Gå til innhold

Er det håp for oss overvektige?

Anbefalte innlegg

:Aleksander_22

Hei, er en gutt på 22 år som hele livet har hatt noen kilo for mye (Er 175 høy og 95 kilo). Har ellers et normalt utseende.

Jeg vil gjerne ha ærlige kommentarer av alle slag fra jenter, angående det å kunne bli sammen med en kar som står litt sterkere planta til bakken enn andre!

Jeg er et sosialt menneske med nok selvtillit til å konversere med hvem det skulle være. Men jeg har nok dannet meg et inntrykk av at overvekt skremmer mange fra å ønske og bli bedre kjent. Enten det er for vennskap eller noe mer. For øvrig er jeg ikke dummere enn at jeg godt forstår at markedet blir smalere dess bredere man er. :)

Jeg har mange ganger tenkt at hadde jeg bare vært slank så hadde jeg funnet jenta i mitt liv og fått et forhold med henne på ikke altfor lang tid. (Jeg er kanskje ikke den eneste?) Som en digresjon vet jeg med meg selv at jeg langt fra er en av de drittsekkene som slår dama, er utro, gir faen i hvordan hun har det osv, men som likevel havner i nye forhold gang på gang med samme innholdet. Slike kan finne ei dame men ikke jeg, som har fått høre noen ganger fra venninner, tanter, venninner av muttern og flere, at "alle gutter skulle vært som deg" eller "du er svigermors drøm" og slikt.

I vår sykt kroppsfikserte verden vil jeg påstå at det ikke finnes mange jenter som ikke på forhånd har bestemt seg for at de ikke vil ha en partner over normalvekt.

Jeg tror også at overvektige gutter har et større problem enn overvektige jenter har i dag, for jenter er blitt mye mer opptatt av at man tar godt vare på kroppen sin enn gutter er. Litt flåsete sagt kan ei stor jente alltids finne en interessert gutt, for kvinnelige former er jo alltid populært. Men en kraftig gutt må ha noe ekstraordinært.

Eller?

Håper det finnes jenter som er uenige med meg og kan gi meg litt håp i jakten på den rette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134109-er-det-h%C3%A5p-for-oss-overvektige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Hei på deg

Min bror er ca 172 cm og 110 kilo. Han har en nydelig samboer på 4 året, og han var ikke tynn da de traff hverandre.

Ham har humor og selvironi, flink å lytte til andre og er snill som dagen er lang. Litt lat er han også.

Stå på og møt andre med et positivt syn.

Lykke til :o)

Tror ikke alle er like utseendefikserte. Hva med å finne en jente som også har litt ekstra? Ellers så vil jeg anbefale deg å mosjonere mer og spise sunnere. Da vil du automatisk få et bedre selvbilde. Nye fikse klær og en tur til frisøren kan også hjelpe. Meld deg inn på et treningsstudio og finn noe du liker å trene eller gå turer/jogg ute. Et annet råd er å lese bøker om kosthold. Kjøp deg Lindbergboka. Der står det mye nyttig. Lykke til!

Hei på deg

Min bror er ca 172 cm og 110 kilo. Han har en nydelig samboer på 4 året, og han var ikke tynn da de traff hverandre.

Ham har humor og selvironi, flink å lytte til andre og er snill som dagen er lang. Litt lat er han også.

Stå på og møt andre med et positivt syn.

Lykke til :o)

Hei kakki! :)

Broren din har visst ordna seg bra han :)

Det å være positiv er nok veldig viktig. I barndommen hadde jeg det tyngre (hehe) og tenkte mye negativt. I dag har jeg blitt nysgjerrig på andre mennesker og ser noe godt/pent i de fleste. Det er en viktig egenskap. Tidligere har jeg nok gått i den fella at man graver seg ned når man møter motgang. Man skal ha et lyst syn på livet.

Det er vel også en mulighet at man blir forutinntatt selv også, og bestemmer seg for at folk det ikke klaffer med med en gang, synes en selv er for stor. Kanskje skjuler man andre svakheter bak at man er tjukk og skylder på det siste.

Men jeg håper og tror at det ikke er sånn :)

Tror ikke alle er like utseendefikserte. Hva med å finne en jente som også har litt ekstra? Ellers så vil jeg anbefale deg å mosjonere mer og spise sunnere. Da vil du automatisk få et bedre selvbilde. Nye fikse klær og en tur til frisøren kan også hjelpe. Meld deg inn på et treningsstudio og finn noe du liker å trene eller gå turer/jogg ute. Et annet råd er å lese bøker om kosthold. Kjøp deg Lindbergboka. Der står det mye nyttig. Lykke til!

Hei!

Nå prøver jeg nå å gå ned i vekt men takk for tipset likevel. Jeg driver ikke med slanking, men har nå veid mer før. Jeg spiller bandy 2 ganger i uka og prøver å jogge/gå på ski i tillegg. Og jeg er streng når jeg handler mat. Ellers er jeg rolig av meg.

