Gå til innhold

Hva krangler dere om

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan både være bagateller og større ting.

Jeg er en rotekopp, mannen min i utgangspunktet ryddig. Jeg ønsker å ha det ryddig, men klarer det ikke. Han blir frustrert over rot.

Vi småkrangler litt om hvem som skal hente og levere barna - har ikke noe skikkelig system på det. Begge to blir fort på etterskudd på jobb, og øsnker å sitte lenger og komme hjem til ferdig middag...

Vi hadde en slags krise i sommer - som hadde utgangspunkt i bosted. Vi bor på Sørlandet, men mannen min er fra Vestlandet, og han ønsker egentlig at vi skal bo der. Det er vel den største konflikten i vårt samliv, en konflikt vi ikke ser noen god løsning på.

Ellers kan vi komme med noen sårende kommentarer om den andres foreldre...

Og vi er av og til uenige om barneoppdragelsen. Jeg er nok mer streng enn ham, mer konsekvent. Han gir mer etter...

MEN tross dette, har vi det veldig fint! Vi har vært sammen i 12,5 år, og har snart vært gift i 10! Og vi venter barn nummer tre om 1,5 måned :-)

Husker ikke hvor lenge vi hadde vært sammen før vi kranglet. Sikkert noen uker.

Har ei venninne som påstår at hun og mannen aldri krangler! Det fatter jeg ikke! Vi krangler, men blir venner igjen. Er nøye med å be om unnskyldning hvis vi har såret den andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839311
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pricilla

Hva krangler dere med partneren om? Bagateller eller større saker?

- oftest bagateller.. Som f.eks her om dagen da vi skulle se en film han hadde lasta ned som hakket og var dårlig kvalitet, han sa det skulle bli bra etter 10 min. Men etter 40 min. ble det bare verre.. jeg ble irritert for hadde lyst å se filmen, og synes det er teit å se en halv film.. Og dette er ikke føste gang! ; ) Var litt gretten fra før da, men vi kranglet ikke.. Glefset litt. hehe, men gikk fort over.. Eller så kan vi småkrangle om rydding, rot, avtaler som blir glemt eller ikke overholdes. Men det er over på fem minutter..

Krangler dere "sivilisert" eller blir det skriking og usakligheter?

- Begge deler. Krangler sjelden da.. Er det om meninger om forholdet og sånne ting krangler vi sivilister.. Er det bagateller og begge har en dårlig dag der alt går skeis så kan vi krangle som drittunger.. : ) Hehe.. Komme med barnslige og usaklige utsagn, men ender som regel med at vi begynner å le når vi skjønner hvor duste vi begge er.

Hvor lenge hadde dere vært sammen første gangen dere kranglet?

- Kranglet etter 7 mnd. var skikkleig teit, han ville at ejg skulle sove hos han (han bodde hos faren) men jeg ville hjem (bodde ca. 45 min unna hverandre..) Så ble han grinete og jeg gikk min vei og han dro meg i armen, og da eksploderte jeg, og han ba om unnskyldning..

Vi hadde en krise i oktober, da var vi ikke sikre på om vi skulle fortsette... Vi pratet masse om hva vi burde gjøre for å skjerpe oss, (vi har alle våre feil) og vi gjennomførte endringene (faktisk) og i dag har vi det topp igjen. Ingen av oss orket å leve som vi gjorde da... hadde ikke egent liv utenom forholdet, og begge var kontrollerende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839325
Del på andre sider

Vi krangler ikke mye, men av og til, da helst om bagateller. De "store valgene" i livet er vi stort sett enige om, slik som barneoppdragelse, livssyn, politikk ol. Men dersom han skal ta ut bosset på tømmedagene og glemmer det, da blir jeg sur...Han blir sur dersom jeg er uenig i noe han har gjort ifht. barneoppdragelse, som jeg mener vi er enige i å ikke gjøre, og han gjør det alikevel. F.eks. er han mer ettergivende med kaker ol. midt i uken, selv om vi i prinsippet er enige om at slikt hører helger til!

Vi har vært sammen i 18 år, gift i 15, husker ikke første gangen vi kranglet.

