Gå til innhold

Når den ene flytter ut...

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nick nå...

Min samboer har bestemt seg for å flytte ut i en periode fordi hun ønsker å finne ut av livet sitt og sine følelser for meg, men ønsker at vi fortsatt er kjærester og sier at hun ikke vil ha andre enn meg...jeg vil så gjerne tro det, men føler at dette allikevel kan bli begynnelsen på slutten...

Vi har vært sammen i halvannet år og samboere i ca 7 mnd.

Er det håp for oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134180-n%C3%A5r-den-ene-flytter-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke nick nå...

Neppe, siden dere ikke har vært sammen lengre. Det er som regel enklere å gjøre det på denne måten enn å bryte tvert.

Ved å si at dere fortsatt er kjærester sikrer hun også at du ikke roter rundt, noe hun sikkert vil teste ut..

Kanskje jeg burde bare gjøre det slutt og komme meg videre...har ikke lyst til å si noe galt som kan ødelegge senere...

Hun bor fortsatt hos meg og prøver å finne seg et sted å bo.

Jeg satte det på spissen en kveld at den dagen hun flyttet så var vårt forhold over og hun ble veldig opprørt og sa at måtte ikke tro at det blei slik fordi hun ville bo for seg selv en periode.

Hun ønsker at vi treffes slik vi gjorde før vi flyttet sammen.

mil1365380270

Selvfølgelig kan det være begynnelsen på slutten, hun vil jo finne ut av følelsene sine for deg..

Synes ikke du skal miste håpet, hun vil dere skal fortsette å være kjærester. Da er hun altså ikke interessert i noen andre, og hun vil forsatt forplikte seg til å være trofast mot deg. Det er et positivt tegn!

Kjenner dere ikke, men det er også mulig hun sier det, for å ikke miste deg, mens hun driver og bestemmer seg... Når hun har flyttet ut, merker du jo om hun vil treffe deg, eller bare setter av tid til andre ting...

Gjest Ikke nick nå...

Selvfølgelig kan det være begynnelsen på slutten, hun vil jo finne ut av følelsene sine for deg..

Synes ikke du skal miste håpet, hun vil dere skal fortsette å være kjærester. Da er hun altså ikke interessert i noen andre, og hun vil forsatt forplikte seg til å være trofast mot deg. Det er et positivt tegn!

Kjenner dere ikke, men det er også mulig hun sier det, for å ikke miste deg, mens hun driver og bestemmer seg... Når hun har flyttet ut, merker du jo om hun vil treffe deg, eller bare setter av tid til andre ting...

Ja, det vil jeg jo finne ut av raskt om hun vil treffe meg igjen. Hun har rosenmalt møtene våre at jeg kommer og spiser middag hos henne osv...

Hun skal sove hos sin mor i dag så jeg får være litt alene og tenke ut hva jeg også vil.

Tror det beste er å ligge lavt og forberede seg på at det kan bli slutt...eller ikke.

En tanke slo meg at hvis jeg gjorde det slutt nå så ville hun kanskje kjempe mer for oss to...

Annonse

Hvor gamle er dere? Er dere ganske unge, kan jeg forstå hvis hun føler dere flyttet for fort sammen. Vi var kjærester i mange år før vi ble samboere, og det var en veldig fin tid.

Er sikert ikke så lett å reversere prosessen, når dere først har vært samboere og så bare være kjærester igjen.

Men gi det en sjanse, hvis det er henne du vil ha. Jeg ville ikke forlangt brudd, for å få henne til å flytte inn igjen, hvis du virkelig ønsker å gi forholdet en sjanse.

men du kan kreve en frist, hvor dere må kunne snakke sammen om dette igjen og se hvordan det går når dere bor frahverandre.

mil1365380270

Ja, det vil jeg jo finne ut av raskt om hun vil treffe meg igjen. Hun har rosenmalt møtene våre at jeg kommer og spiser middag hos henne osv...

Hun skal sove hos sin mor i dag så jeg får være litt alene og tenke ut hva jeg også vil.

Tror det beste er å ligge lavt og forberede seg på at det kan bli slutt...eller ikke.

En tanke slo meg at hvis jeg gjorde det slutt nå så ville hun kanskje kjempe mer for oss to...

