Gå til innhold

Ekser, fortid, trøst, og nye forhold...

Anbefalte innlegg

Ja, nå lurer jeg litt på hva dere her inne synes om følgende.

Snakker litt med min eks om dagen, og han er veldig sint for ting jeg har gjort "feil" i forholdet. Han mener blant annet jeg burde hjulpet han med å kommet over henne han var sammen med før meg ???!!!

Jeg skjønte ikke dette helt. Da vi ble sammen var det lenge, lenge siden han hadde hatt et par mnd langt forhold til denne jenta, men når han begynte å sutre om henne (ja, sutre! Det var jo uansett han som hadde vært drittsekken der i gården viser det seg nå i ettertid.), fikk han klar beskjed om at jeg ikke var interessert i å være sammen med han så lenge han ikke var ferdig med fortiden. Jeg er ikke interessert i å være en trøst! Når så var sagt, sa han etter hvert at han hadde kommet over henne, og at nå var det meg og han, bla, bla.

Jeg mener bestemt at man av respekt for en ny partner må legge fortiden bak seg og ikke dra det inn i det nye forholdet med gråting og det som er. (Med mindre det har skjedd skikkelig alvorlige ting, da.) Og jeg er sterkt i mot "trøsteforhold".

Jeg kan gå med på at jeg burde vært litt mer forståelsesfull, (for det kan jo hende at det skinte litt igjennom at jeg syntes det virket som et fjortisopplegg uten like det de hadde sammen, vel nå kan jeg ikke uttale meg om slike ting lenger heller, men :)

- men hvor går grensen for hva man skal finne seg i? Burde jeg funnet meg i å være en trøst, og aktivt hjulpet han med å komme over henne? (Selv om det sikkert var trøst jeg var uansett...om enn "lykkelig" uvitende..)

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134502-ekser-fortid-tr%C3%B8st-og-nye-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg er helt enig med deg. Hadde han akseptert det om det hadde vært omvendt. Ingen har vel lyst til å høre om eks'en til stadighet. Etter en stund kan man kanskje komme inn på hva som gikk galt, men da bare for å forhindre at det samme skjer en gang til.

Men det er som du sier noe annet om det hadde vært noe alvorlig som hadde skjedd. Men tilogmed her går det en grense. Man starter på nytt med nye blad, enkelt og greit.

Nei makan, hadde ikke jeg akseptert iallefall. Synes du reagerte helt normalt jeg.

Mvh

mil1365380270

Ikke bruk energi på han der, vær glad han er en eks. Mange vil ikke snakke om ekser, og han bebreider deg for å ikke hjelpe deg å komme over henne???? Unnskyld at jeg sier det, men han virker jo helt blåst, og ikke så lite frekk!

Gjest Herregud, ass...

Enkelte menn betrakter kjærestene sine som en forlengelse av "mamma", vi skal trøste og blåse og glatte over og være blid og takknemlig for at vi får lov til det.

Ho,ho! Kvinnesak,jeg må le når jeg leser dine "seriøse"

ut-på-dato-rødstrømpesvar..

Annonse

mil1365380270

Ho,ho! Kvinnesak,jeg må le når jeg leser dine "seriøse"

ut-på-dato-rødstrømpesvar..

Gått ut på dato, sier du...? Mener du å kjempe for kvinnesak, eller "Enkelte menn betrakter kjærestene sine som en forlengelse av "mamma",..."?

Gjest Big Mac

Enkelte menn betrakter kjærestene sine som en forlengelse av "mamma", vi skal trøste og blåse og glatte over og være blid og takknemlig for at vi får lov til det.

Mens kvinner aldri ber om trøst, men alltid klarer seg selv i alle sammenhenger. ;-)

Annonse

Nei, usant!

Jeg synes det er det motsatte av likestilling at kvinner skal kunne forvente trøst og støtte i alle sammenhenger, mens menn skal stenge alle følelser inne og ikke dele med noen.

Det der er da ikke det samme som å stenge følelsene inne i seg??

Tipper du er målgruppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...