Gjest tinelise Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Etter å ha vært samboer i et år drar typen tilbake til x`en.Vil prøve på nytt pga en felles sønn. Etter to dager orker han ikke mer og kryper til korset,-han vil fortsette med meg og sier at han ikke klarer å være sammen med en han ikke elsker for barnets skyld. Jeg vil prøve og føler at jeg endelig vet hva han vil, selv om episoden såret meg veldig.Reultatet av dagene hos henne resulterte i graviditet. Han er fortvilet og gjør alt for at jeg ikke skal gå fra han. Må legge til at vi elsker hverandre og at vi aldri har tvilt på det. Vi gifter oss og skal nå ha tvillinger sammen. Problemet: Hans mor har støttet x`en fra dag en. Hun har ikke vært på besøk, ikke gitt oss en gratulasjon til bryllupet, ingenting.Jeg vet og har fått høre at x`en ville ha to barn med samme far og at dette var planlagt.Så hvorfor er det synd på henne når hun har fått viljen sin? Har ingen kontakt med hans familie pga dette. Svigermor styrer alt. Har hatt det mer enn tungt det siste året.Orker ikke å forholde meg til henne når tvillingene kommer, folk rundt meg er enig:nok er nok!! Jeg kommer ikke til å vise meg i hennes hus, barn eller ikke barn, mener hun har forspilt sin sjanse. Noen synspunkter? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arghh Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ja, han kan bli voksen. Han virrer jo frem og tilbake som en sulling. Man MÅ jo nødvendigvis ikke ha en partner hele tiden! Kanskje han bør være alene til han finner sin bane? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-834909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinelise Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ja, han kan bli voksen. Han virrer jo frem og tilbake som en sulling. Man MÅ jo nødvendigvis ikke ha en partner hele tiden! Kanskje han bør være alene til han finner sin bane? At han har tabbet seg ut er åpenbart.Han fikk knapt se sønnen hvis han ikke gikk med på hennes premisser så han trodde han gjorde det rette for sønnen ved å gå tilbake. Dette handler ikke så mye om det men om at de som skal støtte oss, familien, ikke gjør det! Hvordan kan en mor støtte den personen som i to år han sambotert fars samvær med sønnen? Alle kan gjøre feil,jeg har hatt mine tabber også, men familien har alltid støttet meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-834958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 At han har tabbet seg ut er åpenbart.Han fikk knapt se sønnen hvis han ikke gikk med på hennes premisser så han trodde han gjorde det rette for sønnen ved å gå tilbake. Dette handler ikke så mye om det men om at de som skal støtte oss, familien, ikke gjør det! Hvordan kan en mor støtte den personen som i to år han sambotert fars samvær med sønnen? Alle kan gjøre feil,jeg har hatt mine tabber også, men familien har alltid støttet meg.. Dette høres mer ut som ex-kona fra helvete. Hun har sabotert hans rett til samvær med sønnen sin, i tillegg "lurer" hun ham til å gjøre henne gravid en gang til, med et barn han sannsynligvis heller ikke kommer til å få noe særlig samvær med. Og hva slags idiot er denne mannen din? Gjør en annen kvinne gravid mens han venter barn med deg, og skal gifte seg med deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-834972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oolleoe Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Orka du virkelig å ta ham tilbake når han stakk fra deg tilbake til henne, og så kom tilbake til deg når han ombestemte seg etter å ha knull barn på henne? Ett ord.. dørmatte.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-834982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinelise Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Dette høres mer ut som ex-kona fra helvete. Hun har sabotert hans rett til samvær med sønnen sin, i tillegg "lurer" hun ham til å gjøre henne gravid en gang til, med et barn han sannsynligvis heller ikke kommer til å få noe særlig samvær med. Og hva slags idiot er denne mannen din? Gjør en annen kvinne gravid mens han venter barn med deg, og skal gifte seg med deg? litt misforståelser her. Vi bestemte oss for å gifte oss ca 9 mnd etter at hun ble gravid. Da hadde vi bearbeidet det som hadde skjedd. Jeg er på vei med tvillinger nå. Hennes barn er født. Er ingen dørmatte. Tro meg, han har lidd mer enn nok for det som skjedde og det kompliserer hans liv mer enn mitt! Har latt han føle på kroppen hvordan det er å bli sviktet, men når alt kommer til alt så elsker vi hverandre og har det fint sammen. vi har begge tenkt at takler vi det som har skjedd så takler vi det meste som vi har i vente. Folk gir opp hverandre av mindre alvårlige ting. Problemet er moren hans! