Gå til innhold

Menn: hvor mye betyr utseende ved valg av partner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pettersen23

Utseendet betyr ikke alt, men vet at de fleste menn ser på utseendet når de vurderer en framtidig partner - særlig på byen hvor man kanskje møtes for første gang.

Det er mange måter å fremheve seg på ved å kle seg fordelaktig og gjøre det beste av det man har.

Personligheten og kjemien er kritisk i forhold til hvor lenge et forhold vil vare mener nå jeg.

Hm... jeg er uenig. Synes jeg ser mange helt vanlige damer der ute med flotte menn på slep, og at det er mer sjelden å se vakre damer med "lite attraktive" menn.

Tror det kommer litt an på øynene som ser.

Tror faktisk det er for at mange menn er redd fo å sjekke opp damer som er over their league, de er redd for å bli avvist, derfor tar de de peneste damene i den klassen de tror de kan få

Utseende betyr en hel del, men det at det betyr en hel del betyr selvsagt ikke at det går på bekostning av jentas intelligens og andre kvaliteter.

Men jeg må trives med jentas utseende. Det er ikke noe poeng i å stikke det under en stol.

(En annen sak er det selvsagt at en jente man i utgangspunktet ikke synes er veldig pen, kan bli det når man blir kjent med henne. Sjarm is everything).

Ørkenvandreren

Slapp av jenta mi, verden blir enklere når du er ferdig med fjortiss-årene... ;-)

Så lenge ikke jenta er frastøtende (og det er det de færreste somer..), så er det sjarm, selvtillit og personlighet som er det som gjelder (når man i voksen alder ser etter en livspartner).

Men for all del, er man kun ute etter et nummer for natten, holder det lenge med et tanketomt vakkert skall....

Annonse

Hm... jeg er uenig. Synes jeg ser mange helt vanlige damer der ute med flotte menn på slep, og at det er mer sjelden å se vakre damer med "lite attraktive" menn.

Tror det kommer litt an på øynene som ser.

Det er jo en del vakre kvinner som er med mindre pene menn, men da må mannen være rik.

sniper1365380612

Utseende betyr en hel del, men det at det betyr en hel del betyr selvsagt ikke at det går på bekostning av jentas intelligens og andre kvaliteter.

Men jeg må trives med jentas utseende. Det er ikke noe poeng i å stikke det under en stol.

(En annen sak er det selvsagt at en jente man i utgangspunktet ikke synes er veldig pen, kan bli det når man blir kjent med henne. Sjarm is everything).

Utseende betyr en del for meg også. Personlige egenskaper betyr helt klart mest, men helt ærlig så hadde jeg allikevel ikke blitt sammen med ei jente som har et utseende som ikke tiltaler meg. Jeg er riktignok ganske kresen. Skal jeg sette tall på det blir det vel 30-40 prosents betydning av utseendet.

Slapp av jenta mi, verden blir enklere når du er ferdig med fjortiss-årene... ;-)

Så lenge ikke jenta er frastøtende (og det er det de færreste somer..), så er det sjarm, selvtillit og personlighet som er det som gjelder (når man i voksen alder ser etter en livspartner).

Men for all del, er man kun ute etter et nummer for natten, holder det lenge med et tanketomt vakkert skall....

Frastøtende? Neeei... *trekker på det* - trokke det...

Utseende er førsteinntrykket.. ser du noe du liker så klart du har mer lyst til å bli kjent med henne enn om hun ikke tiltaler deg i det hele tatt. Eller? Sånn må det jo nødvendigvis være for kvinner også. De snur seg jo etter menn de liker på samme måte som vi menn gjør med kvinner. Men heldigvis har vi forskjellig smak, hva som tenner kompisen min behøver ikke tenne meg på samme måten.

Comprende?

Klart utseende er viktig, spesielt i den første og avgjørende "interessefasen". Jeg gidder jo ikke ta meg bryet med å sjekke ut om en person er "potensiell" om jeg ikke kan tenne på personen rent fysisk. Etterhvert vil jeg si at utseende betyr mindre og mindre.

Dersom jenta er veldig "stor" tenker jeg gjerne at hun er usporty og lat - samtidig som jeg jo vet at sannheten kan være en annen. Poenget er at vi alltid danner oss oppfatninger og assosiasjoner rundt hvordan folk ser ut. Jeg endrer ofte disse assosiasjonssettene når jeg blir kjent med menneskene. Det er bare ikke alle jeg tar meg tid til å bli kjent med :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...