"En tanke slo meg at hvis jeg gjorde det slutt nå så ville hun kanskje kjempe mer for oss to... "

Du vil slå opp, for å sikre deg at du ikke går og håper, for så å bli lurt trill rundt?

Når dere begge vil fortsette å være sammen, selv om hun trenger albuerom, blir det vel litt feil om du slår opp?

Du kan fortelle hvor mye det går inn på deg, og forklare at du ikke orker å være hjemme under flyttingen. Da sikrer du deg i alle fall mot å være gratis flyttebyrå, og å føle deg utnyttet...

Du kan jo invitere henne på romantisk middag like etterpå. Da finner du ut litt hvor landet ligger...?

Gjest Ikke nick nå...

"En tanke slo meg at hvis jeg gjorde det slutt nå så ville hun kanskje kjempe mer for oss to... "

Du vil slå opp, for å sikre deg at du ikke går og håper, for så å bli lurt trill rundt?

Når dere begge vil fortsette å være sammen, selv om hun trenger albuerom, blir det vel litt feil om du slår opp?

Du kan fortelle hvor mye det går inn på deg, og forklare at du ikke orker å være hjemme under flyttingen. Da sikrer du deg i alle fall mot å være gratis flyttebyrå, og å føle deg utnyttet...

Du kan jo invitere henne på romantisk middag like etterpå. Da finner du ut litt hvor landet ligger...?

Takker for konstruktive forslag.

Selvsagt ønsker jeg ikke å slå opp, men er redd for å bli lurt, ja.

Hun sier at vi begge har godt av å være alene litt for oss selv. Vi er begge enige at vi flyttet litt tidlig sammen.

Når hun flytter ut ønsker jeg ikke være tilstede. Kontakten mellom oss etter den tid vil være avgjørende for hva jeg kommer til å gjøre. Selv tror jeg at jeg kommer til å ligge lavt i terrenget. Hvis meldingene fra henne blir mer romantiske er det jo kanskje et håp. Vi får se...

Gjest Ikke nick nå...

Hvor gamle er dere? Er dere ganske unge, kan jeg forstå hvis hun føler dere flyttet for fort sammen. Vi var kjærester i mange år før vi ble samboere, og det var en veldig fin tid.

Er sikert ikke så lett å reversere prosessen, når dere først har vært samboere og så bare være kjærester igjen.

Men gi det en sjanse, hvis det er henne du vil ha. Jeg ville ikke forlangt brudd, for å få henne til å flytte inn igjen, hvis du virkelig ønsker å gi forholdet en sjanse.

men du kan kreve en frist, hvor dere må kunne snakke sammen om dette igjen og se hvordan det går når dere bor frahverandre.

Hun er 26 og jeg 34. Vi har begge hatt tidligere samboerforhold.

Vi er begge enige at vi flyttet sammen for tidlig.

Jeg vil gi forholdet vårt denne sjansen fordi jeg elsker henne! Selvsagt er jeg redd at hun finner en annen mens vi ikke lenger bor sammen....men da var det ikke ment å være oss...

Kanskje jeg burde bare gjøre det slutt og komme meg videre...har ikke lyst til å si noe galt som kan ødelegge senere...

Hun bor fortsatt hos meg og prøver å finne seg et sted å bo.

Jeg satte det på spissen en kveld at den dagen hun flyttet så var vårt forhold over og hun ble veldig opprørt og sa at måtte ikke tro at det blei slik fordi hun ville bo for seg selv en periode.

Hun ønsker at vi treffes slik vi gjorde før vi flyttet sammen.

Generelt er jeg skeptisk til at man skal flytte hver for seg for å finne ut av ting - men det kan faktisk vise seg at det er "det rette" - hvis begge har "de rette" følelsene for hverandre!

Altså, hvis dere begge vil satse på hverandre, også i dårlige dager.

Hvis du virkelig vil ha denne jenta, så må det vel være verdt å IKKE bryte ut fordi du er redd for å bli utnyttet?

Jeg tenker som så at det må da være bedre å være tøffelhelt en periode enn å bryte ut av frykt for å bli gjort til en sånn karakter.

mil1365380270

Takker for konstruktive forslag.

Selvsagt ønsker jeg ikke å slå opp, men er redd for å bli lurt, ja.

