Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da det skjedde med meg var det ganske så morsomt. Babyen lå i seteleie og med en fot nederst. Derfor var ikke noe festet. Akkurat ved midnatt våknet jeg av at jeg hørte et slags "plopp", og så strømmet det vann ut. Hele senga ble klissvåt, og det rant ned på gulvet. Min kjære sprang rundt og hentet håndklær for å tørke opp noe av det. Og det er ikke tull, det fosset virkelig med vann.

Jeg lå rolig (!) i senga og ringte føden. De sendte en ambulanse for å hente meg.

Men, når hodet har festet seg og vannet går så kommer det som regel bare litt sildring. Nesten som når man tisser, bare at det ikke stopper. Hos de fleste så går ikke vannet før under fødselen. Men hos noen er vannavgangen starten på fødselen. Litt pinlig kanskje om det skulle skje på et offentlig sted med mange folk. Men hadde jeg vært tilskuer til at noen hadde vannavgang så hadde jeg ikke tenkt at det var noe ekkelt eller noe slikt. Bare starten på noe kjempekoselig!

Gjest Marthe03

Da det skjedde med meg var det ganske så morsomt. Babyen lå i seteleie og med en fot nederst. Derfor var ikke noe festet. Akkurat ved midnatt våknet jeg av at jeg hørte et slags "plopp", og så strømmet det vann ut. Hele senga ble klissvåt, og det rant ned på gulvet. Min kjære sprang rundt og hentet håndklær for å tørke opp noe av det. Og det er ikke tull, det fosset virkelig med vann.

Jeg lå rolig (!) i senga og ringte føden. De sendte en ambulanse for å hente meg.

Men, når hodet har festet seg og vannet går så kommer det som regel bare litt sildring. Nesten som når man tisser, bare at det ikke stopper. Hos de fleste så går ikke vannet før under fødselen. Men hos noen er vannavgangen starten på fødselen. Litt pinlig kanskje om det skulle skje på et offentlig sted med mange folk. Men hadde jeg vært tilskuer til at noen hadde vannavgang så hadde jeg ikke tenkt at det var noe ekkelt eller noe slikt. Bare starten på noe kjempekoselig!

ja, det høres jo litt flaut ut.. Men selvfølgelig som du sier er det starten på noe koselig, men vondt! :-)

Gjest alive&kicking

Jeg ringte bare mannen min og sa "nå har jeg tissa i sofaen"....hadde ikke sjanse til å stoppe det, og så fikk vi jo en perfekt unnskyldning til å kjøpe ny sofa....håper jeg ikke tisser ut den nye nå da. Er nemlig gravid med nr. 2 nå....6 mnd på veg....

Gjest Marthe03

Jeg ringte bare mannen min og sa "nå har jeg tissa i sofaen"....hadde ikke sjanse til å stoppe det, og så fikk vi jo en perfekt unnskyldning til å kjøpe ny sofa....håper jeg ikke tisser ut den nye nå da. Er nemlig gravid med nr. 2 nå....6 mnd på veg....

rett og slett ukontrollerbart.. er det heller ingen fortegn på at nå er ting i ferd med å skje?

lykke til, ikke så alt for lenge igjen for deg da :-)

Gjest alive&kicking

rett og slett ukontrollerbart.. er det heller ingen fortegn på at nå er ting i ferd med å skje?

lykke til, ikke så alt for lenge igjen for deg da :-)

Jeg kjente at jeg måtte "tisse" men så gadd jeg ikke reise meg fordi jeg trodde ikke det var noe...Slimproppen hadde gått to dager tidligere, så jeg burde vite bedre, men når man er tykk og sprekkeferdig blir man lat...

Annonse

Jeg lå i sykesenga (var nettop lagt inn) og hørte et lite "popp", før vannet bare flommet utover.

Da jeg reiste meg, fortsatte det å flomme, og jeg holdt på å skli og gå overende da jeg skulle ringe etter sykepleier.

Mer interessant enn ekkelt, egentlig - selv om det kanskje høres annerledes ut for utenforstående. ;o)

• 2 uker senere...
Gjest På fødestua

Det er 6 år siden jeg født nå, men jeg husker jeg var veldig nervøs pga dette med at vannet skulle gå.

Jeg hadde imidlertid ikke trengt å bekymre meg for flaue episoder, da vannet gikk under fødselen på fødestua. Mener også å huske at jeg faktisk var veldig godt i gang ed fødselen før det skjedde.

