Gjest snartnrto Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei! Vi hadde et mislykket søskenforsøk i november. Imidlertid fikk vi frosset ned tre egg som skal tines I MORGEN. Disse skal så settes inn i livmoren på fredag. Ifølge Maigaard sine hjemmesider er suksessraten ikke betydelig lavere ved bruk av frosne egg enn ved et vanlig IVF-forsøk. I dag tidlig var jeg imidlertid hos gynokolog Braut i Sandnes og han sa at sjansen for å bli gravid var mye mindre ved bruk av tinte egg. Hvem har rett? Selv har jeg VELDIG stor tillit til Maigaard, der vi var og fikk hjelp til vårt første barn. Denne gangen er vi Haugesund og jeg er ikke fullt så tillitsfull mot dem... Er det noen som vet om sjansene for å lykkes er betydelig mindre ved tilbakesetting av tinte egg? Er det noen her som har lykkes etter denne metoden? Klem fra en håpefull 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hannemt Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg tror nok at du kan stole på de de sier på Maigaard. Hvis eggene overlever opptiningen, så er det ofte noen skikkelige "fightere" sim settes tilbake.. Men det er ofte opptiningen av eggene som ikke går går så bra... Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-829622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snartnrto Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg tror nok at du kan stole på de de sier på Maigaard. Hvis eggene overlever opptiningen, så er det ofte noen skikkelige "fightere" sim settes tilbake.. Men det er ofte opptiningen av eggene som ikke går går så bra... Lykke til!! Takk for at du gadd svare meg! Kjenner at jeg stresser litt....Vi har jo så lyst til å lykkes..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-829627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei Bare en liten "betroelse" her: Leste overskriften din fra 100 nyeste og ...begynte å lure litt. "Bruk av tinte egg (...)" Tinte egg?, tenkte jeg. Hun mener vel hardkokte? Eller bløtkokte? Satt og klødde meg litt i hodet. Prøvde så å forestille meg hvorfor noen skulle fryse ned høneegg, men da jeg ikke kom på svaret måtte jeg tenke i andre baner... og fann ut at spørsmålet selvfølgelig blir stilt på forum for ufb. *rødmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-829632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
luske Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei, jeg ble gravid på fryseforsøk som var nedfrosset etter 1. IVF forsøk. Det som gjør at slike forsøk har mindre % i graviditetsrate er at mange av de frossne eggene ikke overlever opptiningen. Dersom de gjør det tror jeg mulighetene er minst like gode. Jeg har hatt 2 fryseforsøk i etterkant (søskenforsøk) og ingen av disse har fungert (den ene gangen overlevde ingen av eggene og den andre gangen overlevde ett men ingen graviditet). Lykke til og stol på at dine naturlige hormoner ordner biffen!! hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-829671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Vi har en herlig jente på drøyt ett år - resultat av opptinte befruktede egg på Maigaard (ICSI). Lyktes på 2.fryseforsøk i naturlig syklus. Fikk beskjed om at nesten alle eggene overlevde opptiningen hver gang (hhv. 5 og 6 ble frosset ned). Dessuten: her var attpåtil faktisk sæden frosset ned FØR befruktningen - altså "dobbel" nedfrossing for sædcellens del, selv om den jo var med på å danne en ny celle ved befruktningen! Utrolig hva som går an. Du har iallfall valgt det rette stedet! Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-830489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Sorry - litt for kjapp gjennomlesning - ser at dere ikke skal til Maigaard denne gangen. Vel - det er iallfall gode sjanser bare man kan sine ting. Det finnes noen tall for dette, litt lavere sjanse ved nedfrosne egg, mener det står litt om det på Maigaards hjemmesider. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-830490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snartnr2 Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Sorry - litt for kjapp gjennomlesning - ser at dere ikke skal til Maigaard denne gangen. Vel - det er iallfall gode sjanser bare man kan sine ting. Det finnes noen tall for dette, litt lavere sjanse ved nedfrosne egg, mener det står litt om det på Maigaards hjemmesider. Må bare si at jeg misunner det litt som "behandles" ved Maigaard. Det var økonomiske grunner som gjorde at vi måtte velge offentlig denne gangen. Jeg er KJEMPE fornøyd med behandlingen der nede.HELT TOPP! Kan du si litt om hvilken prosedyre de benytter ved innsetting av opptinte egg ved Maigaard? Fikk du hormonbehandling først? Testet du deg for når du hadde eggløsning eller bare målte de tykkelsen på livmorslimhinnen? Når tok de opp eggene og når satte de dem inn (altså hvor lenge lot de dem tine)? Dette var mange spørsmål....Som du forstår lengter jeg litt til Maigaard... Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-830541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Må bare si at jeg misunner det litt som "behandles" ved Maigaard. Det var økonomiske grunner som gjorde at vi måtte velge offentlig denne gangen. Jeg er KJEMPE fornøyd med behandlingen der nede.HELT TOPP! Kan du si litt om hvilken prosedyre de benytter ved innsetting av opptinte egg ved Maigaard? Fikk du hormonbehandling først? Testet du deg for når du hadde eggløsning eller bare målte de tykkelsen på livmorslimhinnen? Når tok de opp eggene og når satte de dem inn (altså hvor lenge lot de dem tine)? Dette var mange spørsmål....Som du forstår lengter jeg litt til Maigaard... Klem fra Heisann! Jeg er også interessert i å høre hvordan prosedyren er med fryseforsøk hos Maigaard. Har en liten gutt på 9 mnd. som er resultat etter 3. forsøk ICSI med operativt sæduttak. På samme forsøk fikk vi også 4 egg i fryseren:o) Nå er det jo sånn at eggene bare kan ligge på frys i 2 år i DK, mot 5 år i Norge. Akkurat det er litt pussig;o) Så vi må allerede i gang med fryseforsøket til sommeren, senest august. (Da er det gått 2 år..) Det høres sikkert kjemperart ut, men jeg gleder meg faktisk til å komme til Maigaard igjen;o)) Vi er kjempefornøyd med behandlingen vi har fått der, ikke minst etter 3. forsøk som resulterte i verdens skjønneste guttebass! :oD Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-830830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Må bare si at jeg misunner det litt som "behandles" ved Maigaard. Det var økonomiske grunner som gjorde at vi måtte velge offentlig denne gangen. Jeg er KJEMPE fornøyd med behandlingen der nede.HELT TOPP! Kan du si litt om hvilken prosedyre de benytter ved innsetting av opptinte egg ved Maigaard? Fikk du hormonbehandling først? Testet du deg for når du hadde eggløsning eller bare målte de tykkelsen på livmorslimhinnen? Når tok de opp eggene og når satte de dem inn (altså hvor lenge lot de dem tine)? Dette var mange spørsmål....Som du forstår lengter jeg litt til Maigaard... Klem fra Skal vi se... Fryseforsøk ved Maigaard: Ingen hormonbehandling - kun naturlig syklus. Det eneste de anbefaler, er at man setter en Profasi like før eggløsningstidspunktet, som en "ekstra sikkerhet". Har selv vanligvis ca. 33 dagers syklus, dvs. eggløsning rundt dag 17 i snitt. Første forsøk (som ble resultatløst) foregikk slik: Var til kontroll hos gynekolog i Norge på dag 12, for å se om slimhinnen/follikkelen bygde seg opp slik den skulle (om det var en "god måned", som Maigaard uttrykker det). Alt OK. Tok eggløsningstest (Clearplan) hjemme på 14.dag. LH-stigning, satte altså profasi. På 17.dag ringte de og sa at opptining gikk fint, bortimot alle egg hadde overlevd. Nattbåt til Danmark, så innsetting (to egg) om formiddagen 18.dag. Vet jo ikke