lidia Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei, Har kjøpt medisin til våres søsken forsøk og denne gangen skal vi bruke puregon pen. Men hvordan skal man bruke den? Har ikke fått noen bruksveiledning eller noen ting fra apoteket. Får jeg det fra lege eller bør jeg ta kontakt med apoteket for å få det? Må innrømme at det var enklere med sprøyter og gruer meg litt til dette. Hvordan gikk det med dere? Ble dere vist hos lege hvordan det skal gjøres eller holder det bare med veiledning?? Taknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135068-puregon-penn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest som fot i hose Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Den er veldig enkel å bruke. Det følger med en bruksanvisning selv oldemor hadde skjønt. ;0) Du tar pennekorken av, skrur den opp som en vanlig kulepenn. Setter inn en ampull med puregon (svart gummi ned) skrur pennen sammen igjen. Det er et merke på delene som er mot hverandre når dette er riktig gjort. Så setter du pennesnuta oppi kanyleboksen og trykker ned, skru av boksen. Snu pennen med kanylen opp. Skru så på den gule knappen bak til ønsket dose. Stikk deg meg nåla og trykk knappen helt inn. Hold 5 sek før du trekker kanylen rett ut igjen og putter den i kanyleboksen. Skru kanylen av igjen. Er det noe må du bare spørre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135068-puregon-penn/#findComment-838051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tobarnsmamma'n Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Den er veldig enkel å bruke. Det følger med en bruksanvisning selv oldemor hadde skjønt. ;0) Du tar pennekorken av, skrur den opp som en vanlig kulepenn. Setter inn en ampull med puregon (svart gummi ned) skrur pennen sammen igjen. Det er et merke på delene som er mot hverandre når dette er riktig gjort. Så setter du pennesnuta oppi kanyleboksen og trykker ned, skru av boksen. Snu pennen med kanylen opp. Skru så på den gule knappen bak til ønsket dose. Stikk deg meg nåla og trykk knappen helt inn. Hold 5 sek før du trekker kanylen rett ut igjen og putter den i kanyleboksen. Skru kanylen av igjen. Er det noe må du bare spørre! Når pennen er klar til bruk hver gang du starter på en ny ampulle så fyller du først nålen med væske på denne måten: sett den på det minste (var ikke det 5? - ihvertfall skal den vries kun ett hakk) og trykk det "ut i løse luften". Da ser du en liten dråpe på tuppen av nålen. Så stiller du den på din dosering og stikker på deg. Huff, dette hørtes sikkert avskrekkende ut, men det er greit, og så synes jeg det var 100 ganger bedre enn å bruke sprøytene. Lykke til med bruken!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135068-puregon-penn/#findComment-838117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lidia Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 Den er veldig enkel å bruke. Det følger med en bruksanvisning selv oldemor hadde skjønt. ;0) Du tar pennekorken av, skrur den opp som en vanlig kulepenn. Setter inn en ampull med puregon (svart gummi ned) skrur pennen sammen igjen. Det er et merke på delene som er mot hverandre når dette er riktig gjort. Så setter du pennesnuta oppi kanyleboksen og trykker ned, skru av boksen. Snu pennen med kanylen opp. Skru så på den gule knappen bak til ønsket dose. Stikk deg meg nåla og trykk knappen helt inn. Hold 5 sek før du trekker kanylen rett ut igjen og putter den i kanyleboksen. Skru kanylen av igjen. Er det noe må du bare spørre! Hei, Takk for rask tilbakemelding. Jeg har kjøpt medisin men har ikke fått noen penn ennå.Bare de rare nålene som skremte meg litt, ha, ha..Pennen får jeg hos lege, fikk jeg vite akkurat nå.Og da blir alt mye enklere å forstå. Med din foklaring i tillegg og andre gode tips får jeg det sikker til!! Jeg skal begynne med Synerela nå på fredag. Dette blir veldig spennende! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135068-puregon-penn/#findComment-838214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.