Gjest drue og banan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ja du kan så si.. Men han sier at jeg må stole på ham.. Og jeg prøver jo så godt som jeg bare kan. Men likevel så er det noe som plager meg med dette.. Men samtidig så forstår jeg ikke hva han skal med meg da. Vi er jo bare kjærester, så det hadde jo vært enkelt for ham å kvitte seg med meg om han ikke var interessert. Involverer ungene våre også mer og mer i dette forholdet. Hva skulle være vitsen med det hvis jeg bare er et tidsfordriv.. Usikker jeg.. men tror jeg skal roe dette litt ned og se hva som skjer etterhvert. Kanskje han våkner hvis han er interessert og merker at jeg trekker meg litt unna.. Tror du ikke han hadde sagt at du måtte stole på ham om han var utro bak din rygg kanskje? Hadde han ikke hatt noe å skjule eller noe han visste var litt feil med dette, hadde han hatt litt mer forståelse for dine følelser.. tror jeg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-832061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Tror du ikke han hadde sagt at du måtte stole på ham om han var utro bak din rygg kanskje? Hadde han ikke hatt noe å skjule eller noe han visste var litt feil med dette, hadde han hatt litt mer forståelse for dine følelser.. tror jeg.. Nei selvfølgelig sier han ikke ifra om han er utro.. men foreløpig så velger jeg å ikke tenke slik. Vil vel bare ikke tenke den tanken.. Men takk for innspill alle sammen. Godt å få bekreftet i hvertfall at det ikke er jeg som er patetisk som ikke forstår dette vennskapet. De gangene det har vært oppe som tema, er det jeg som har sittet med følelsen av at jeg ikke er helt go som ikke aksepterer dette uten å mukke.. Dette er spesiellt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-832129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg er venn med en eks.. Vi møtes av og til ute... Og samboeren mjin synes det er greit. eksen har også vært sammen oss begge, så samboeren vet hvor landet ligger... Ikke ofte vi møtes da, men av og til. Nå er det så lenge siden vi var sammen at jeg ikke engang husker hvordan det var, og jeg har inegn ønske om å bli sammen med han igjen, men en hyggelig fyr er han. Det er vel omtrent som meg og min ex. Treffer ham jo en gang i blant, det er jo ikke til å unngå når man har felles venner. Greit nok det, jeg kan slå av en prat med ham, han er jo en hyggelig fyr liksom. Men jeg har ham ikke på besøk rett som det er og lager middag og styrer på sammen med ham, da. Det skulle tatt seg ut. Og mens min nåværende type satt alene i sofaen og følte seg utenfor? Nei, man har da LITT sosiale antenner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-832381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandarinbåten Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Nei, det er jo tydelig da... For oss ja, men ikke for mandarin. Derfor hun spør ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-832454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sorry for å måtte si det Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg synes du for din egen del skal trekke deg ut av dette forholdet. Du får gi han klar beskjeda at når han er ferdig med fortiden kan han ta kontakt. Det lyser lang vei her at han fortsatt er interessert i henne, og at det er hun som ikke vil. Så nå bevarer han vennskapet med henne i håp om at hennes følelser endrer seg. Du er bare en god reserve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-832456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Nei selvfølgelig sier han ikke ifra om han er utro.. men foreløpig så velger jeg å ikke tenke slik. Vil vel bare ikke tenke den tanken.. Men takk for innspill alle sammen. Godt å få bekreftet i hvertfall at det ikke er jeg som er patetisk som ikke forstår dette vennskapet. De gangene det har vært oppe som tema, er det jeg som har sittet med følelsen av at jeg ikke er helt go som ikke aksepterer dette uten å mukke.. Dette er spesiellt.. Jeg synes du virker en smule naiv. Hvorfor må du på død og liv være sammen med en som behandler deg slik? Ok, du elsker ham, men noen ganger er det faktisk ikke nok. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg synes du virker en smule naiv. Hvorfor må du på død og liv være sammen med en som behandler deg slik? Ok, du elsker ham, men noen ganger er det faktisk ikke nok. Mulig jeg er naiv.. Men nå er det nå sånn at noe heter kjærlighet gjør blind.. Er blitt glad i denne mannen, og vil jo så gjerne få det til å fungere. Utover denne ex'en som svever i bakgrunnen har vi det jo helt topp.. Og når følelsene først har oppstått så er det ikke "i hvertfall for meg" så enkelt å tenke praktisk og rasjonelt. Følelser og fornuft snakker ikke alltid samme språk. Håper vel på at dette med ex'en skal avta etterhvert. Vet jo ikke at de har noe på gang.. Så samtidig som jeg føler at dette plager meg, så vil jeg gjerne være sammen med ham.. Naiv?? Kanskje?? Men hvem er ikke det i forelskelsens rus.. Sånn som jeg ser det nå, så blir det vondere å kutte ham ut, enn sånn som det er, selv om han omgås sin x på en måte som jeg har vanskelig for å like.. Men godt allikevel å få bekreftet at når jeg reagerer på dette så er det ikke bare jeg som er overfølsom, men at dette er et unaturlig x-forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest afsk Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Mulig jeg er naiv.. Men nå er det nå sånn at noe heter kjærlighet gjør blind.. Er blitt glad i denne mannen, og vil jo så gjerne få det til å fungere. Utover denne ex'en som svever i bakgrunnen har vi det jo helt topp.. Og når følelsene først har oppstått så er det ikke "i hvertfall for meg" så enkelt å tenke praktisk og rasjonelt. Følelser og fornuft snakker ikke alltid samme språk. Håper vel på at dette med ex'en skal avta etterhvert. Vet jo ikke at de har noe på gang.. Så samtidig som jeg føler at dette plager meg, så vil jeg gjerne være sammen med ham.. Naiv?? Kanskje?? Men hvem er ikke det i forelskelsens rus.. Sånn som jeg ser det nå, så blir det vondere å kutte ham ut, enn sånn som det er, selv om han omgås sin x på en måte som jeg har vanskelig for å like.. Men godt allikevel å få bekreftet at når jeg reagerer på dette så er det ikke bare jeg som er overfølsom, men at dette er et unaturlig x-forhold. Vondere å kutte ham ut enn å vite at han heller vil ha exen og sannsynligvis også får henne av og til? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lora Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Mulig jeg er naiv.. Men nå er det nå sånn at noe heter kjærlighet gjør blind.. Er blitt glad i denne mannen, og vil jo så gjerne få det til å fungere. Utover denne ex'en som svever i bakgrunnen har vi det jo helt topp.. Og når følelsene først har oppstått så er det ikke "i hvertfall for meg" så enkelt å tenke praktisk og rasjonelt. Følelser og fornuft snakker ikke alltid samme språk. Håper vel på at dette med ex'en skal avta etterhvert. Vet jo ikke at de har noe på gang.. Så samtidig som jeg føler at dette plager meg, så vil jeg gjerne være sammen med ham.. Naiv?? Kanskje?? Men hvem er ikke det i forelskelsens rus.. Sånn som jeg ser det nå, så blir det vondere å kutte ham ut, enn sånn som det er, selv om han omgås sin x på en måte som jeg har vanskelig for å like.. Men godt allikevel å få bekreftet at når jeg reagerer på dette så er det ikke bare jeg som er overfølsom, men at dette er et unaturlig x-forhold. Jeg tror ikke han elsker deg nok. Jeg tror som en annen her skrev at du er en god reserve. Det er harde ord, jeg vet. Min mann ville ALDRI ha opptrådt på denne måten. Hadde han gjort det, hadde det vært et tegn på at jeg ikke var nr 1 som ham. Du er nærmere 40 år og sitter sannsynligvis inne med en del erfaring. Bruk den! