Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært singel i mange år møtte jeg forrige sommer drømmemannen som viste seg skulle bli "min". Han og damen hadde nylig gått fra hverandre etter et laaangt samliv, sammen har de barn.

Han har dette halvåret vist at han har vært veldig forelsket i meg, men det er likevel et skår i gleden.

Hvis vi er for mye sammen (2-3 dager på rad) så får han "klausen" som han sier. Da kan det gå et par dager uten at jeg hører noe fra han. Når jeg konfronterer han med det så sier han at han trenger bare litt tid for seg selv, at jeg vet jo hvor jeg har han, at han er like glad i meg for det. Jeg synes dette er merkelig, er man forelsket så er man forelsket.

(Jeg kan vel kanskje nevne at han i sitt forrige forhold omtrent ikke fikk lov å gå utenfor døren)

En annen ting er at hver frihelg han har, så er han på byn med kompiser. Jeg stoler på han, det er ikke det som er problemet, men jeg har vært singel i mange år og har lyst å slå meg til ro. Jeg forstår vi er på forskjellige stadier i livet, men er det ikke slik at hvis man er forelsket så er man forelsket, da frister ikke byn annenhver helg fremfor å sitte hjemme med damen? Dette halve året vi har vært sammen har ikke vi sittet hjemme en eneste lørdag kveld han har hatt barnefri! Han spør meg heller ikke om jeg vil være med på byn. Han spør meg bare hvis jeg tar avstand fra han, da virker det som om han får panikk.

Nå har jeg tatt denne avstanden nok en gang. Har ikke sett han på to uker. Han har riktignok tatt litt kontakt, skrevet noen sms'er hvor det står at han savner meg. Jeg vet han er stolt og sta, og ikke er den som kryper så lett. Jeg savner han noe helt vanvittig. Han vet hvorfor jeg er lei av forholdet, men gjør ikke særlig mye med det synes jeg. Å skrive noen meldinger at han savner meg løser ikke akkurat problemet. Han har skrevet sms der han spør om ikke vi kan snakke sammen en dag. Jeg har skrevet at det kan vi, men noe mer har jeg ikke hørt. Bare sms'er der det står at han savner meg. Jeg snakket med han for et par dager siden, da sa han at han mente at han hadde krøpet nok!

Han har også sagt han burde ha vært singel etter bruddet, bare for å ha fått litt luft under vingene som han sier, men han vil ikke gi slipp på meg. Jeg har alle kvaliteter han ser etter hos en dame, sier han og ønsker ikke å miste meg.

Er jeg blindt forelsket som holder ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134828-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han hadde det slik du antyder i det forrige forholdet, synes jeg ikke det er så rart. Et halvt år er ikke så lenge hvis han nærmest har vært sperret inne i flere år med småbarn osv. Han har vel litt "abstinens" vedr. å bestemme over seg selv.

Hvis denne rastløsheten _øker_, har du kanskje grunn til å være litt skeptisk til hva det kan bli til på lang sikt. Men foreløpig synes jeg ikke du skal være så fiksert på det.

Jeg synes du skal fokusere mer på hvordan han fikser andre forpliktelser - er han f.eks. en OK samværsfar, holder han avtaler med deg når de først er inngått?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134828-noen-r%C3%A5d/#findComment-836196
Del på andre sider

Hvis han hadde det slik du antyder i det forrige forholdet, synes jeg ikke det er så rart. Et halvt år er ikke så lenge hvis han nærmest har vært sperret inne i flere år med småbarn osv. Han har vel litt "abstinens" vedr. å bestemme over seg selv.

Hvis denne rastløsheten _øker_, har du kanskje grunn til å være litt skeptisk til hva det kan bli til på lang sikt. Men foreløpig synes jeg ikke du skal være så fiksert på det.

Jeg synes du skal fokusere mer på hvordan han fikser andre forpliktelser - er han f.eks. en OK samværsfar, holder han avtaler med deg når de først er inngått?

Han holder avtaler, er en veldig god far og når jeg tenker meg om så er det en liten fremgang vedr. meg og han og prioriteringer i forhold til oss.

Takk for svaret. Kanskje jeg skal gi oss en ny sjanse.

Hilsen en som smiler :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134828-noen-r%C3%A5d/#findComment-836324
Del på andre sider

Han holder avtaler, er en veldig god far og når jeg tenker meg om så er det en liten fremgang vedr. meg og han og prioriteringer i forhold til oss.

Takk for svaret. Kanskje jeg skal gi oss en ny sjanse.

Hilsen en som smiler :)

Det virker som om det eneste du kan gjøre er å gi han tid. Dersom han virkelig er interessert vil dette ordne seg med tiden. Du må bare være tålmodig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134828-noen-r%C3%A5d/#findComment-838027
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...