• 2 uker senere...
Gjest SPREKKferdi!

Hos meg så lå jeg og sov og våknet av noe som jeg trodde var luft eller full blære. Klokka var 03:00 ca og jegvalgte å sovne 3 ganger FØR jeg gadd å stå opp for å tvinge meg selv på do... Det rareste skjedde. Jeg satt der da og tissa da jeg plutselig ikke klarte å stoppe det?!?!?!? Så jeg ventet og ventet... Når det endelig ga seg, gikk jeg inn og skulle legge meg igjen. Men jeg følte jeg måtte fortelle mannen min om det merkelige. Så jeg vekket han og sa du? Jeg var på do nå nettopp og samme hvor mye jeg klemte igjen så bare rant det!?!? Og plutselig begynte jeg å hyle og kikket ned på mellom bena mens jeg løfta på nattkjolen og ropte; Hjeeeelp!!! Gjorde ikke vondt men jeg bare skvatt. Tenkte straks på teppet på soverommet... Mens mannen min lå og hadde LATTERKRAMPE!!! Så ringte jeg føden og siden jeg ikke hadde smerter enda, kanskje veldig svake, så tok jeg meg et deilig varmt bad før jeg satte meg i bilen og skulle føde en 5 kilo liten stor baby. (Keisersnitt) Nå skal jeg få ut en baby til i Mars :) Og vi gleder oss alle sammen :) Lykke til og jeg tror jeg blir hjemme de neste ukene fra til termin om 13 dager. Har ihvertfall IKKE tenkt å besøke svigerforeldre eller andre i tilfelle vannet går LOL

Hilsen

Gjest marthe03

Hos meg så lå jeg og sov og våknet av noe som jeg trodde var luft eller full blære. Klokka var 03:00 ca og jegvalgte å sovne 3 ganger FØR jeg gadd å stå opp for å tvinge meg selv på do... Det rareste skjedde. Jeg satt der da og tissa da jeg plutselig ikke klarte å stoppe det?!?!?!? Så jeg ventet og ventet... Når det endelig ga seg, gikk jeg inn og skulle legge meg igjen. Men jeg følte jeg måtte fortelle mannen min om det merkelige. Så jeg vekket han og sa du? Jeg var på do nå nettopp og samme hvor mye jeg klemte igjen så bare rant det!?!? Og plutselig begynte jeg å hyle og kikket ned på mellom bena mens jeg løfta på nattkjolen og ropte; Hjeeeelp!!! Gjorde ikke vondt men jeg bare skvatt. Tenkte straks på teppet på soverommet... Mens mannen min lå og hadde LATTERKRAMPE!!! Så ringte jeg føden og siden jeg ikke hadde smerter enda, kanskje veldig svake, så tok jeg meg et deilig varmt bad før jeg satte meg i bilen og skulle føde en 5 kilo liten stor baby. (Keisersnitt) Nå skal jeg få ut en baby til i Mars :) Og vi gleder oss alle sammen :) Lykke til og jeg tror jeg blir hjemme de neste ukene fra til termin om 13 dager. Har ihvertfall IKKE tenkt å besøke svigerforeldre eller andre i tilfelle vannet går LOL

Hilsen

hehe. morsom historie :-)

Lykke til! håper det blir en mindre baby denne gangen da :-)

• 4 måneder senere...
Gjest morsomme historier hehe

Venninna mi hadde også en "plopp" før hun var gjennom våt av et splasj. jeg derimot tissa og tissa ogv tissa og tissa. La meg på sofaen men fortsatte å lekke. Ringte pappan på jobb å sa at jeg kanskje burde ringe føden. Men måtte vente 6 timer til han kom hjem (kan ikke dra fra jobb vet du-mannfolk) Så fortsatte jeg å tisse å tisse å tisse helt til jeg sto på føden- gjennomvåt for å vente på en jormor som konstanterte en sikker vannavgang og ble sendt hjem igjen....Ingen rier. Fødte etter 2 døgn-keisersnitt.

Gjest mor i juni

På meg tok de vannet, så jeg vet ikke om det føltes annerledes enn om det hadde "gått" av seg selv.

Fikk på meg en enormt diger bleie, og beskjed om å reise meg opp og gå. Innimellom kom det en skikkelig "splosh" med varmt vann, kjentes verken ut som tiss eller som det kom fra skjeden. Kunne ikke stoppe det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...