Sier du ikke på en måte at jeg ikke kan få kjæreste fordi jeg er stor? Du mente det kanskje ikke sånn, men det skurrer vel litt at jeg skal være nødt til å vente til jeg har gått ned noen kilo før noe kan skje? Det skal jo ta tid å gå ned i vekt.

Annonse

Gode tips var det uansett, takk skal du ha tjohei!

Klart utessende er viktig, både kropplsig og ansiktet. Men jeg syntes ofte at gutter med noen kilo for mye er finere enn "skrangler". En gutt som var direkte FEIT ville jeg ærlig nok ikke valgt. Men 10 kg for mye går helt fint :-)

Dessuten er sjarmen og humoren og "glimt i øyet" det aller viktigste...

Rania1365380635

Da jeg var ung og selvtilitten nok ikke var helt på topp så datet jeg menn etter utseende. Da gikk det i høye, mørke, muskuløse billed-pene menn og utseende var viktigere en personlighet. Av andre ble jeg vel sett på som "uoppnåelig" på datemarkedet så de jeg virkelig likte som mennesker ble mer venner, da de ikke turde prøve seg.

Heldigvis så kommer vettet med alderen og synet på hva som er ideal utseende endrer seg.

Min type nå ville jeg dessverre ikka ha datet for 5-6 år siden (flaut å innrømme). Han er kraftig bygd og har litt for mye på midja i følge seg selv (177 høy og rundt om 90-95 kg)

Jeg syns han er perfekt på alle måter og ønsker overhode ingen endring.

Han har verdens herligste personlighet og jeg har skjeldent følt meg så vel og avslappet i selskap med en gutt. Vi kan sitte å prate i timesvis og jeg føler meg hel når jeg er med han.

J,27

Da jeg var ung og selvtilitten nok ikke var helt på topp så datet jeg menn etter utseende. Da gikk det i høye, mørke, muskuløse billed-pene menn og utseende var viktigere en personlighet. Av andre ble jeg vel sett på som "uoppnåelig" på datemarkedet så de jeg virkelig likte som mennesker ble mer venner, da de ikke turde prøve seg.

Heldigvis så kommer vettet med alderen og synet på hva som er ideal utseende endrer seg.

Min type nå ville jeg dessverre ikka ha datet for 5-6 år siden (flaut å innrømme). Han er kraftig bygd og har litt for mye på midja i følge seg selv (177 høy og rundt om 90-95 kg)

Jeg syns han er perfekt på alle måter og ønsker overhode ingen endring.

Han har verdens herligste personlighet og jeg har skjeldent følt meg så vel og avslappet i selskap med en gutt. Vi kan sitte å prate i timesvis og jeg føler meg hel når jeg er med han.

J,27

Takk skal du ha Rania. En fin historie.

Hadde kanskje ikke vært så dumt å gå etter eldre jenter?

Jeg elsker å trene (holde meg i form), har en fysisk aktiv hverdag, og det er et must at min partner også har en slik livsstil. Ikke fordi jeg er kroppsfiksert. Jeg er naturlig slank, og har det best med meg selv når jeg får brukt kroppen. En sunn livsstil (kostholdet inkludert...) er også viktig for meg, og jeg kunne aldri levd sammen med en som foretrekker grandis og burgere flest dager i uka.

Begynner du å trene, vil du få det bedre med deg selv, og få en SUNNERE kropp (ikke nødvendigvis slankere/lettere), og SUNNHET er jo attraktivt. Hvem er vel super-tiltrukket av noen som ikke kan ta vare på kroppen sin? Ja, personen kan selvfølgelig ha en super personlighet, men det var ikke poenget her :) Selvfølgelig finnes det grader her, du trenger ikke trene 5 dager i uka, men litt fysisk aktivitet har du godt av :) Hvem vet, kanskje treffer du ei hyggelig jente mens du er ute og trimmer?

Tenk også litt på hvilke jenter DU blir tiltrukket av.

Jeg tror ikke vekten din er problemet, jeg kjenner flere svææære fyrer (på mye over 100 kg) som lever i parforhold de stortrives i.

Kan du tenke deg til at noe annet kanskje kan være problemet?

Hei!

Nå prøver jeg nå å gå ned i vekt men takk for tipset likevel. Jeg driver ikke med slanking, men har nå veid mer før. Jeg spiller bandy 2 ganger i uka og prøver å jogge/gå på ski i tillegg. Og jeg er streng når jeg handler mat. Ellers er jeg rolig av meg.

Sier du ikke på en måte at jeg ikke kan få kjæreste fordi jeg er stor? Du mente det kanskje ikke sånn, men det skurrer vel litt at jeg skal være nødt til å vente til jeg har gått ned noen kilo før noe kan skje? Det skal jo ta tid å gå ned i vekt.

Det virker ikke på meg som om tjohei sier det, nei.

Gjest Lille vakre Anna

Jeg lever et ganske aktivt liv, med en del trening og et forholdsvis sunt kosthold. Jeg ville jo gjerne at en kjæreste skulle gjøre det samme, dvs dele noen av interessene mine.

