Gjest chari Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg er en ung kvinne med et lite barn på 3 år fra tidligere forhold. Nå har vi flyttet sammen med min kjæreste og vi er i perioder en stor familie på 5 da han har to gutter fra forrige forhold, en på 5 og 8 år. Vi har tatt det hele svært stille og rolig alt fra overgangen til at pappa har fått ny dame til at vi nå har blitt samboere. Det hele byr på masse problemer eller la meg kalle det utfordringer! Nå har det blitt så vanskelig siden jeg føler at når han har guttene sine på besøk er vi plutselig to familier, meg og mitt barn, og han og sine. Dette er et problem som viser seg i ulike sitasjoner. Jeg har foreslått at vi må gjøre ting sammen som en familie, men han sier til meg at det vil alltid være slik. To familier. Syns det er veldig tungt og jeg visste at dette kunne bli vanskelig, men nå har det kommet så langt at vi må søke hjelp hvis forholdet skal få en sjans. Har noen gode råd? Klem skuffet..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 "Det vil alltid være slik"? Den skjønte jeg ikke. Hele poenget må da være å se en felles fremtid fremover. Og da må dere jo jobbe litt med å bli kjent og fungere sammen som en familie. Unødvendig pessimistisk synes jeg. Må gi det tid og slikt såklart, men å prøve å finne på noe alle sammen må da gå an! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-830575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjakktrekk Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 Jeg har to barn fra før og har flyttet sammen med en som har et barn fra før. Jeg føler det også slik som du innimellom, men jeg oppmuntrer til at de to (far og barn) er sammen alene ofte. De går turer sammen uten at vi er med. Ellers føler jeg veldig med deg. Jeg føler litt innimellom at jeg og mine to barn er litt utenfor når vi blir fem, akkurat som det er dem og oss. Men det er synd at det har blitt et så stort problem. Har dessverre ikke noen tips, bare medfølelse for en vanskelig situasjon. Vet ikke hva jeg ville gjort, men jeg syns det er dårlig gjort av mannen din å holde deg sånn så bevisst utenfor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-830691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sebamed Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har på en måte opplevd det samme, og ser hva du nå går gjennom. de fleste vil nok "forstå" at det er et bånd mellom far/mor og barn. Ja jeg mener at av og til kan det være godt å gjøre noe hver for seg. Men ikke alltid. Jeg syntes derfor at det kan være lurt i at dere prater om dette, og blir enige, eller ingår et kompromiss. Fordi etter mine begrep er ikke dette sunt i lengden for den som ønsker det anderledes. Om det skal lykkes, er det avgjørende for om han er villig til å sammarbeide. Om dere ikke blir enige, vet jeg av erfaring selv at det er godt gå til familierådgiver. En som er nøytral. Og kan klare å se ting litt anderledes enn dere selv, kanskje. Som jeg ymtet på, så må det vel gå an å bli enige om f.eks. være alene en gang i uken i noen timer. Håper dere klarer å finne ut av det. LYKKE TIL! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-831663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chari Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har på en måte opplevd det samme, og ser hva du nå går gjennom. de fleste vil nok "forstå" at det er et bånd mellom far/mor og barn. Ja jeg mener at av og til kan det være godt å gjøre noe hver for seg. Men ikke alltid. Jeg syntes derfor at det kan være lurt i at dere prater om dette, og blir enige, eller ingår et kompromiss. Fordi etter mine begrep er ikke dette sunt i lengden for den som ønsker det anderledes. Om det skal lykkes, er det avgjørende for om han er villig til å sammarbeide. Om dere ikke blir enige, vet jeg av erfaring selv at det er godt gå til familierådgiver. En som er nøytral. Og kan klare å se ting litt anderledes enn dere selv, kanskje. Som jeg ymtet på, så må det vel gå an å bli enige om f.eks. være alene en gang i uken i noen timer. Håper dere klarer å finne ut av det. LYKKE TIL! Takk for hyggelig svar :-) Jeg har gitt ham mye tid sammen med barna sine og syns det er viktig at han gjør ting sammen med dem også, men at vi har noe tid sammen, Dessuten er forholdet mellom de to minste problemfylt siden de begge har vært de minste, og han på fem er sjalu på hun på tre. Håper ting går seg til... Klem klem :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-831745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chari Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har på en måte opplevd det samme, og ser hva du nå går gjennom. de fleste vil nok "forstå" at det er et bånd mellom far/mor og barn. Ja jeg mener at av og til kan det være godt å gjøre noe hver for seg. Men ikke alltid. Jeg syntes derfor at det kan være lurt i at dere prater om dette, og blir enige, eller ingår et kompromiss. Fordi etter mine begrep er ikke dette sunt i lengden for den som ønsker det anderledes. Om det skal lykkes, er det avgjørende for om han er villig til å sammarbeide. Om dere ikke blir enige, vet jeg av erfaring selv at det er godt gå til familierådgiver. En som er nøytral. Og kan klare å se ting litt anderledes enn dere selv, kanskje. Som jeg ymtet på, så må det vel gå an å bli enige om f.eks. være alene en gang i uken i noen timer. Håper dere klarer å finne ut av det. LYKKE TIL! Takk for et koselig svar. Vi har søkt om familierådgivning og håper å få time ganske snart. Samboeren min og jeg håper at vi kan lette litt på trykket ved å få innput av en tredjeperson, få noen råd og vink. At familien blir kompleks siden det innvolverer flere sett foreldre, barna får nye søsken og nye roller å forholde seg til. At mamma og pappa må dele seg på flere skjønner jeg er vanskelig. Enkelte dager holder jeg lav profil og lar de være sammen på deres premisser, Håper dette går seg til! Nok igjen tusen takk for svaret ditt. Det er godt å vite at man ikke er alene om hva man opplever og føler! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-831756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sebamed Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Takk for et koselig svar. Vi har søkt om familierådgivning og håper å få time ganske snart. Samboeren min og jeg håper at vi kan lette litt på trykket ved å få innput av en tredjeperson, få noen råd og vink. At familien blir kompleks siden det innvolverer flere sett foreldre, barna får nye søsken og nye roller å forholde seg til. At mamma og pappa må dele seg på flere skjønner jeg er vanskelig. Enkelte dager holder jeg lav profil og lar de være sammen på deres premisser, Håper dette går seg til! Nok igjen tusen takk for svaret ditt. Det er godt å vite at man ikke er alene om hva man opplever og føler! Klem Hei følger med dere, og er glad for at dere nå prøver å løse situasjonen slik den er idag. Vist begge er instilt på en løsning, så vil han nok sammarbeide også, og da vil jeg tro dere vil få godt utbytte av denne rådgivningen. LYKKE TIL MED MANN,BARN OG MED FORHOLDET VIDERE FREMOVER. STOR KLEM 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134289-stefamilien-r%C3%A5dgivning/#findComment-831880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.