Gå til innhold

Sambo på tur igjen ! Ref jenter på guttetur

Anbefalte innlegg

Gjest MarieII

Vi er et samboer par på hhv. 35 og 36 år med en datter på 2 1/2 år. Fikk nettopp en forespørsel fra han om han kunne være med på skitur fra i morgen til søndag med en leverandør på jobben. Han var på skitur med kompiser hele helgen for 14 dager siden, og skal på ny skitur hele helgen med jobben om tre uker. Det kommer jo rimelig brått på dette da, og hva med prioritering familie/barne kontra egenaktiviteter. Hva hadde dere andre svart ? Trenger tilbakemeldinger og gode tips og råd....

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Han MÅ ikke være med på alle turer som arrangeres... Da får han velge som miafia her sier..

Si greit, men da er han hjemme neste helg da - for da skal du på jentetur! ; )

Spør han om han ikke kunne tenke seg å være litt sammen med familien sin også..

Hva mener du selv? Bare du som kan avgjøre det, for vi vet ikke hvordan dere har det ellers... Hvis det bare er nå det er hyppige turer så synes jeg han burde få reise, men er det sånn alltid så hadde jeg satt ned foten..

har dere planer for helgen da? Hvid dere har det burde han ikke droppe dere og reise, men hvis dere ikke skal noe allikevel så..

Men det var veldig i siste liten ja..

Han MÅ ikke være med på alle turer som arrangeres... Da får han velge som miafia her sier..

Hva mener du selv? Bare du som kan avgjøre det, for vi vet ikke hvordan dere har det ellers... Hvis det bare er nå det er hyppige turer så synes jeg han burde få reise, men er det sånn alltid så hadde jeg satt ned foten..

har dere planer for helgen da? Hvid dere har det burde han ikke droppe dere og reise, men hvis dere ikke skal noe allikevel så..

Kanskje fått barnepasse og dere koset dere sammen i helgen er en mulighet. Er han lei dere så bør han komme med det og ikke bare dra. greit at man ikke skal sitte oppe i fanget til hverandre men dere har barn og du er sikkert den som tar deg mest av. kanskje husarbeid

Gjest MarieII

Jeg ønsker jo at han skal ønske å prioritere litt fellestid. Det er ikke bare nå, det er jevnt over. Han får tilbud hele tiden og tydeligvis mer nå enn tidligere. Han var på samling fra mandag til tirsdag denne uken og. Og skal på tur til Norefjell med leverandør neste søndag.... Jeg har ikke lyst til å si nei, synes han kunne sagt det selv. Klarer heller ikke bare å si god tur, bare reis :-) Jeg spurte om vi skulle planlegge en tur sammen i vår, men da hadde han ikke råd. Forrige lørdag fikk han en forespørsel fra en kamerat om å være med til Island. Kanskje jeg tar en tur sier han... Da måtte jeg minne han på at han nettopp hadde sagt at han ikke hadde råd. Da kunne han bruke bonuspoeng..Skjønner. Jeg synes det blir håpløst, og kommer i en negativ spiral. Vanskelig å si ja til tur og mene det og være blid, og kjedelig å si nei, og huff, jeg blir bare frustrert...

Gjest Pricilla

Jeg ønsker jo at han skal ønske å prioritere litt fellestid. Det er ikke bare nå, det er jevnt over. Han får tilbud hele tiden og tydeligvis mer nå enn tidligere. Han var på samling fra mandag til tirsdag denne uken og. Og skal på tur til Norefjell med leverandør neste søndag.... Jeg har ikke lyst til å si nei, synes han kunne sagt det selv. Klarer heller ikke bare å si god tur, bare reis :-) Jeg spurte om vi skulle planlegge en tur sammen i vår, men da hadde han ikke råd. Forrige lørdag fikk han en forespørsel fra en kamerat om å være med til Island. Kanskje jeg tar en tur sier han... Da måtte jeg minne han på at han nettopp hadde sagt at han ikke hadde råd. Da kunne han bruke bonuspoeng..Skjønner. Jeg synes det blir håpløst, og kommer i en negativ spiral. Vanskelig å si ja til tur og mene det og være blid, og kjedelig å si nei, og huff, jeg blir bare frustrert...

Ok.. da skjønner ejg at det kan bli litt mye reising.