Jeg vil helst ikke ha en kjæreste som bare sitter i sofaen. Jeg vil jo at han skal ta vare på sin egen helse.

Men når det er sagt, er ikke utseendet viktig for meg, det går nok mer på livsstil.

Annonse

Gjest overvektig jente

Du ber om ærlig svar, og det skal du få.

Siden du er 22 år tror jeg nok dessverre det kan være vanskelig for deg å finne en kjæreste nå. For dessverre er jenter i den alderen sinnsykt opptatt av kropp - sin egen og andres.

Men når du får noen flere år på nakken, så vil ikke noen ekstra kilo bety noe. Tro meg. Etterhvert som årene går blir flere og flere overvektige, og stadig færre syns overvekt er så fryktelig viktig hos en partner.

Kanskje ikke det svaret du ville ha, men... :-) Det positive er at det helt sikkert løser seg på sikt. Og faktisk tror jeg det er enklere for en overvektig gutt å finne kjæreste enn for en overvektig jente.

Gjest Ugga Bugga

Du skriver at om du bare hadde vært slank, så hadde du funnet jenta i ditt liv og fått et forhold med henne på ikke altfor lang tid.

Vel, det er ikke sikkert alle slanke mennesker synes dette er så lett heller. Det er vanlig å være usikker når man er ung, uansett kroppsfasong eller -størrelse.

Du virker som en fornuftig fyr, så jeg tror absolutt det er håp for deg. Det er ikke alle 22-åringer som er veldig kroppsfikserte heller, selv om mange er det. Og ei som bare går etter det ytre er vel ikke så mye å samle på uansett.

Kanskje det ikke er vekten som er det største hinderet?

Kanskje er du så snill og grei at jenter heller vil ha deg som venn og ikke ser på deg som kjæreste-materialet?

Kanskje du er litt kjedelig? Det er jo en grunn til at jenter ofte tiltrekkes drittsekker, som anses som spennende. Kanskje de er for vant til at du alltid stiller opp og ikke krever noe tilbake?

Prøv å ikke vær så snill og grei, ikke alltid still opp og vær en venn. Vær litt tilbakeholden, litt mystisk, litt spennende, kanskje det hjelper.

Jeg har har spiseforstyrrelser, men det påvirker IKKE mitt svar.

Jeg tror at veldig kroppsfikserte mennesker KAN bli skremt bort bevist eller ubevist. MEN de med et normalt forhold til kropp vil vanligvis ikke la det skje.

Det er ikke utseende som avgjør om jeg faller for gutter, men personligheten og hvordan den personen er. Så ja jeg VET det er håp for de som er overvektige.

Du er bare 22 år(jeg er 17 uten at det har noen betydning for svaret mitt), og det er kanskje bare tilfeldigheter som gjør at du ikke har kjæreste. Vær deg selv, det er en vel brukt klisje, men ganske så sann.

Gjest Hermetica (28)

Tidlig i tenårene blir mange forferdelig opptatt av kropp. Selv ville jeg f.eks ikke være sammen med noen som ikke hadde mørkt hår. Mange gutter i klassen min (ungdomsskole) var nesten sykelig opptatt av stooore bryster. Du kjenner sikkert noen sånne gutter? De fleste av dem har forhåpentligvis roet seg noe nå. Etterhvert som man blir eldre, ser man nemlig stadig mer på andre egenskaper enn kropp. Interesser og personlighet blir viktigere. Kanskje fordi man i større grad vurderer å finne en livspartner?

Når dette er sagt, kan jeg også nevne at er du ikke så overvektig at du ikke skulle ha sjangs allerede. På mitt arbeidsted er flertallet av de ansatte jenter i alderen 20-22, og bare noen få, de virkelige "bimboene", er så kroppsfikserte som du antar. Jeg tror du undervurderer dine jevnaldrene.

Takk for all responsen!

Mange interessante synspunkter. Det vil alltid være vanskelig å belyse alle sidene ved saken, men dere har vært til god hjelp.

Min livsstil er nok ikke den verste siden jeg holder ei nokså stabil vekt, men det gir jo gode signaler til andre når de ser at en er opptatt av litt trening og sunt kosthold.

Og litt eldre mennesker er definitivt flinkere til å se bak det ytre ja.

du petter smart hadde en veldig interessant vinkling :)

man kan jo ikke gjemme alle andre eventuelle problemer bak sitt ytre og skylde på det.

takk skal dere ha!

kakki1365380609

hei

ville bare komme med et tips, dersom det ikke allerede er nevnt:

kle deg pent. med det mener jeg at du ikke skal gjemme deg i store, utvaskede treningsbukser og collegegensere. Det er viktig å se ren og velstelt ut. Da føler du deg også bedre selv.

jeg gjemte meg selv lenge, men nå er jeg begynt å bruke mer "moteklær" og fått masse positiv tilbakelding på det.

mange klemmer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...