Vi er flinke begge to til å be om unnskyldning dersom vi føler vi har vært urimelige mot hverandre.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839335
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Hva krangler dere med partneren om? Bagateller eller større saker?

- oftest bagateller.. Som f.eks her om dagen da vi skulle se en film han hadde lasta ned som hakket og var dårlig kvalitet, han sa det skulle bli bra etter 10 min. Men etter 40 min. ble det bare verre.. jeg ble irritert for hadde lyst å se filmen, og synes det er teit å se en halv film.. Og dette er ikke føste gang! ; ) Var litt gretten fra før da, men vi kranglet ikke.. Glefset litt. hehe, men gikk fort over.. Eller så kan vi småkrangle om rydding, rot, avtaler som blir glemt eller ikke overholdes. Men det er over på fem minutter..

Krangler dere "sivilisert" eller blir det skriking og usakligheter?

- Begge deler. Krangler sjelden da.. Er det om meninger om forholdet og sånne ting krangler vi sivilister.. Er det bagateller og begge har en dårlig dag der alt går skeis så kan vi krangle som drittunger.. : ) Hehe.. Komme med barnslige og usaklige utsagn, men ender som regel med at vi begynner å le når vi skjønner hvor duste vi begge er.

Hvor lenge hadde dere vært sammen første gangen dere kranglet?

- Kranglet etter 7 mnd. var skikkleig teit, han ville at ejg skulle sove hos han (han bodde hos faren) men jeg ville hjem (bodde ca. 45 min unna hverandre..) Så ble han grinete og jeg gikk min vei og han dro meg i armen, og da eksploderte jeg, og han ba om unnskyldning..

Vi hadde en krise i oktober, da var vi ikke sikre på om vi skulle fortsette... Vi pratet masse om hva vi burde gjøre for å skjerpe oss, (vi har alle våre feil) og vi gjennomførte endringene (faktisk) og i dag har vi det topp igjen. Ingen av oss orket å leve som vi gjorde da... hadde ikke egent liv utenom forholdet, og begge var kontrollerende.

Det store irritasjonsmomanget er penger og regninger... Så kan bli oppgitte diskusjoner og småkrangling pga det økonomiske..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839382
Del på andre sider

Annonse

Hvem skal gjøre hva av praktiske ting og når det skal gjøres.

Og hva har vi råd til å kjøpe av luksusting når vi heller bør spare opp penger til store nødvendige ting.

Vært sammen i to år, kranglet etter en uke, men da gjaldt det ikke ovenfornevnte ting. Husker ikke helt hva det dreide seg om, men det endte likevel i et par timers surmuling.

Krangler ikke så veldig mye, men når det først skjer, så tar vi det ille opp begge to. Er likevel flinke til å ordne opp etterpå, viktig det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839394
Del på andre sider

Vi krangler ikke vi. Hender jeg furter litt, og at han blir litt oppgitt kanskje... går stort sett over ganske raskt. Har hendt vi har tullekranglet litt, men det sluttet vi med da vi fant ut at det var lett at det ble en vane.

Venter fortsatt på den store kranglen jeg, og håper den aldri kommer.

Furtingen fra min side har vel stort sett vært om jeg har hatt planer inni hodet mitt om noe vi skal gjøre sammen, og han har andre planer som jeg ikke har hørt om. Han blir vel oppgitt om jeg er litt barnslig og furter kanskje...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-839632
Del på andre sider

Vi krangler om min manns språkbruk, blant annet. Han fyrer av i det øyeblikk han blir sinna, uten tanke for hva han sier. Gud vet hvor mange ganger jeg har høvlet over han for å få han til å kutte ut, men det hjelper ikke en dritt. Særlig ilsken blir jeg om han bruker nedverdigende ord om tre-åringen vår, banner og står i. Da flyr jeg i flint, og beskytterinstinktet mitt slår ut i full blomst.

Det er stort sett det vi krangler om, hans idiotiske og manglende beherskelse når han blir sur og sint. Da er det kun han, og han som teller. Han bryr seg null og niks om andre.

Når vi kranglet første gang husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135217-hva-krangler-dere-om/#findComment-845897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...