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-834995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 litt misforståelser her. Vi bestemte oss for å gifte oss ca 9 mnd etter at hun ble gravid. Da hadde vi bearbeidet det som hadde skjedd. Jeg er på vei med tvillinger nå. Hennes barn er født. Er ingen dørmatte. Tro meg, han har lidd mer enn nok for det som skjedde og det kompliserer hans liv mer enn mitt! Har latt han føle på kroppen hvordan det er å bli sviktet, men når alt kommer til alt så elsker vi hverandre og har det fint sammen. vi har begge tenkt at takler vi det som har skjedd så takler vi det meste som vi har i vente. Folk gir opp hverandre av mindre alvårlige ting. Problemet er moren hans! Synes du dette er et mindre alvorlig problem??? Ville aldri tatt tilbake mannen min hvis han satte barn på ei anna i et opphold vi hadde... han høres ikke særlig smart ut da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arghh Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 litt misforståelser her. Vi bestemte oss for å gifte oss ca 9 mnd etter at hun ble gravid. Da hadde vi bearbeidet det som hadde skjedd. Jeg er på vei med tvillinger nå. Hennes barn er født. Er ingen dørmatte. Tro meg, han har lidd mer enn nok for det som skjedde og det kompliserer hans liv mer enn mitt! Har latt han føle på kroppen hvordan det er å bli sviktet, men når alt kommer til alt så elsker vi hverandre og har det fint sammen. vi har begge tenkt at takler vi det som har skjedd så takler vi det meste som vi har i vente. Folk gir opp hverandre av mindre alvårlige ting. Problemet er moren hans! Høres ut på meg som om alle damene i livet hans er problemet, pluss han selv og hans måte å gjøre ting på! Man kan selvsagt skylde alt over på mora, og ja det gjør det jo forsåvidt forståelig hvorfor han baler på sånn når han har hatt ei slik mor, men når skal kvinner slutte å ta sånn ansvar for menn? Han er voksen, har han problemer med mora så får han ordne det opp selv. Visste du forresten om fenomenet der menn (bevisst eller ubevisst, alt etter som), sørger for å sette kvinnene i sitt liv opp i mot hverandre, for å unngå at den negative oppmerksomheten rettes mot en selv? På den måten kan de fortsette å være den lille ungen som ikke (egentlig) trenger å ta ansvar. Hadde han bedt meg om råd, ville jeg anbefalt han å ta seg et sabbattsår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arghh Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Høres ut på meg som om alle damene i livet hans er problemet, pluss han selv og hans måte å gjøre ting på! Man kan selvsagt skylde alt over på mora, og ja det gjør det jo forsåvidt forståelig hvorfor han baler på sånn når han har hatt ei slik mor, men når skal kvinner slutte å ta sånn ansvar for menn? Han er voksen, har han problemer med mora så får han ordne det opp selv. Visste du forresten om fenomenet der menn (bevisst eller ubevisst, alt etter som), sørger for å sette kvinnene i sitt liv opp i mot hverandre, for å unngå at den negative oppmerksomheten rettes mot en selv? På den måten kan de fortsette å være den lille ungen som ikke (egentlig) trenger å ta ansvar. Hadde han bedt meg om råd, ville jeg anbefalt han å ta seg et sabbattsår. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinelise Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Synes du dette er et mindre alvorlig problem??? Ville aldri tatt tilbake mannen min hvis han satte barn på ei anna i et opphold vi hadde... han høres ikke særlig smart ut da.. Nei, barnet hennes er ikke et mindre alvorlig problem. Men hverken jeg eller min mann hadde noe å si i det tilfellet. Vi måtte velge mellom å gå videre uten hverandre eller å satse 100%. Når vi fortsetter sammen og svigermor ringer sin sønn opp to dager før bryllupet fordi det er så synd på x`en.. Når x`en saboterer bringing/henting av barnet, vil ha høyere bidrag uten å måtte oppgi at faren har sønnen 3 dager i mnd, for da får ikke hun mest mulig penger.. etc,etc, listen er lang.. Hvorfor får hun da bare gode ord fra svigermor, mens vi som har kjempet oss igjennom det siste året sitter her uten hans familie?? Kast gjerne stein på han alt dere vil, har gjort det selv, men dere skal være rimelig hardhjertet om det ikke er plass for tilgivelse i deres eget liv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinelise Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Høres ut på meg som om alle damene i livet hans er problemet, pluss han selv og hans måte å gjøre