Gå til innhold

For følsom??

Anbefalte innlegg

Gjest harry 35

Etter mange års surt samliv, har jeg nå for lengst skilt meg og giftet meg igjen med mitt livs kjærlighet (forslitt klisje, men sant). Som rimelig er har jeg jo lært av feil gjort i tidligere forhold og er veldig obs på signaler fra min partner som signaliserer misnøye og lignende. Hun har to brutte forhold bak seg, sliter med dårlig selvbilde, selv om hun er perfekt både utseendemessig og på de fleste andre områder. Elsker henne slik at jeg nesten er redd for å ”kvele” henne med kjærlighet.

Så til saken. Her om kvelden var hun veldig trøtt og presterte å si følgende : Skulle ønske jeg var singel igjen, så kunne jeg legge meg når jeg ville. Utsagnet fikk meg til meg til å reagere litt og jeg ble nok litt lei meg. Krever jeg for mye av henne, er hun oppe bare for å gjøre meg til lags, er tanker som svirrer i hodet mitt. Da jeg snakket om dette senere sa hun bare at jeg var altfor følsom som kunne reagere på noe sånt, hun hadde bare vært trett og mente ikke noe med det hun sa. Senere modererte hun dette litt. That`s it. Hun har ikke lett for å snakke om problemer og følelser i motsetning til meg.

Kanskje et banalt innlegg, men er jeg altfor nærtagende som som lar meg affisere av et slikt utsagn ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13441-for-f%C3%B8lsom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Du tar det litt for bokstavelig. Dette kunne jeg finne på og si også, fordelen med å være singel er å bestemme ALT selv. Men alene får man ikke omtanke og kjærlighet...

Jeg ønsker meg iblant et eget rom, hvor jeg kan låse døra og høre på musikk.

Gir du henne nok tid for seg selv? Husk at man er skapt forskjellig, ikke alle har like stort behov for å være i fred som andre.

Det går nok fint, men gi henne tid alene, og ikke furt hvis hun velger dette!

Klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13441-for-f%C3%B8lsom/#findComment-65416
Del på andre sider

Gjest -Milla ;-)

Det var kanskje sagt i en annen mening enn det som kom ut...

Jeg kjenner den følelsen hun kanskje har hatt - 'jeg bør kanskje ikke legge meg så lenge han er våken'. Men det er hennes valg akkurat det så meningen bak ordene er helt sikkert en annen. Min tidligere sambo NEKTET å legge seg før jeg gjorde det, selv om jeg sa til ham at det var greit for meg. Jeg ønsket faktisk at han skulle gjøre det, for jeg trengte tid for meg selv, det er viktig for meg. Det var en av de tingene som gjorde at vårt forhold krasjet - vi gikk for mye oppå hverandre og surnet. Du krever vel ikke av henne at hun skal være med deg når du er hjemme?

Prat med henne og spør henne rett ut!!! Å leve i et forhold er ikke bare å holde sammen, men samtidig å gi hverandre den friheten vi trenger. Ikke alle trenger den samme mengden tid for seg selv, men den ene skal ikke _måtte_ gi av sin tid til den andre for at denne skal være tilfreds.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13441-for-f%C3%B8lsom/#findComment-65422
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

En skulle kanskje ikke tro at det går an å bli for følsom i et intimt forhold.

Men du har i alle fall vært obs og kjapt ute med lysten til å tolke henne.

Jeg vil råde deg til ikke å legge mer i utsagnet hennes enn at i et parforhold der begge har hver sin foretid, der kan det blett bli mange hensyn å ta. Og så kommer hensynet til meg selv til slutt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13441-for-f%C3%B8lsom/#findComment-65448
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...