honteuse? Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei - jeg er en jente på 26 år som kom ganske sent i gang med sex... Var 20 år første gang, og fra 20-24 hadde jeg samme kjæreste. Sex var ikke særlig topp med ham, men det skjønte jeg først etterpå, og jeg onanerte feks aldri. Etter mitt føste forhold startet en famlende selvopplæring, anskaffelse av sex bøker og en dag i 25 års alderen fikk jeg min første orgasme (alene). Lenge kunne jeg ikke få orgasme når elsker (det var ikke ordentlige kjærester) var tilstede. Fikk min første orgasme i sommer, med en gutt tilstede. Den var ikke stor, men det var et stort gjennombrudd for meg. Nå har jeg ny kjæreste, og for første gang er sex bare helt sinnsykt bra. MEN: det er fortsatt ting som ikke funker..... 1) Jeg får aldri orgasme vaginalt. HVA KAN JEG GJØRE FOR Å OPPNÅ DET? OG ER DET EGENTLIG MULIG? 2) Og viktigere: Jeg kan heller ikke la ham gi meg orgasme med munn eller fingre.... Han kan gjøre det en stund, men så kommer det en følelse av at det blir FOR MYE, FOR GODT.... Og jeg fikser ikke å la meg gi etter for følelsen. Eller følelsen blir så intens at det er vondt. Derfor lar jeg ham istedet bruke fingre på meg vaginalt, mens jeg selv stimulerer klitoris. Noe som er helt vanvittig deilig for meg. Beklager at jeg er veldig direkte, men det er jo ikke noe poeng i å gå rundt grøten her. Har prøvd å snakke med fast-lege uten resultat, hun sa bare at det er så organsme hype blandt unge jenter fortiden. Det syns jeg var det dumt svar, jeg vet det går ann å få et bra sex liv, og jeg vil gjerne få det til. 3) Jeg bruker foresten forferdelig lang tid på å komme.... Og dette er jeg litt skamfull over i forhold til partner. Er det noe jeg kan gjøre her? Det må jo bli litt kjedelig for ham å vente og vente... Selv om han sier det er helt OK, og han er fryktelig snill og påpasselig med at jeg skal bli tilfredsstilt.Må jeg bare prøve enda mer å slappe av å være trygg??? 4) Helt til slutt: siden jeg fortiden får org. av at han stimulerer vagina m fingrene, mens han jo "venter" og ikke får orgasme før når vi etterpå har samleie føler jeg at vi er litt "delt" under sex... Først meg, så han... Vi gjør det jo FOR hverandre, men ikke MED hverandre... Er det noen posisjoner der han kan være inne i meg med penis,mens jeg selv stimulerer klioris. Sist vi prøvde det falt han ut av sengen Håper du tar deg tid til å svare på dette, ev kommer med noe seriøs litterratur jeg kan se på. Er litt lei av artikkler om å prøve å finne G-punktet i Cosmopolitan osv. Mvh, N 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Heisann! Jeg synes du skal tenke at det er helt greit at du ikke kun får orgasme av at han støter inn i vagina, men at du hjelper til litt med å stimulere klitoris. Etterhvert, når dette er blitt lett som en lek, så vil du kanskje få orgasme kun av at han støter likevel, men jeg tror ikke det er noen krise om du aldri får til akkurat det jeg da. De aller fleste trenger jo å stimulere klitoris for å komme. Og det med at han "kjeder seg" fordi du bruker lang tid, det er noe du må prøve å slappe av med. Et knep kan være å stimulere ham samtidig som at han stimulerer deg, så blir det ikke så ensidig, og både du og ham får enda en ting å tenke på. Om dere ligger sidlengs eksempel, med hodet i hver deres ende, så kan dere kose med hverandre på den måten dere ønsker. Angående at han slikker deg, kanskje han kunne bytte over til å bruke fingrene mot slutten, fukte dem og stimulere oversiden eller sidene av klitoris med fingrene? Da vil jeg tror du kommer over den "siste toppen". Og så var det stillinger. Det fine med at du stimulerer klitoris selv, er jo at han da får full konsentrasjon på å støte, og virkelig kan tilfredstille dere begge på den måten. Det er jo ikke sånn at du kun kommer av klitoris-stimuleringen, det er jo noe ekstra godt med å ha penis inni vagina samtidig. Det går an å ligge "i kryss" på ryggen, Han underst, du over ham, begge på rygg, og så smetter du den inn. Ikke den enkleste kanskje, men da kan han slappe av og være inni deg samtidig. Ellers så er det jo bakfra. Stående eller liggende eller på kne... da kommer du til. Eller om du sitter oppå ham og ligger på rygg, bøy deg frem mot ham, så får du full kontroll både over deg selv og ham. Eller du kan sitte bakover på senge- eller sofakanten, og han stå på kne foran, du tar bena på skuldrene hans. Eller oppi sengen, han på kne, du bena på skuldrene hans, da kommer du også fint til, og han kan støte dypt inn, og holde bena dine så de slapper av eksempel. Håper du fikk noen tips du ikke har tenkt på før, og lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-831724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