ting på! Man kan selvsagt skylde alt over på mora, og ja det gjør det jo forsåvidt forståelig hvorfor han baler på sånn når han har hatt ei slik mor, men når skal kvinner slutte å ta sånn ansvar for menn? Han er voksen, har han problemer med mora så får han ordne det opp selv. Visste du forresten om fenomenet der menn (bevisst eller ubevisst, alt etter som), sørger for å sette kvinnene i sitt liv opp i mot hverandre, for å unngå at den negative oppmerksomheten rettes mot en selv? På den måten kan de fortsette å være den lille ungen som ikke (egentlig) trenger å ta ansvar. Hadde han bedt meg om råd, ville jeg anbefalt han å ta seg et sabbattsår. ser poenget ditt:) Men tenk på denne: I stedet for å drite i alt, som enkelte gjør når livet blir vanskelig, har han forpliktet seg så det holder. Det hadde jo vært mye enklere for han å gå videre ... men nå har han valgt å forholde seg til min familie og mine venner som alle vet hvilken tabbe han har gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mine gode råd og medfølelse Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Nei, barnet hennes er ikke et mindre alvorlig problem. Men hverken jeg eller min mann hadde noe å si i det tilfellet. Vi måtte velge mellom å gå videre uten hverandre eller å satse 100%. Når vi fortsetter sammen og svigermor ringer sin sønn opp to dager før bryllupet fordi det er så synd på x`en.. Når x`en saboterer bringing/henting av barnet, vil ha høyere bidrag uten å måtte oppgi at faren har sønnen 3 dager i mnd, for da får ikke hun mest mulig penger.. etc,etc, listen er lang.. Hvorfor får hun da bare gode ord fra svigermor, mens vi som har kjempet oss igjennom det siste året sitter her uten hans familie?? Kast gjerne stein på han alt dere vil, har gjort det selv, men dere skal være rimelig hardhjertet om det ikke er plass for tilgivelse i deres eget liv... "Nei, barnet hennes er ikke et mindre alvorlig problem. Men hverken jeg eller min mann hadde noe å si i det tilfellet." Hva mener du med at dere ikke hadde noe å si. Regner med at det var han som knullet dette barnet på ex-en sin, så han hadde jo noe å si da. Men det er riktig at du ikke hadde så mye å si der... Når det gjelder svigermor så er mitt råd enkelt og greit, kutt ut kontakten med svigermor. Så lenge hun støtter eksen til din mann behøver ikke dere å ha kontakt med henne. Hvorfor ha kontakt med noen som gjør dere vondt? Dere må slutte å la følelsene styre i forholdet til både eksen og svigermor. I forhold til eksen, der skal han ha skriftlig samværsavtale, alt som gjelder bidrag avtales skriftlig osv. Så behøver han kun å forholde seg til barna sine, og hverken eksen eller sin mor. Så lenge disse to kvinnenes utspill besvares med følelser (sinne, såret) så fortsetter de. Vis litt likegyldighet, ha ting på stell, blir han nektet samvær hvorfor ikke melde henne for det? Alle barn har krav på samvær med BEGGE sine foreldre. Ikke tigg og be, bare bruk systemet. OK?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-835140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lurenavn Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Etter å har lest litt i de andre innleggene fikk jeg nesten inntrykk av at ex-dama har kontakt med svigermor ettersom siden svigermor ringer to dager før bryllupet. På den måten får hun dårlig samvittighet og kanskje føler et ansvar for barnet til X'en. Heller ikke umulig at hun er litt gammeldags og er strengere på det synet at han i utgangspunktet burde ha holdt sammen med den dama han fikk barn med først. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-836189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg synest veldig synd på situvasjonen du er i med din kjæreste, men siden du har valgt den selv skal jeg ikke kaste mer dritt om han en de andre har gjort. For det første, han bør være med sine andre barn minimun annen hvær helg, fordi om det blir slitsomt for dere. Dette fordi det er også deres far og de har ikke valgt denne situvasjonen. Barn trenger kontakt med menn (helst far) og ikke bare kvinner. Dere må stå på rettigheter og ikke la xèn lure dere! Din svigermor høres litt gammeldags og litt for glad i hans forje kjæreste, kansje har hun vært så opphengt i henne at hun ikke har fått tid til å bli ordentlig kjent med deg? Du skylder dine barn å ha kontakt med henne, ellers kan du risikerte at hun setter deg opp mot de senere. (farmor hvorfor ser vi deg aldri? fordi mamma sier dere ikke får lov) Så bit i det (meget sure) eplet og spør om dere kan ta en prat. Fortell at du er såret over oppførselen hennes, fordi hun ikke respekterer at du har et forhold til hennes sønn nå og x'en er ute av bildet. Men at du gjærne vil at dere skal få et bedre forhold og at familien blir sterkere om dere står sammen. Du venter tross alt hennes barnebarn.. Dersom hun ikke er villig til å ofre litt og ta seg sammen, så bør kanske dere som familie bryte helt med henne. Det kan bli mye bråk om han har kontakt med henne og ikke du.