Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest spiren4

Jeg trenger råd fra andre som erfaring med mye kynnere.

Har nå i nesten 14 dager hatt utrolig mye kynnere.

Startet med 1-2 i timen, og økte hele tiden på.

Er nå oppe i 10 kynner i timen, og de er ganske ubehagelige.

Kynnerne blir verre når jeg går, tar på magen, eller har sex.

Roligere når jeg ligger.

Jeg har vært hos legen i forrige uke, som sjekket livmorhals. Dette så helt fint ut, og det var ingen åpning.

Men jeg fikk også klar beskjed om at jeg var for kort kommet i svangerskapet til at de ville gjøre noe som helst, hvis det ble verre, eller hvis jeg fikk åpning.

Jeg er i uke 19.

Legen mente at jeg kunne bare leve som "normalt" bare unngå tunge løft. Men jeg merker jo så godt at det blir bedre om jeg tar det litt med ro og hviler mye.

Så selv om det er mitt 4. svangerskap føler jeg meg fryktelig usikker, engstelig og alene.

Hvordan vil dere råde meg til å takle kynnerne?

Jeg har hatt mye kynnere i mine 3 tidligere svangerskap også, men ikke før etter uke 30 ca.

Har født til normal tid. ( 5d + og 5 d -)

Må også legge til at jeg fjernet over halve livmorhalsen etter siste svangerskap. (conisering pga cancer)

Takknemlig for råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134308-mye-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart du ikke fikk sykemelding. For kynnerne blir jo bedre når man slapper av.

Men det beste rådet er jo å ta det så mye med ro som du får til.

Siden livmorhalsen ikke viste tegn til åpning eller avflating så er det jo ingen rieaktivitet. Men jeg skjønner godt at du blir bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134308-mye-kynnere/#findComment-831758
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...