G-bo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ....en liten kjapp kommentar, litt dårlig tid serru:-) Har selv en kjæreste som trenger god tid for å komme, og som deg er engstelig for at jeg "kjeder meg"..., men INGEN FARE, sex er ikke førstemann fram, senk skuldra du, bare deilig å bruke tid på hveradre:-) Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-833450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jintuttun Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Heisann! Jeg synes du skal tenke at det er helt greit at du ikke kun får orgasme av at han støter inn i vagina, men at du hjelper til litt med å stimulere klitoris. Etterhvert, når dette er blitt lett som en lek, så vil du kanskje få orgasme kun av at han støter likevel, men jeg tror ikke det er noen krise om du aldri får til akkurat det jeg da. De aller fleste trenger jo å stimulere klitoris for å komme. Og det med at han "kjeder seg" fordi du bruker lang tid, det er noe du må prøve å slappe av med. Et knep kan være å stimulere ham samtidig som at han stimulerer deg, så blir det ikke så ensidig, og både du og ham får enda en ting å tenke på. Om dere ligger sidlengs eksempel, med hodet i hver deres ende, så kan dere kose med hverandre på den måten dere ønsker. Angående at han slikker deg, kanskje han kunne bytte over til å bruke fingrene mot slutten, fukte dem og stimulere oversiden eller sidene av klitoris med fingrene? Da vil jeg tror du kommer over den "siste toppen". Og så var det stillinger. Det fine med at du stimulerer klitoris selv, er jo at han da får full konsentrasjon på å støte, og virkelig kan tilfredstille dere begge på den måten. Det er jo ikke sånn at du kun kommer av klitoris-stimuleringen, det er jo noe ekstra godt med å ha penis inni vagina samtidig. Det går an å ligge "i kryss" på ryggen, Han underst, du over ham, begge på rygg, og så smetter du den inn. Ikke den enkleste kanskje, men da kan han slappe av og være inni deg samtidig. Ellers så er det jo bakfra. Stående eller liggende eller på kne... da kommer du til. Eller om du sitter oppå ham og ligger på rygg, bøy deg frem mot ham, så får du full kontroll både over deg selv og ham. Eller du kan sitte bakover på senge- eller sofakanten, og han stå på kne foran, du tar bena på skuldrene hans. Eller oppi sengen, han på kne, du bena på skuldrene hans, da kommer du også fint til, og han kan støte dypt inn, og holde bena dine så de slapper av eksempel. Håper du fikk noen tips du ikke har tenkt på før, og lykke til! Honteuse, jeg lurer på hvordan du klarte å få orgasme den første gangen du fikk det? Jeg klarer ikke å få orgasme selv om jeg beføler meg selv (har også prøvd dusjen), og kan ikke forvente at kjæresten min får det til for meg før jeg har klart det selv. Har tatt meg tid og alt det der... Håper på noen tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-834055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Honteuse, jeg lurer på hvordan du klarte å få orgasme den første gangen du fikk det? Jeg klarer ikke å få orgasme selv om jeg beføler meg selv (har også prøvd dusjen), og kan ikke forvente at kjæresten min får det til for meg før jeg har klart det selv. Har tatt meg tid og alt det der... Håper på noen tips. Hva slags dusj har du da? -smile- funker ikke for meg om det er en vanlig dusj der man ikke kan velge tykkelse på strålen og trykk selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-834129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 1) Iflg. en undersøkelse får cirka 30 prosent av alle kvinner vaginalorgasme. Noen synes det er enklere å få G-punktorgasme, men det høres ikke ut til at du har funnet punktet. De fleste får vaginalorgasme først når de har passert 30. Du må likevel ikke gi opp å lete etter vaginalorgasmer. Det du uansett må starte med er klitorisstimulering. Godt utviklede skjedemuskler og stramming av disse mens du er i platåfasen, kan utløse vaginalorgasmer. 2) Det at det blir for mye, for godt kan det være at du egentlig er redd for å miste kontrollen? Mange kvinner med orgasmeproblemer har slike problemer med å overgi seg. Det er bare å gi slipp. Både du og han kommer til å nyte resultatet av din overgivelse. Flott at du onanerer mens han kjæler med skjeden din. Da viser du ham samtidig hvordan du foretrekker hans kjærtegn. 3) Mange kvinner bruker lang tid på å få orgasme. De fleste bruker minst 15 minutter, noen dobbelt så lang tid. Den beste måten å øve seg på å få raskere orgasme, er ved å trene på kammerset, dvs. å onanere. Bruk alle hjelpemidler som kan få deg over terskelen. En god klitorisvibrator gjør ofte at det går mye raskere. 4) Bakfra og sjøstjernestillingen (på siden med ditt lår over hans hofte) er god og avslappende. Varier gjerne stilling underveis. Ikke for å pushe salget, men jeg har fått så mange hundre takkemail fra kvinner som takker for rådene de har fått i boka mi "Sex – ja takk!" at jeg tør anbefale den som seriøs litteratur. Du kan ta en titt på nettbokhandelen MAO for å se hva andre lesere har ment om boka. Du kan også låne den på nærmeste bibliotek. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-838591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orgasme elskeren Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Dette er ganske vanlig blandt jenter/kvinner. Har hatt det samme problemet selv.Det var kjæresten min som anbefalte meg og lære meg og onanere.Etter mye strev,og div hjelpemiddler klarte jeg og tilfredstille meg selv.Dette hjalp meg til og får orgasme under sex.En vaginal orgasme kan du opp¨nå ved å ha penis langt inn feks når du rir og presse deg frem og tilbake slik at klitoris blir stimuler også.Dette fungerer hver gang på meg. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134421-problemer-med-%C3%A5-f%C3%A5-orgasme/#findComment-839734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.