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-836933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tinelise Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg synest veldig synd på situvasjonen du er i med din kjæreste, men siden du har valgt den selv skal jeg ikke kaste mer dritt om han en de andre har gjort. For det første, han bør være med sine andre barn minimun annen hvær helg, fordi om det blir slitsomt for dere. Dette fordi det er også deres far og de har ikke valgt denne situvasjonen. Barn trenger kontakt med menn (helst far) og ikke bare kvinner. Dere må stå på rettigheter og ikke la xèn lure dere! Din svigermor høres litt gammeldags og litt for glad i hans forje kjæreste, kansje har hun vært så opphengt i henne at hun ikke har fått tid til å bli ordentlig kjent med deg? Du skylder dine barn å ha kontakt med henne, ellers kan du risikerte at hun setter deg opp mot de senere. (farmor hvorfor ser vi deg aldri? fordi mamma sier dere ikke får lov) Så bit i det (meget sure) eplet og spør om dere kan ta en prat. Fortell at du er såret over oppførselen hennes, fordi hun ikke respekterer at du har et forhold til hennes sønn nå og x'en er ute av bildet. Men at du gjærne vil at dere skal få et bedre forhold og at familien blir sterkere om dere står sammen. Du venter tross alt hennes barnebarn.. Dersom hun ikke er villig til å ofre litt og ta seg sammen, så bør kanske dere som familie bryte helt med henne. Det kan bli mye bråk om han har kontakt med henne og ikke du.. Endelig noen konstruktive svar:) Ja, svigermor har mye kontakt med min mann`s x, og i en annen setting hadde det vært greit fordi det er barn med i bildet. Men når x`en har gjort så mye for å ødelegge,anmeldt meg til politiet for tlf sjikane...sendte noen mld der jeg ville ha svar på hvorfor hun ødelegger andres liv for å oppnå viljen sin..ikke lurt, men sjikane var det ikke. Når et mnsk er rent egoistisk og bare tenker på egne behov da blir jeg skuffet over at hun får støtte. Svigermor har ikke gjort noe for å møte oss som ektepar og snart foreldre til hennes barnebarn. Det får meg til å lure på om hun er en person som ungene har det bedre uten. Føler så mye uvilje. Og en ting til, det finnes en grense på hvor mye tidligere x`er skal invadere livet ditt. Hvis enhver mann eller kvinne skal ødelegge store deler av livet sitt på å legge seg flat for x`en pga av ungene, da skorter det på livskkvalitet. Noen ganger må de som prøver å ødelegge få høre at nok er nok, og at ungene ikke er noe pressmiddel. Og skulle det gå ut over ungene så er det den andre parten som må leve med samvittigheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-837468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Endelig noen konstruktive svar:) Ja, svigermor har mye kontakt med min mann`s x, og i en annen setting hadde det vært greit fordi det er barn med i bildet. Men når x`en har gjort så mye for å ødelegge,anmeldt meg til politiet for tlf sjikane...sendte noen mld der jeg ville ha svar på hvorfor hun ødelegger andres liv for å oppnå viljen sin..ikke lurt, men sjikane var det ikke. Når et mnsk er rent egoistisk og bare tenker på egne behov da blir jeg skuffet over at hun får støtte. Svigermor har ikke gjort noe for å møte oss som ektepar og snart foreldre til hennes barnebarn. Det får meg til å lure på om hun er en person som ungene har det bedre uten. Føler så mye uvilje. Og en ting til, det finnes en grense på hvor mye tidligere x`er skal invadere livet ditt. Hvis enhver mann eller kvinne skal ødelegge store deler av livet sitt på å legge seg flat for x`en pga av ungene, da skorter det på livskkvalitet. Noen ganger må de som prøver å ødelegge få høre at nok er nok, og at ungene ikke er noe pressmiddel. Og skulle det gå ut over ungene så er det den andre parten som må leve med samvittigheten. "Og skulle det gå ut over ungene så er det den andre parten som må leve med samvittigheten" Det er dessverre ikke sånn det fungerer. Mennesker som oppfører seg sånn har ikke samvittighet som normale mennesker. De er mer opptatt av å "hevne" seg på x'en, enn barnas velferd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134712-svigermor-fra-helvete/#findComment-838272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.