Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen og Nicknicky. Jeg er ikke kommet så langt på vei enda. Jeg ruger kun på dag 2!

For å svare deg Nicknicky på spørsmålet om hvordan det går, vel det går ikke så veldig bra. Det er kjempe fint at du er i så fin form og kom deg så fint etter uthentingen, men jeg har det helt motsatt. Nå har jeg ikke lyst å virke som en sytepave men jeg har det skikkelig jæ....

Jeg trodde smertene ville avta etter uthentingen og det gjorde det litt på søndag. Men etter innsettingen på mandag ( i går )har jeg hatt det mye verre igjen. Det er så mye mage smerter at jeg ikke sover om natten og klarer ikke å bøye meg uten smerter.

Nei, dette ble mye klaging, men jeg lurer sånn på om det er bare meg som har så vondt. Er det unormalt? Burde jeg kontakte sykehuset igjen?

Uansett, så satt de inn to egg i går. Samboer og jeg klarte ikke helt å bestemme oss for hvor mange vi ville ha, men sykehuset sa at det var vanlig med innsetting av to egg....

de var av god kvalitet og hadde delt seg i 8 tror jeg. Ellers fikk jeg 4 egg i fryseren som de hadde tatt ixi på ( tror jeg det heter). Det høres veldig spennende ut.

Ja ,ja lykke til dere så ruger. Måtte vi være sterke og utholdene sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med vel overstått og kjempeuttelling så langt ! Når eggene er gode nok til fryser'n er de skikkelig flotte. Og da vet du jo også at du har til minst en bonusrunde før du trenger å tenke på flere forsøk. Det er selvsagt helt irrelevant, siden ett av eggene i magen din sikkert kommer til å sette seg godt fast og bli der i mange måneder fremover. Men det kan være godt å ha bonuseggene i tankene når man går der og ruger.

Trist å høre at du har så vondt denne gangen også. Det er nok fordi du har såpass mange eggposer. Etter uttaket blåser de seg opp, og da blir det vondt når de presser mot alle andre ting som også skal ha plass i magen. Det er ikke stort å gjøre med det. Paracet går helt sikkert fint. Paralgin Forte villle jeg ikke brukt hvis det ikke var helt nødvendig, men om du skulle bli gravid, vil jo ikke egget ha begynt å ta opp næring fra deg enda, så det skal jo i teorien ikke ha noe betydning.

For øvrig er min erfaring at det hjelper å være litt forsiktig med hva man putter i seg. Spise ofte og lite, og ellers ta livet så rolig som mulig. Se om du kan finne en bok som er så spennende at du ikke rekker å tenke på magen.

Lykke til med rugingen !

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838479
Del på andre sider

Gjest hannemt

Gratulerer med vel overstått og kjempeuttelling så langt ! Når eggene er gode nok til fryser'n er de skikkelig flotte. Og da vet du jo også at du har til minst en bonusrunde før du trenger å tenke på flere forsøk. Det er selvsagt helt irrelevant, siden ett av eggene i magen din sikkert kommer til å sette seg godt fast og bli der i mange måneder fremover. Men det kan være godt å ha bonuseggene i tankene når man går der og ruger.

Trist å høre at du har så vondt denne gangen også. Det er nok fordi du har såpass mange eggposer. Etter uttaket blåser de seg opp, og da blir det vondt når de presser mot alle andre ting som også skal ha plass i magen. Det er ikke stort å gjøre med det. Paracet går helt sikkert fint. Paralgin Forte villle jeg ikke brukt hvis det ikke var helt nødvendig, men om du skulle bli gravid, vil jo ikke egget ha begynt å ta opp næring fra deg enda, så det skal jo i teorien ikke ha noe betydning.

For øvrig er min erfaring at det hjelper å være litt forsiktig med hva man putter i seg. Spise ofte og lite, og ellers ta livet så rolig som mulig. Se om du kan finne en bok som er så spennende at du ikke rekker å tenke på magen.

Lykke til med rugingen !

Klem

Hvis du har tatt ut mange egg bør du også være litt forsiktig med salt og drikke. Ikke drikk for mye vann, da dette vil kunne lekke ut i sårene etter uttaket og forårsake mye smerte.

Dette var vanlig å gi opplysning om på klinikkene tidligere, men så vidt meg bekjent er det ikke mange som hører dette nå.

Og ikke minst, gratulere og lykke til. Så mange egg i frysa, det er jo bare helt topp.

klem fra hanne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838503
Del på andre sider

Lykke til med rugingen !

Klem

Takk for forklaringen. Alltid gode råd å få ifra deg!

Håper at det går bra med ditt svangerskap!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838632
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med så mange fine egg! Håper virkelig at de klorer seg fast og blir til noen nydelige bebbiser!

Så synd at du har sånne smerter! Får håpe de gir seg snart slik at du får nyte tiden fremover!

Jeg begynte på sprøyter i forrige uke, og skal ha uttak til neste uke. Blir så spennende!! Har ikke hatt noen problemer med hverken spray eller sprøyter, så vi får satse på at fortsettelsen blir like bra! Går også til homeopat denne gangen - gjør du også det?

Tvi-tvi til oss alle!!

Klems

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838650
Del på andre sider

Gjest nicknicky

Hei igjen.

Det var jo kjempebra! Du hadde jo god nok kvalitet til å fryse ned også du, det hadde ikke jeg, og mine egg hadde bare delt seg i 4.

Men det er jo leit at du har slike smerter, hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet sykehuset, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Lykke til så masse!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838748
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Det var jo kjempebra! Du hadde jo god nok kvalitet til å fryse ned også du, det hadde ikke jeg, og mine egg hadde bare delt seg i 4.

Men det er jo leit at du har slike smerter, hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet sykehuset, heller en gang for mye enn en gang for lite.

Lykke til så masse!!!

Takk for det. Ja , jeg har vurdert å ringe dem, men jeg kjenner igjen smertene fra forrige gang. Tror ikke der er så mye å gjøre med dem.

Når det gjelder eggene så vet jeg ikke om de er så gode. Det måtte vi først se når vi tinte dem opp igjen. De la dem nemlig i fryseren med en gang. Skjønner ikke helt det derre, men men :)

Merker du noe spesiell utflod nå om dagen. Jeg gjør, lurer på om det kan komme fra den crinon-gelen. Bruker du den?

Lykke til med deg ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-838957
Del på andre sider

Gjest nicknicky

Takk for det. Ja , jeg har vurdert å ringe dem, men jeg kjenner igjen smertene fra forrige gang. Tror ikke der er så mye å gjøre med dem.

Når det gjelder eggene så vet jeg ikke om de er så gode. Det måtte vi først se når vi tinte dem opp igjen. De la dem nemlig i fryseren med en gang. Skjønner ikke helt det derre, men men :)

Merker du noe spesiell utflod nå om dagen. Jeg gjør, lurer på om det kan komme fra den crinon-gelen. Bruker du den?

Lykke til med deg ihvertfall.

Hei igjen så ikke innlegget ditt før nå.

Jeg bruker progrestan tabletter, og har ikke noe spesielt utflod nei, men det stikker liksom i eggstokkene en liten stund etter at jeg har tatt tablettene.

Lykke til med ruginga til deg også, håper du blir bedre i formen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135107-heisann/#findComment-839759
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...