Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er kvinne på 33 år som har kronisk depresjon, har hatt det siden ungdommen og jeg har prøvd all slags antideprisva uten at det har virket noe særlig på meg.

nå har jeg fått utlevert journalen min og der står det at jeg har noe som heter Stein-Leventhals syndrom,det er første gang jeg har hørt om det og det er ingen som har fortalt meg at jeg har det.

jeg har prøvd å finne innformasjon om det på nettet men har ikke funnet så mye.

Men jeg har i alle år hatt uregelmessig menstrasjon, har alltid slitt med vektproblemer, er overvektig nå og jeg har unormalt mye hårvekst, særlig i ansiktet, brystene, armene og beina.

Vilken behandling finnes det og kunne du forklare litt om dette syndromet?

det er annen ting jeg lurer på, men jeg vet ikke om du kan svare på det.

men det er kan det være et sammenheng med dette syndrommet og at antideprisiva ikke virker så godt på meg? jeg er så lei av at ingenting virker på meg så det hadde vært greit å vite om det var noe fysisk som spilte inn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134808-hormonforstyrrelse-og-antideprisiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Stein-Leventhal syndrom er en betgenelse som ikke lengre brukes, i dag heter det PCOS (polycystisk ovarie syndrom). Se i helseleksikon til Doktor Online. Mange av dine symptomer passer inn i syndromet. Det bør absolutt behandles. I dag bruker man også i stor utstrekning et antisukker-sykemiddel, metformin, for å regulere blodsukkeret som kan være i ulage. Du bør søke lege og få en skikkelig utredning, helst hos gynekolog eller endokrinolog.

Jeg har ikke hørt at det skulle være spesielle psykiske symptomer relatert til PCOS.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...