham gjøre det.

Aldri om jeg ville tillatt en slik kontakt med en eks! Og du sier det er greit, så lenge det er vennskapelig......men det var jo så langt fra bare vennskapelig. Å tro at de plutselig toner det ned fordi du sier det er greit å ha vennskapelig kontakt, er naivt!

Du kan faktisk kreve at han kutter kontakten med henne, og også at du får være med hvis han skal treffe henne. Du kan si at hvis han vil beholde deg, må han gjøre noe for det også. Han har vært psykisk utro mot deg, men det ser ikke ut til at han noe vilje til å rette opp i dette.

Sett foten ned!

mil1365380270

Hvis han ikke kan ha et ikke-seksuelt forhold til eksen, sier han jo at han ikke kan ha kontakt med henne uten å være utro..?! (Det jeg legger i utroskap.)

Selvfølgelig kan du kreve at han ikke skal treffe henne uten at du er der! Skulle bare mangle, etter det som har skjedd, og det han har sagt.

Du kan sågar kreve at de ikke skal treffes i det hele tatt, men det er vel vanskelig å vite når hun kommer til å dukke opp hos vennene deres, og du kan jo ikke akkurat nekte han å treffe de.I alle fall ikke om det blir for en lengre periode...

Men jeg hadde ikke sagt det sånn, det er ikke du som skal nekte han å gjøre ting, det er han som skal ta ansvar for forholdet deres, og sørge for at du/dere har det godt. Fortell at du mister respekten/tilliten til han, når han ikke viser seg som en voksen mann, og stiller opp for deg.

Virker dog ikke som det bekymrer han nevneverdig at du kan bli såret eller borte....

Sett ned foten, fortell andre (gjerne felles venner) hva som har skjedd/skjer. Det er han som driter seg ut, du kommer sikkert til å få støtte og sympati. Ikke reduser deg selv til offer/grå mus!

Annonse

Jeg synets så avgjort at du kan nekte hjan å gå alene på fest et sted hvor hun skal være. Jeg syntes forøvrig også at det er helt "bak mål" å maile på den måten til eksen, og jeg skjønner ikke i utg. punktet hvorfor han måtte ha kontakt med henne av den art. Nei, det der hadde jeg ikke godtatt.

Klart du kan kreve at han kutter kontakten all den tid han sier at det er umulig å omgås henne på en ikke-seksuell måte. Hvorfor skal han ha seksuell kontakt med henne? Hva gir ham denne retten?

For en brødgjøk. Sett ned foten nå! Ellers ender du opp som dørmatte for ham resten av livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...