Gå til innhold

Vennskap eller utroskap?

Anbefalte innlegg

Winther1365380640

Kjæresten min har hatt et godt forhold til eksdama si siden det ble slutt mellom dem for 3-4 år siden.

Til og begynne med kalte han henne bare for en venninne, men etterhvert kom det fram at de hadde vært kjærester.

Han hører stadig fra henne-spesielt når hun er hjemme(hun bor i en annen by). Han har ofte blitt rar når han har fått meldinger fra henne-slik at jeg har forstått at det var fra henne. Må innrømme at jeg har lest noen av dem-der hun som regel skriver at hun gjerne vil treffe ham igjen. Noen av meldingene har virket nærmest desperate-som om hun bare måå treffe ham.

Jeg vet at kjæresten min har truffet henne endel ganger i den byen hun nå bor i når han har vært der i forbindelse med jobben sin.

Dette har jeg konfrontert ham med. Han sier at de bare er venner...Men jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro...

Jeg vil jo så gjerne stole på ham.Jeg sliter veldig med tanken på hva det er som gjør at han fremdeles fascineres av henne.Jeg er på ingen måte noen "sjalu bitch"som tyner ham- det er nok mest inni meg jeg sliter med disse tankene-og det plager meg. Noen som har noen råd og tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134276-vennskap-eller-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan såklart bare spørre ham, så får du nok svar.

Det inntrykket jeg får er at det nok er hun som er pådriveren her. Hun prøver å få ham tilbake, han prøver å ignorere dette og "bare være venner".

Vil derfor tippe at det er deg han er forelsket i, men at fortiden inhenter ham hele tiden, og at han har problemer med hvordan han skal forholde seg til eksen sin på "riktig" måte.

Ville tatt en prat med ham jeg, og håpet at det ville oppklare endel ting. Jeg for min del tror absolutt ikke han er utro på noen som helst måte.

Winther1365380640

Du kan såklart bare spørre ham, så får du nok svar.

Det inntrykket jeg får er at det nok er hun som er pådriveren her. Hun prøver å få ham tilbake, han prøver å ignorere dette og "bare være venner".

Vil derfor tippe at det er deg han er forelsket i, men at fortiden inhenter ham hele tiden, og at han har problemer med hvordan han skal forholde seg til eksen sin på "riktig" måte.

Ville tatt en prat med ham jeg, og håpet at det ville oppklare endel ting. Jeg for min del tror absolutt ikke han er utro på noen som helst måte.

Takk for svar:)

mil1365380270

At han blir rar når han har lest meldingene, kan være fordi han føler det er litt feil å ha kontakt med henne, fordi hun ikke bare vil være venner...?

Ikke lett å forholde seg til sånne som sier de bare er venner, men du vet de vil mer. Dersom du plages av det, synes jeg han skal bryte kontakten. Han trenger vel ikke å si til henne når han er i byen?

Min x hadde i høst et "vennskap" til en kvinnelig kollega. Han nektet meg å treffe henne.. Han dro rett til henne da jeg kastet ham ut.. de viste seg til og med offentlig hånd i hånd dagen etter. Det sier vel sitt.

Jeg mener at hvis hun bare er en venn, så er det naturlig at du treffer henne. Det var det jeg synes var verst i høst- at han brukte så mye tid på en kvinne som jeg aldri hadde snakket med.

Hvis denne eksen ikke vil treffe deg, så har hun andre hensikter, og da bør kjæresten din holde seg unna! Det er min erfaring og min mening.

Winther1365380640

At han blir rar når han har lest meldingene, kan være fordi han føler det er litt feil å ha kontakt med henne, fordi hun ikke bare vil være venner...?

Ikke lett å forholde seg til sånne som sier de bare er venner, men du vet de vil mer. Dersom du plages av det, synes jeg han skal bryte kontakten. Han trenger vel ikke å si til henne når han er i byen?

Takk for svar.

Nei det er ikke helt lett å forholde seg til det. De gangene vi har snakket om henne så er han veldig kort, og ønsker helst ikke å si så mye om henne. Vet ikke om han er lojal mot henne eller hva- men han er ganske hemmelighetsfull.

jeg har truffet henne tilfeldig én gang, på en fest. Hun er helt forskjellig fra meg-både i utseende og væremåte. Jeg er veldig nysgjerrig på HVA det er med henne som han liker/likte (Kanskje veldig typisk å tenke sånn...)

Det er ikke lett med disse

(h)eksene...

Annonse

mil1365380270

Takk for svar.

Nei det er ikke helt lett å forholde seg til det. De gangene vi har snakket om henne så er han veldig kort, og ønsker helst ikke å si så mye om henne. Vet ikke om han er lojal mot henne eller hva- men han er ganske hemmelighetsfull.

jeg har truffet henne tilfeldig én gang, på en fest. Hun er helt forskjellig fra meg-både i utseende og væremåte. Jeg er veldig nysgjerrig på HVA det er med henne som han liker/likte (Kanskje veldig typisk å tenke sånn...)

Det er ikke lett med disse

(h)eksene...

Ok. Det er ikke bra at han er hemmlighetsfull, og det er ikke henne han skal være lojal mot.

Jeg mener at skal man ha med ekser videre i livet, er det en helt klar forutsetning, at det er full åpenhent. Det skal være naturlig at alle tre kan omgås.

Funker ikke om de to skal fortsette å ha masse ting bare for seg selv. Det hadde de før, nå er det slutt.

Hadde de ikke holdt på sånn til nå, hadde det muligens vært helt greit for deg at hun var i livet deres? Kanskje dere t.o.m. kunne blitt gode venner? Vet ikke om han klarer å få det til å bli naturlig nå, men hvis han ikke vil slutte å ha kontakt, må han i alle fall prøve.

Hvis du ikke er lei, og vil ha dama bort, da....

Mange synes det skal være naturlig å ha ekser som venner, og prøver så godt de kan, for å ikke virke sjalu. Men det er noe spesielt med folk man har vært sammen med. Selv om det er slutt, liker man sider ved personen så godt, at man ble sammen med de.

Tipper han hadde reagert, om situasjonen var omvendt ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...