hvor raskt egg tiner, men det er vel neppe snakk om lange tiden? - virker altså som om de ligger et døgn etter opptiningen. Yes, her fant jeg det - et gammelt svar fra Maigaard på fub.s nettsider: "Man optøer normalt æggene dagen før, de skal sættes tilbage i livmoderen." Dette for å velge det/de eggene som deler seg videre etter opptining. Andre forsøk (som resulterte i barn): Gikk til gynekologen først på 14.dag - slimhinnen var da 18 mm. Husker gyn. sa at nå må du ringe med en gang, her er det på høy tid. Målte LH-stigning på 16.dag og satte profasi. Så innsetting (denne gang 3 egg!) på 20.dag. Dette må du jo justere i forhold til egen syklus - men det kan jo kanskje virke som om jeg var litt kjapt ute første gangen? Ser også at her gikk det ett døgn til mellom Profasi og innsetting - vet ikke helt hvorfor. Men kanskje det traff bedre? Andre opplysninger: Tok selve forsøket i november, første fryseforsøk i januar og det vellykkede fryseforsøket i mars. Ganske intensivt, altså. Har et gammelt svar fra Maigaard fra FUBs nettsider. Der skriver han at han mener at man alltid bør gjøre ultralydundersøkelse ca. 11.dag i en frysesyklus (regner med at dette er snitt i forhold til 28 dagers syklus) for å konstatere om det er en "god" måned - at follikkelen bygger seg opp slik den skal. "Det er netop væksten af ægposen og ægløsningen som sikrer, at du danner de hormoner der skal påvirke slimhinden i livmoderen til at være i den "rigtige fase" når de tinnede æg settes tilbage." Om man derimot ikke har spontan eggløsning, må man forbehandles med hormoner. Statistikk: "Hvis man generelt siger, at graviditetschancen er 40-43 % med befruktede æg i en frisk behandling, er chancen med optøede æg cirka 25 procent." Hvor mange dager det går mellom eggløsningssprøyte (profasi) og innsetting varierer med 3-5 dager mellom ulike klinikker. Såvidt jeg husker bruker ikke Rikshospitalet profasi - det er vel heller ikke strengt tatt nødvendig - men skader som du ser heller ikke! Men dette avhenger vel også litt av hvor lenge eggene er blitt dyrket FØR nedfrysning - altså i aller første forsøk. Husker at Maigaard frøs ned etter tre dager - uttak på mandag og nedfrysning (pluss innsetting av de beste eggene) på torsdag. Det ligger sikkert noen flere historier bakover her, på fub.s sider, barnimagen.com og andre steder også... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-831649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Heisann! Jeg er også interessert i å høre hvordan prosedyren er med fryseforsøk hos Maigaard. Har en liten gutt på 9 mnd. som er resultat etter 3. forsøk ICSI med operativt sæduttak. På samme forsøk fikk vi også 4 egg i fryseren:o) Nå er det jo sånn at eggene bare kan ligge på frys i 2 år i DK, mot 5 år i Norge. Akkurat det er litt pussig;o) Så vi må allerede i gang med fryseforsøket til sommeren, senest august. (Da er det gått 2 år..) Det høres sikkert kjemperart ut, men jeg gleder meg faktisk til å komme til Maigaard igjen;o)) Vi er kjempefornøyd med behandlingen vi har fått der, ikke minst etter 3. forsøk som resulterte i verdens skjønneste guttebass! :oD Klem fra Svar: se innlegg ovenfor datert 01.28 03:26. Jeg gledet meg faktisk også til å dra nedover hver gang - prøvde å gjøre noe hyggelig ut av det (shopping og byvandring i Århus er ikke å forakte). Og ikke minst utrolig hyggelig personale på klinikken! Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-831650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Skal vi se... Fryseforsøk ved Maigaard: Ingen hormonbehandling - kun naturlig syklus. Det eneste de anbefaler, er at man setter en Profasi like før eggløsningstidspunktet, som en "ekstra sikkerhet". Har selv vanligvis ca. 33 dagers syklus, dvs. eggløsning rundt dag 17 i snitt. Første forsøk (som ble resultatløst) foregikk slik: Var til kontroll hos gynekolog i Norge på dag 12, for å se om slimhinnen/follikkelen bygde seg opp slik den skulle (om det var en "god måned", som Maigaard uttrykker det). Alt OK. Tok eggløsningstest (Clearplan) hjemme på 14.dag. LH-stigning, satte altså profasi. På 17.dag ringte de og sa at opptining gikk fint, bortimot alle egg hadde overlevd. Nattbåt til Danmark, så innsetting (to egg) om formiddagen 18.dag. Vet jo ikke hvor raskt egg tiner, men det er vel neppe snakk om lange tiden? - virker altså som om de ligger et døgn etter opptiningen. Yes, her fant jeg det - et gammelt svar fra Maigaard på fub.s nettsider: "Man optøer normalt æggene dagen før, de skal sættes tilbage i livmoderen." Dette for å velge det/de eggene som deler seg videre etter opptining. Andre forsøk (som resulterte i barn): Gikk til gynekologen først på 14.dag - slimhinnen var da 18 mm. Husker gyn. sa at nå må du ringe med en gang, her er det på høy tid. Målte LH-stigning på 16.dag og satte profasi. Så innsetting (denne gang 3 egg!) på 20.dag. Dette må du jo justere i forhold til egen syklus - men det kan jo kanskje virke som om jeg var litt kjapt ute første gangen? Ser også at her gikk det ett døgn til mellom Profasi og innsetting - vet ikke helt hvorfor. Men kanskje det traff bedre? Andre opplysninger: Tok selve forsøket i november, første fryseforsøk i januar og det vellykkede fryseforsøket i mars. Ganske intensivt, altså. Har et gammelt svar fra Maigaard fra FUBs nettsider. Der skriver han at han mener at man alltid bør gjøre ultralydundersøkelse ca. 11.dag i en frysesyklus (regner med at dette er snitt i forhold til 28 dagers syklus) for å konstatere om det er en "god" måned - at follikkelen bygger seg opp slik den skal. "Det er netop væksten af ægposen og ægløsningen som sikrer, at du danner de hormoner der skal påvirke slimhinden i livmoderen til at være i den "rigtige fase" når de tinnede æg settes tilbage." Om man derimot ikke har spontan eggløsning, må man forbehandles med hormoner. Statistikk: "Hvis man generelt siger, at graviditetschancen er 40-43 % med befruktede æg i en frisk behandling, er chancen med optøede æg cirka 25 procent." Hvor mange dager det går mellom eggløsningssprøyte (profasi) og innsetting varierer med 3-5 dager mellom ulike klinikker. Såvidt jeg husker bruker ikke Rikshospitalet profasi - det er vel heller ikke strengt tatt nødvendig - men skader som du ser heller ikke! Men dette avhenger vel også litt av hvor lenge eggene er blitt dyrket FØR nedfrysning - altså i aller første forsøk. Husker at Maigaard frøs ned etter tre dager - uttak på mandag og nedfrysning (pluss innsetting av de beste eggene) på torsdag. Det ligger sikkert noen flere historier bakover her, på fub.s sider, barnimagen.com og andre steder også... Lykke til! Tusen takk for flott svar!!! Fikk svar på alt jeg trengte å vite ) Det som kan bli litt spennende blir jo å se om jeg har "egne eggløsninger". For noen år siden, da vi var til utredning, fant legen ut via blodprøve at jeg ikke hadde hatt eggløsning den mnd. Kan det ha noe å si med at jeg har kun en eggleder som "virker"? Sånn at det er eggløsning annenhver mnd, om du skjønner? Nå har jeg jo ikke sjekket dette noe videre enn den ene blodprøven for leenge siden. Siden mannen min må ta ut sædceller operativt, så sjekket de ikke noe mer på meg ;o) Og det ble jo barn... Uansett, det blir spennende tider til sommeren. Og mest spennende i første omgang er jo å se om eggene overlever opptininga..........!! Igjen - tusen takk for fint og utfyllende svar ) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-831675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snartnrto Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Skal vi se... Fryseforsøk ved Maigaard: Ingen hormonbehandling - kun naturlig syklus. Det eneste de anbefaler, er at man setter en Profasi like før eggløsningstidspunktet, som en "ekstra