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandarin1365380635 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Vondere å kutte ham ut enn å vite at han heller vil ha exen og sannsynligvis også får henne av og til? Som sagt, mulig jeg er naiv. Men strengt tatt så vet jeg jo ikke at jeg er bare nr. 2. Og jeg vet heller ikke at de har noe på gang.. Synes det blir feil å kutte ham ut fordi jeg "tror at det er mer enn vennskap", når jeg samtidig elsker ham. Kanskje de er "bare gode venner" som han sier.. Og så avslutter jeg et forhold som kunne blitt helt fint, om vi bare hadde gitt oss litt tid. Ikke vet jeg.. Dere synes vel jeg er naiv og nå kanskje forsvarer ham. Men min praksis har alltid vært at man skal stole på folk til det motsatte er bevisst. Selv om jeg av og til føler meg usikker på om alt er riktig, så dømmer jeg ingen om jeg føler tvil. Dette gjelder også mine venner og bekjente. Å vite og å tro, er for meg to forskjellige ting.. Den dagen jeg vet at jeg er nr 2, eller at de er mer enn bare venner, så er det takk og farvel.. uten tvil!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest drue og banan Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Som sagt, mulig jeg er naiv. Men strengt tatt så vet jeg jo ikke at jeg er bare nr. 2. Og jeg vet heller ikke at de har noe på gang.. Synes det blir feil å kutte ham ut fordi jeg "tror at det er mer enn vennskap", når jeg samtidig elsker ham. Kanskje de er "bare gode venner" som han sier.. Og så avslutter jeg et forhold som kunne blitt helt fint, om vi bare hadde gitt oss litt tid. Ikke vet jeg.. Dere synes vel jeg er naiv og nå kanskje forsvarer ham. Men min praksis har alltid vært at man skal stole på folk til det motsatte er bevisst. Selv om jeg av og til føler meg usikker på om alt er riktig, så dømmer jeg ingen om jeg føler tvil. Dette gjelder også mine venner og bekjente. Å vite og å tro, er for meg to forskjellige ting.. Den dagen jeg vet at jeg er nr 2, eller at de er mer enn bare venner, så er det takk og farvel.. uten tvil!! Men var ikke hele poenget ditt at du ikke var fornøyd med ting slik de er nå? At de to kokkelerer på kjøkkenet og gjør sånn som kjærester gjør mens du sitter i sofaen og venter sånn som en venninne vill gjort? Er du fornøyd slik det er (med mulighet for at han faktisk knuller henne) så er det jo no problemo? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Winther1365380640 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Forstår deg veldig godt- er litt i samme situasjon selv (se Vennskap el utroskap?)Forskjellen er vel at kjæresten min prøver tidvis å skjule denne kontakten med eksen sin. Fordelen din er jo tross alt at han er åpen om det. Jeg tror det er bra at menn har kvinnelige venner, men jeg lurer på hvorfor dette alltid er tidligere sexpartnere og eksdamer-sånn har det iallefall vært i mine forhold...Tror det gjelder mange menn. De sier at disse kvinnene bare er venninner- også viser det seg at det har vært noe mer der (som sex) og det gjør iallefall meg usikker. For da føler jeg at det er en spire til ny spenning der. I ditt tilfelle er det trist at det kan virke som om eksdama hans er like viktig som deg. Jeg synes du skal prøve å snakke med ham, og si at du blir såret av all oppmerksomheten han vier henne- og at du synes dette går ut over forholdet deres- og fokuset-nemlig dere! Hvis de to har hatt en seksuell relasjon (som de fleste ekser har)så synes jeg at du skal si at det din opplevelse er at hun er en "inntrenger" for denne fasen dere er i nå- og at du trenger at han har fokus på deg og ikke henne. Uansett-tror endel menn(kvinner også) trenger å ha eksene sine "på gress"-som om de er redde for å bli alene...eller dumpet- og da er det greit å ha ei dame i bakhånd...Har jeg rett? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134446-usikker-p%C3%A5-ny-kj%C3%A6reste/page/2/#findComment-833341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.