Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En liten digresjon her.....hvor mye av smertestillende produkter e.l tar dere nå under forsøket. Jeg har mye vondt men er livredd for å ta "ting" jeg ikke skal ta.

( vet at man ikke skal ta Ibux, men paracet kan man vel ta ) Er paralgin Forte , fy- fy?

Evt. hvor mye kan man ta.

Hva med varme og smertelindrende kremer slik som tigerbalsam?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135109-smertestillende-i-rugeperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei x-woman,

Mener bestemt at det er fritt frem med tanke på Paracet, innenfor de angitte mengder, selvsagt. Ibux bør unngås, likedan ethvert preparat som virker betennelsesdempende, som feks. Naproxen! Ny forskning viser jo at slike medisiner også kan virke "graviditetsdempende"... Jeg mener også å ha hørt at Paralgin Forte kan tas - i svært begrenset omfang. Ikke helt sikker her...

Spør på klinikken din, det hadde jeg gjort! Og pop en Paracet mens du venter.. :-)

Lykke til med rugingen!!

Paracet, Paralgin Forte og Pinex Forte kan tas. Har fått utskrevet den siste på resept, etter å ha innprentet legen med at jeg er gravid, og ikke ønsker noe som kan skade barnet/fosteret. Fikk utlevert 3 x 500 mg Paracet i forbindelse med en operasjon på sykehuset for noen uker siden, og det er jo litt over det som står anbefalt på pakken. I tillegg inneholder vel Paralgin Forte noe Morfin tror jeg, og det fikk jeg på oppvåkninga etter operasjon, så disse tre preparatene skal være forsvarlig å bruke ved en graviditet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...