Gjest Kjempe lei!!!! Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei alle sammen! Har dere noen tips til hvordan man skal slutte å krangle om bagateller? Jeg blir så lei,hver gang samboern min er i dårlig humør går dette utover meg. Hakker på alt som hakkes kan. Jeg er så dårlig å snakke for meg så uansett hva jeg sier får han "rett". Dette sliter meg helt ut, uansett hva jeg gjør er det feil. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Jeg blir jo sinna og svarer tilbake og det tåler han ikke. Er så lei av kritikk nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er bare slik i perioder der han ikke har det helt bra,men det sliter voldsomt på meg. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Er det noen som har opplevd det samme?? Hvordan løste du problemet da?? Ellers så har vi det kjempe bra,og jeg er jo ikke helt enkel å leve sammen med jeg heller alle har jo sine feil. Men alt jeg gjør kan jo ikke være så feil at han må bli sint??? Vær så snill kom med forslag, noe må jeg gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snilen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hmm... er han enig i at dere krangler for mye også? Er kanskje noe med at dere mangler litt respekt for hverandre? Å kalle hverandre ting må dere iallfall slutte med, eller han, om han gjør det. Kanskje dere kan ha som en regel at man ikke skal si ting man ikke mener? Altså mener når man ikke er sint også? Ellers må han jo prøve å kranle om det som virkelig er viktig for seg som en start. Å kun irritere seg over det som er verdt å irritere seg over. Til gjengjeld kan jo du kanskje prøve å legge merke til om det er spesielle ting han irriterer deg over som du kanskje lett kan endre på? For å glede ham så gir du rett og slett etter med en gang og retter opp "feilen", på de tingene du kanskje ikke egentlig synes det er så viktig å få rett på? Gi og ta vet du, og prioritere, ikke kjempe like hardt for alt, men finne ut hva som er viktigst for deg. Men i prinsippet synes jeg ikke noe særlig om krangling i det hele tatt altså, jeg tror bare ikke dette er noe dere kan forandre på dagen, men er nødt å jobbe med over tid. Og så må han først og fremst se det selv, at når han er sliten så er han irrasjonell og lar det gå utover deg. Og dette er kanskje best å snakke med ham om når han ikke er sliten, så det ikke bare blir kranling, men en skikkelig samtale der han forstår hvor mye dette ødelegger for deg og forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-839661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klara Ku2004 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Virker jo ut fra det du skriver at han er veldig glad i deg da, det bør jo være utgangspunktet ditt... Er han en kar med kort lunte? Blir han fort bråsint og så forsvinner det raskt etterpå? Er du også sånn eller er du mer langsint? Samboern min er litt av samme typen. Kan bli veldig raskt irritert og må på død og liv "alltid" ha rett. Konkurranseinstinkt til 1000. Hjemme hos familien hans prater alle i munnen på hverandre, hos min er det stikk motsatt... Tror det har litt med det å gjøre for vår del. Forskjellig oppvekst... Han blir alltid oppriktig veldig lei seg etterpå når han skjønner at jeg blir uttafor av at han farer opp. Men han skjønner det sjelden først.. Samboern er litt sånn at han ikke klarer å legge ting bort også. Kan gå å tenke på at "jeg burde gjort sånn og sånn i stedet for sånn" i dagesvis.... Har vært i gjennom et par episoder hvor dette var veldig slitsomt: flytting, arbeidspress på jobben, oppsigelse. Det gikk greit over når ting ble litt mer stabilt Skal jeg gi noen råd så må det være å gjøre det stikk motsatte av det han forventer at du skal gjøre. Overrumpl han. Pleier du å bli furten og stille (som meg) velta en sjangs og prøv å bli skikkelig sinna med en gang. Møt han på hans egen "hjemmebane". Det gjorde jeg og det funka bra. Vi har funnet ut at vi egentlig ikke er så uenige, men vi hadde bare forskjellige måter å si det på til hverandre. "enden på visa" har vært at vi har funnet ut at vi var nødt til å vise litt mer toleranse for hvarandre i hverdagen. Tåle å innse forskjellene våre. vi har faktisk holdt på å gå fra hveerandre på grunn av dette, nå har vi det vel egentlig bedre en noen gang (klisje, men men..) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-839781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prozacnation Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Er det virkelig sånn at alt du gjør er "feil" i hans øyne, eller er det sånn at det er lettere å huske de gangene han blir irritert og å glemme de gangene han ikke blir det? Eller er det sånn at det akkurat nå i det siste har vært sånn? Kjenner meg litt igjen, i turbulente perioder med mye mas på jobb, syke barn etc. har det blitt litt sånn. Det jeg passer på å ikke glemme er at den man bor sammen med er ens nærmeste hoggestabbe på godt og vondt. Det er ofte sånn at mye sur frustrasjon detter over ens nærmeste selv om han eller hun ikke har nope med det å gjøre. Det er alltid lettere å kjefte på gubben eller kjærringa hjemme istedet for sjefen på jobben..! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-839798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qwerty2 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg tror de fleste menn er enklere på en del områder enn vi kvinner klarer å forestille oss. Gjør noe sexy, oppfordr til noe spesielt den veien, gjør noe som "sjokkerer" han uten at han selv har nevnt noe om det. Kjøp et leketøy. Husk at et godt sex liv for gutta har tilfredsstilt dem på andre områder også i uminnelige tider.... Kanskje det ikke er mer som skal til? Har funka for mange par før det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-839878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qwerty1 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg tror de fleste menn er enklere på en del områder enn vi kvinner klarer å forestille oss. Gjør noe sexy, oppfordr til noe spesielt den veien, gjør noe som "sjokkerer" han uten at han selv har nevnt noe om det. Kjøp et leketøy. Husk at et godt sex liv for gutta har tilfredsstilt dem på andre områder også i uminnelige tider.... Kanskje det ikke er mer som skal til? Har funka for mange par før det... ...du har samme nick som eksen min har passord, og skriver dessuten veldig likt han, men du mener du er dame? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-841614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest qwerty2 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 ...du har samme nick som eksen min har passord, og skriver dessuten veldig likt han, men du mener du er dame? Ups, avslørt! hmmm.. Tror ikke jeg er din eks nei. Ville overrasket meg. Har bodd sammen med samboern min i nå seksår....! Qwerty we jo bare de øverste bokstavene på tastaturet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/135261-lei-av-krangling/#findComment-841783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.