Gå til innhold

Minsker dette sjansene våre?

Anbefalte innlegg

Gjest prøver`n

Etter å ha prøvd utallige eggløsningstester, får jeg ikke utslag uansett når i syklusen jeg tester. Noen måneder fremover har vi derfor bestemt oss for å ha samleie hver dag (utenom under mensen) for å være på den sikre siden.

Problemet er at jeg ikke klarer å tenne nok til å orke samleie hver dag og mannen min blir så stresset av all denne prøvingen at han mister ereksjonen, så vi har begynt med noe vi synes fungerer ganske bra. Han klarer nemlig å runke seg til orgasme, så han runker nesten til klimaks før jeg fører han inn i meg og lar han sprute inni meg. Jeg er ikke våt når vi gjør dette, men jeg bruker glidemiddel og det gjør ikke

vondt.

Det vi lurer på er om det på noen måte minsker sjansene våre for å bli gravid når jeg ikke er våt? Tenker f.eks på om det kan være vanskeligere for sædcellene å "komme seg opp"? Er det noen som vet dette, setter jeg stor pris på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135194-minsker-dette-sjansene-v%C3%A5re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det minsker ikke sjansene deres til å lykkes. Men det høres jo ganske slitsomt ut for dere. Sædceller lever i 2-5 døgn inne i kvinnen, så det er ikke nødvendig å gjøre det hver dag. Dere kan veldig fint trappe ned til annenhver dag, og antagelig øke sjansen med det. Da blir det mindre slitsomt, og mannen din vil sannsynligvis ha mer sæd å avgi enn med stormløp hver eneste dag.

En annen ting, er at det kan høres ut som du har uregelmessig eller manglende eggløsning. Hvor lenge har dere forsøkt ? Hvis dere har forsøkt en stund, kan du gå til gynekolog og sjekke om du har eggløsning. Hvis du ikke har, kan du få tabletter som hjelper den i gang.

først vil jeg si ojsann da..skal si dere har planen klar. Men jeg tror jeg kan si med rimelig god sikkerhet at dere ikke trenger ha sex hver eneste dag. Hva med å få en eggløsningskur (pergotime) fra gynekologen om du er usikker på om du har eggløsning. Og skal dere være "aktive" så holder det massevis med 2.hver dag altså. Tror at den måten dere har planlagt det på er mer stressrelatert og at dere ikke får det til av den ene og alene grunn da i så fall, uten at jeg er noen ekspert på området

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...