Gå til innhold

Hva er god kvalitet på eggene??

Anbefalte innlegg

Gjest nicknicky

Heisann, håper noen som kan svare meg på dette?

Hver gang vi har tatt ivf (3) ganger sier legene at eggene er av topp kvalitet, men de er ikke gode nok til å fryse ned. Forstår ikke helt dette. Da burde de vel vært gode til å fryses ned??

Hvor mye bør et egg være delt før de setter det inn?

Kjempetakknemlig for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135153-hva-er-god-kvalitet-p%C3%A5-eggene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

som sagt så har jeg ikke skjønt så mye av det de har gjort med mine egg. De sa at delingene først ville skje når de tinte dem opp.... ( tror jeg ) Ellers så sa de at hvis jeg skulle ha flere egg i fryseren som ikke var mikro injesert så måtte de ha delt seg i 8. Jeg hadde bare to av dem, og de satte jeg inn.

Så de bør være delt i 8 for å gå i fryseren såvidt jeg skjønte.

Det er sikkert noen her ute som har en bedre forklaring.....

I tillegg til å være av veldig god kvalitet, må eggene være regelmessig i delingen for å kunne brukes til fryseren. Jeg er ikke helt sikker på hva det betyr, men tror det betyr at de må være delt i 4 eller 8, og at alle cellene deler seg omtrent samtidig.

Jeg har også fått samme beskjed som deg på de fleste av mine forsøk - eggene er av topp kvalitet, men ikke egnet til frysing. Bare det siste forsøket fikk jeg egg til fryseren også.

Lykke til med rugingen !

Gjest nicknicky

som sagt så har jeg ikke skjønt så mye av det de har gjort med mine egg. De sa at delingene først ville skje når de tinte dem opp.... ( tror jeg ) Ellers så sa de at hvis jeg skulle ha flere egg i fryseren som ikke var mikro injesert så måtte de ha delt seg i 8. Jeg hadde bare to av dem, og de satte jeg inn.

Så de bør være delt i 8 for å gå i fryseren såvidt jeg skjønte.

Det er sikkert noen her ute som har en bedre forklaring.....

Heisann.

Takk for svaret, det hørtes jo ganske logisk ut.

Har du blitt noe bedre i formen?

Gjest nicknicky

I tillegg til å være av veldig god kvalitet, må eggene være regelmessig i delingen for å kunne brukes til fryseren. Jeg er ikke helt sikker på hva det betyr, men tror det betyr at de må være delt i 4 eller 8, og at alle cellene deler seg omtrent samtidig.

Jeg har også fått samme beskjed som deg på de fleste av mine forsøk - eggene er av topp kvalitet, men ikke egnet til frysing. Bare det siste forsøket fikk jeg egg til fryseren også.

Lykke til med rugingen !

Hei.

Takk for svaret. Er så utålmodig i rugingsperioden at jeg holder på å gå fra forstanden!

Hvis jeg kan få spør om et spørsmål til: Har det blitt noe barn ut av dine egg som har vært av topp kvalitet men ikke egnet til nedfrysning? Eller vet du om andre??

Tusen takk for svar.

Heisann.

Takk for svaret, det hørtes jo ganske logisk ut.

Har du blitt noe bedre i formen?

Heisann, nei jeg er ikke noe bedre desverre. Jeg ringte sykehuset i dag slik som du anbefalte og de sa at jeg bare skulle ta det helt med ro og ta smertestillende. Men jeg måtte prøve å begrense meg med paralgin forte. Hvis det ikke går bedre innen fredag, skal de snakke med legen min.

Jordmoren mente at det kunne være en nesten overstimulering. At jeg var på grensen....

hva vet jeg????? annet enn at alt gjør vondt.

Hvordan går det med deg? HOlder du ut denne ventingen?

Annonse

Hei.

Takk for svaret. Er så utålmodig i rugingsperioden at jeg holder på å gå fra forstanden!

Hvis jeg kan få spør om et spørsmål til: Har det blitt noe barn ut av dine egg som har vært av topp kvalitet men ikke egnet til nedfrysning? Eller vet du om andre??

Tusen takk for svar.

Joda, det har blitt ei nydelig tulle av det. Hun kom etter 2. forsøk. Jeg ble også gravid på første forsøk, men da endte det med MA. Så det går fint an å bli gravid med egg som ikke kan fryses.

Jeg ble også gravid på fjerde forsøk, men da var det mange egg som var gode nok både til innsetting og fryser. Jeg satte inn ett som fortsatt sitter der (venter på prinsen som skal komme i mai), og fikk attpåtil 4 i fryseren.

Lykke til med rugingen !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...