sikkerhet". Har selv vanligvis ca. 33 dagers syklus, dvs. eggløsning rundt dag 17 i snitt. Første forsøk (som ble resultatløst) foregikk slik: Var til kontroll hos gynekolog i Norge på dag 12, for å se om slimhinnen/follikkelen bygde seg opp slik den skulle (om det var en "god måned", som Maigaard uttrykker det). Alt OK. Tok eggløsningstest (Clearplan) hjemme på 14.dag. LH-stigning, satte altså profasi. På 17.dag ringte de og sa at opptining gikk fint, bortimot alle egg hadde overlevd. Nattbåt til Danmark, så innsetting (to egg) om formiddagen 18.dag. Vet jo ikke hvor raskt egg tiner, men det er vel neppe snakk om lange tiden? - virker altså som om de ligger et døgn etter opptiningen. Yes, her fant jeg det - et gammelt svar fra Maigaard på fub.s nettsider: "Man optøer normalt æggene dagen før, de skal sættes tilbage i livmoderen." Dette for å velge det/de eggene som deler seg videre etter opptining. Andre forsøk (som resulterte i barn): Gikk til gynekologen først på 14.dag - slimhinnen var da 18 mm. Husker gyn. sa at nå må du ringe med en gang, her er det på høy tid. Målte LH-stigning på 16.dag og satte profasi. Så innsetting (denne gang 3 egg!) på 20.dag. Dette må du jo justere i forhold til egen syklus - men det kan jo kanskje virke som om jeg var litt kjapt ute første gangen? Ser også at her gikk det ett døgn til mellom Profasi og innsetting - vet ikke helt hvorfor. Men kanskje det traff bedre? Andre opplysninger: Tok selve forsøket i november, første fryseforsøk i januar og det vellykkede fryseforsøket i mars. Ganske intensivt, altså. Har et gammelt svar fra Maigaard fra FUBs nettsider. Der skriver han at han mener at man alltid bør gjøre ultralydundersøkelse ca. 11.dag i en frysesyklus (regner med at dette er snitt i forhold til 28 dagers syklus) for å konstatere om det er en "god" måned - at follikkelen bygger seg opp slik den skal. "Det er netop væksten af ægposen og ægløsningen som sikrer, at du danner de hormoner der skal påvirke slimhinden i livmoderen til at være i den "rigtige fase" når de tinnede æg settes tilbage." Om man derimot ikke har spontan eggløsning, må man forbehandles med hormoner. Statistikk: "Hvis man generelt siger, at graviditetschancen er 40-43 % med befruktede æg i en frisk behandling, er chancen med optøede æg cirka 25 procent." Hvor mange dager det går mellom eggløsningssprøyte (profasi) og innsetting varierer med 3-5 dager mellom ulike klinikker. Såvidt jeg husker bruker ikke Rikshospitalet profasi - det er vel heller ikke strengt tatt nødvendig - men skader som du ser heller ikke! Men dette avhenger vel også litt av hvor lenge eggene er blitt dyrket FØR nedfrysning - altså i aller første forsøk. Husker at Maigaard frøs ned etter tre dager - uttak på mandag og nedfrysning (pluss innsetting av de beste eggene) på torsdag. Det ligger sikkert noen flere historier bakover her, på fub.s sider, barnimagen.com og andre steder også... Lykke til! TUUUUUUUUUUUUUSEN takk for at du tok deg tid å svare så omstendelig. Jeg ser at prosedyren ved Maigaard avviker en del fra den vi nå følger ved Haugesund. Jeg skal blant annet ikke ta profasi-sprøyte. De venter heller ikke til jeg naturlig ville hatt eggløsning, som trolig ikke ville vært før om enda en uke - minst. Jeg har nemlig lange sykluser. Da jeg var til UL i går såg de at det ikke låg an til eggløsning ennå på en stund, likevel skal jeg sette inn egg på fredag???? Det eneste de kontrollerer er at slimhinnen i livmoren er passe tykk. Jeg har også begynt på Crione vaginalgel som jeg skal ta helt frem til testing. Kjenner at jeg mister litt troen på at dette vil lykkes. Kanskje bør vi heller vende snuten mot Danmark igjen.... Men altså, tusen takk for godt svar. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134185-bruk-av-tinte-egg-noen-som-har-lykkes/#findComment-831969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.