beritrep Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg har aldri noen sinne brukt bedøvelse ved borring av tenner (og det har jeg gjort en del ganger dessverre), og lurer nå på: er det mulig å rotfylle uten å bruke bedøvelse? Jeg merket ikke særskilt ubehag da jeg borra i samme tann sist, og dette var så dypt som man kan gå uten rotfylling. Jeg hadde drasset rundt på et hull under fyllingen en god stund før tannlegen oppdaga det, og nå viser det seg at han ikke gjorde jobben helt bra da han til slutt godtok at tannpina mi hadde en årsak; det var en stor mørk flekk i rotendene da jeg fikk røntgenfotografert tanna i forrige uke.. Uansett, jeg har etterhvert opparbeidet meg en rimelig høy toleranse mht smerter i tennene, men ikke bedøvelse, og lurer på om noen har erfaringer med dette? Er egentlig rotfylling sååå ille? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135073-rotfylling-uten-bed%C3%B8velse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
permann Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg har også dessverre opplevd mye med mine tenner. Hvis tanna er død så får du ikke bedøvelse. Du kjenner ingenting. Har også rotfylt med bedøvelse på en tann som ikke var død. Jeg syntes ikke det var noe vondt i det hele tatt. Jeg har hørt så mange grusomme opplevelser ved rotfylling så jeg var helt nærvevrak mens jeg satt i stolen. Jeg "hater" å gå til tannlegen men kan si det at rotfylling er jeg ikke redd for lenger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135073-rotfylling-uten-bed%C3%B8velse/#findComment-855346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
beritrep Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Jeg har også dessverre opplevd mye med mine tenner. Hvis tanna er død så får du ikke bedøvelse. Du kjenner ingenting. Har også rotfylt med bedøvelse på en tann som ikke var død. Jeg syntes ikke det var noe vondt i det hele tatt. Jeg har hørt så mange grusomme opplevelser ved rotfylling så jeg var helt nærvevrak mens jeg satt i stolen. Jeg "hater" å gå til tannlegen men kan si det at rotfylling er jeg ikke redd for lenger. Jepp, der hadde jeg gjort det, uten bedøvelse, og har aldri hatt en så smertefri tannlegetime noen sinne! Gruet meg på forhånd til å få bedøvelse, men da jeg kom inn til tannlegen, sa han at det kunne gå bra uten, hvilket det gjorde. Det blir ikke vondt i en tann som er død.. Det må dog skytes inn at tanna har hatt sin andel av smerter allerede, og at abcessen under røttene er litt øm i dag. Sånt går dog over med litt antibiotika. Så konklusjonen er: rotfylling er ikke så skummelt som folk skal ha det til - så lenge nerver og sånt allerede har vandra heden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135073-rotfylling-uten-bed%C3%B8velse/#findComment-863737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.