Gå til innhold

Private barnehjem - Colombia

Anbefalte innlegg

Fant dette på AC-Danmarks sider:

"På AC må vi desværre konstatere, at antallet af formidlinger fra de private institutioner i Colombia er markant faldende. Vi har ikke noget bud på, hvor drastisk nedgangen bliver"....

De skriver videre at dette først og fremst skyldes den nye ICBF-direktørens arbeid for å forsøke å bortadoptere barna innenlands først og også et større arbeid for å få mor eller familie til å beholde barnet selv. Mor må blandt annet gi en nærmere begrunnelse for valget enn tidligere.

Se selv på www.a-c.dk

Vel,det er jo barnas beste de må tenke på. Vi får bare smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135319-private-barnehjem-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det er det som er årsaken til at det går sent, så er det vel verd å vente ekstra :-) Jeg synes det er flott at ICBF har innsett at de må gjøre en ekstra innsats for de mødrene som havner i "uløkka".

Men jeg er mer bekymret over hvor vidt de har funnet den rette løsningen, for samtidig som vi hører at det er færre adopsjoner fra de private barnehjemmene, leser jeg at det stadig kommer flere barn på 6-12 mnd fra ICBF. Jeg har hørt at ICBF gir mødrene økonomisk støtte i 6 mnd, og det er jo veldig trist om mødrene bare klarer å behlde barna i disse mnd :-(( Det er jo ikke akkurat lettere for mor og barn å skilles ad etter å ha vært sammen en tid....

Nei, jeg håper at ICBF finner fram til en ordning som gjør det lettere for mødre å beholde barna sine, men som samtidig aksepterer at det er noen som ikke er i stand til å gjøre det.

For oss som har papirene i Colombia er det bare å vente og se hva som skjer. Til slutt får vi det barnet vi skal ha - og vi kan i alle fall være sikre på at adopsjonen har gått rikig for seg. For meg er det en veldig trygghet i alle fall :-)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...