Han burde VILLE være sammen med dere, du skulle ikke trenge å fortelle han at dere bør ha fellestid sammen.. Han tenker nok ikke på det på samme måte som deg.. hadde jeg vært deg hadde jeg fortalt hvordan jeg følte det, uten å være sur.

Han burde egentlig skjønne at han er mye borte sjøl, men mannfolk... : )

Fortell han hva du føler og si at du ville satt pris på litt mer samvær (alle tre, eller dere to på tur sammen), og be han sette seg i din situasjon.. Be han tenke seg at det var omvendt.. da burde det bli andre boller.

Si at han selv får bestemme om han drar, men at du ikke er overbegeistra for det..

Annonse

Gjest høres tvilsom ut

Er det han som syntes det var greit å ha med "venninner" på tur, bare ikke kjærester?

På det du skriver om at han ikke vil på tur med deg, virker det jo som han kanskje har litt bakenforliggende motiver for disse turene da...

Er forholdet deres bra sånn ellers? Sexlivet feks?

Gjest MarieII

Er det han som syntes det var greit å ha med "venninner" på tur, bare ikke kjærester?

På det du skriver om at han ikke vil på tur med deg, virker det jo som han kanskje har litt bakenforliggende motiver for disse turene da...

Er forholdet deres bra sånn ellers? Sexlivet feks?

Ja det var jeg som skrev det innlegget. Men nei jeg tror ikke han har sånne motiver. Forholdet er ikke på topp, men vi har snakket om nettopp det temaet der. Men det er klart 100% sikker kan man aldri være. Jeg tror det går mer på at han er vant til å være ungkar, har vært det til han traff meg, vant til å gjøre som han vil, og har en stor egoistisk trang til å være med på alt han synes er gøy....

mil1365380270

Han må ha mye energi, med familie, tydeligvis reising i jobben, også partyturer så ofte? Er han rastløs, føler seg låst i en situasjon han ikke vil være i? Eller bare egoistisk, som både vil ha famile og full frihet?

Helt ærlig, så virker det som om han fortsatt vil være ungkar. Vil heller på guttetur enn å være sammen med deg? Også den lamme forklaringen med bonuspoengene til Island?! Oppholdet er gratis altså? Det er der det skurrer mest for meg....

Gjest vært i dine sko

Huff dette er ikke lett. Valget mellom å være en sur bitch og bremsekloss og det å alltid bare godta at han er så mye borte hjemmefra.

På den ene siden ønsker man jo at partneren ønsker å være sammen med familien, men hvis det skjer under tvang er jo ikke det heller noe hyggelig? Du har tydeligvis ikke funnet deg en typisk familiemann.

Jeg hadde også en sånn mann, han var borte hver helg, sammen med *gutta*, reiste gjerne på turer innimellom og hadde aldri råd til familieturer. Han satte rett og slett ikke pris på å gjøre noe sammen med barna og meg.

Etter noen slitsomme år med mye frustrasjon ga jeg han et valg, enten prioritere familie eller flytte ut slik at jeg fikk alle økonomiske fordelene med å være alenemor. For det var jo det jeg var, bare ikke på papiret.

Han flyttet ut og han vil ennå ikke, etter 10 år, innrømme at det var han som tok et valg. Han forventet tydeligvis at jeg skulle være der for han, holde hus og klær i orden, og være sexpartneren hans når han følte behov for det.

Hvis jeg noen ganger skal flytte sammen med en mann igjen skal jeg først forsikre meg om at han ikke har masse ungkarsvenner og ungkarsvaner. Å sloss mot en kvinnelig rivalinne er en ting, å sloss mot en flokk med forvokste guttunger er noe helt annet.

sniper1365380612

Måtte jo bare svare jeg når jeg så topic'en... ;)

Leverandør turer kan han si nei til, men er det en kundetur(dvs firmaet han jobber i inviterer en kunde) så MÅ han dra. Kundeturer er mye viktigere å stille opp på. Selv har jeg sagt nei til leverandørturer og de er selgere så der blir det no hard feelings i det hele tatt.

Jeg synes faktisk at han kan bli hjemme denne helgen. Nå kan dere gjøre noe sammen, også kan han heller dra på turen etter. Det beste er om du får han til å være enig i det(utifra hva du skriver så tror det blir vanskelig men). Det virker som han liker at det skjer noe, og du kan foreslå å gjøre noe annerledes enn hva dere pleier å gjøre i helgene istedenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...