Hun sier at vi begge har godt av å være alene litt for oss selv. Vi er begge enige at vi flyttet litt tidlig sammen.

Når hun flytter ut ønsker jeg ikke være tilstede. Kontakten mellom oss etter den tid vil være avgjørende for hva jeg kommer til å gjøre. Selv tror jeg at jeg kommer til å ligge lavt i terrenget. Hvis meldingene fra henne blir mer romantiske er det jo kanskje et håp. Vi får se...

Du vil ligge lavt i terrenget, men hvis du virkelig ikke kan se for deg livet uten henne, er det ikke like greit å skru på sjarmen?

Ikke gjør henne tjenester, men vis hvilken fortreffelig, hyggelig gutt hun kan gå glipp av. Kanskje hun tar deg som en selvfølge? Tror du vinner mer på å vise deg som en attraktiv person, enn å surmule da...

Faren med å sjarmere henne i senk, er at det er samme leksa om X antall år, når hun begynner å kjede seg igjen...

Du får tenke godt mens hun er borte, og av og til er det lurt å spørre venner også...

Annonse

Gjest Ikke nick nå...

Generelt er jeg skeptisk til at man skal flytte hver for seg for å finne ut av ting - men det kan faktisk vise seg at det er "det rette" - hvis begge har "de rette" følelsene for hverandre!

Altså, hvis dere begge vil satse på hverandre, også i dårlige dager.

Hvis du virkelig vil ha denne jenta, så må det vel være verdt å IKKE bryte ut fordi du er redd for å bli utnyttet?

Jeg tenker som så at det må da være bedre å være tøffelhelt en periode enn å bryte ut av frykt for å bli gjort til en sånn karakter.

Takk for innspill.

Tøffelheltstemplet vil jeg ikke ha, så det er ganske klart så jeg tror på det å sette en frist (for meg selv) for å se hvordan dette utvikler seg - finne ut hva hun vil i forholdet vårt. Jeg vil nok merke fort om dette går skeis og la min mavefølelse ta det endelige valget.

Takk for innspill.

Tøffelheltstemplet vil jeg ikke ha, så det er ganske klart så jeg tror på det å sette en frist (for meg selv) for å se hvordan dette utvikler seg - finne ut hva hun vil i forholdet vårt. Jeg vil nok merke fort om dette går skeis og la min mavefølelse ta det endelige valget.

Ja, du må huske å fokusere på ditt eget liv når hun flytter ut. Ikke bare på kjærlighetslivet, om hun vil ha deg, om hvordan det blir fremover.

Når hun opplever deg som en uavhengig person - igjen (lik før dere ble sammen), så kan kanskje "nysgjerrigheten" dukke opp igjen.

Lykke til!

jeg kjenner et litt yngre par som går gjennom akkurat det samme som dere. der var det han som flyttet ut.de er "eksklusive," hvilket betyr at de ikke møter andre. hun har vært veldig usikker på ham, og han har vært både frem og tilbake. akkurat nå ser det kanskje ut som de blir ordentlig sammen igjen dog. hele tiden har de tatt det med ro, og ikke presset hverandre til å gjennomføre ting som trenger tid. håper alt ordner seg for deg og jenta det er snakk om. man vet aldri helt hva som kan skje, men tvi tvi :)

Gjest Erica 73

Hei

Nå kjenner jeg ikke dere, men jeg oppfatter det som begynnelsen mot slutten.

Hun virker usikker på hele situasjonen, og deg siden hun flytter ut. Jeg forstår henne godt vist det er det hun føler, men for forholdet sin del, virker det som om dere kanskje ikke er ment for hverandre, som du selv nevnte i skrivet.

Selv om jeg ikke vet stort annet enn utfra det du sier, håper jeg IKKE HUN ER EN TYPE SOM IKKE TÅLER MOTGANG FØR HUN MÅ FLYTTE UT. Jeg har dermed ikke sagt at man ikke skal få lov å tenke seg om forde, men mener bare at problemer er til for å løses. Jeg personlig hadde ikke flyttet dersom det var problemer generelt, men er det snakk om følelser dere imellom, forstår jeg henne veldig godt.

Men det er bare du som vil merke om hun virkelig elsker deg osv. Er du fremdeles usikker, bør du ta dette opp med henne, fordi dere vil bli mer usikker om ikke dere er ærlig mot hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...