Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg startet på min første pergo-kur den 9. januar.

Da hadde jeg ikke hatt mensen siden 20.oktober.

Gynekologen mente at jeg skulle kalle 9. januar for dag 5 og telle meg frem til dag 28.

Dersom mensen ikke hadde kommet innen da, skulle jeg ta en graviditets-test.

Dag 28 var 1. februar og jeg har enda ikke fått mensen, og jeg tester negativt.

Jeg ringte gynekologen i dag for å spørre om jeg skal begynne på ny kur allerede nå på fredag (hun sa jeg skulle telle 5 dager etter dag 28 av forrige syklus).

Hun mente at dersom jeg tok en test nå på fredag som var negativ, så var det bare å begynne på¨nytt.

MEN....

Kan det være at eggeløsning har vært mye senere enn gynekologen tror?

Slik at jeg rett og slett ikke har kommet til kroppens "dag 28"?

Er det noen her som har tatt pergo-tabletter før og som vet hvor sent i syklusen man kan få eggeløsning?

jeg mener å ha lest et sted at noen ikke får EL før 20 dager etter påbegynt kur. Det vil i mitt tilfelle tilsi at jeg kan ha hatt EL så sent som 29. januar....

Er det noen som vet?

(Beklager at dette ble langt og rotete...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135275-eggel%C3%B8sning-og-pergo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...