Gå til innhold

Hvordan bli mer guttete????

Gjest gutt 20 voksen-for-alderen

Anbefalte innlegg

Jeg har tydeligvis blitt for voksen og ordentlig for alderen!! Har nok litt med oppdragelsen å gjøre, og litt med det at jeg trodde jenter på rundt 20 likte "modne" menn. Jeg er vel kanskje litt for samvittighetsfull og ansvarsfull........?

Uansett, hvordan skal jeg ta vare på/hente fram gutten i meg?? Det er ikke så lenge siden jeg var en guttevalp som fløy rundt og lekte.........men nå har jeg rett og slett ikke lyst til å "leke"!!

Lurer på om det er noe galt med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 17 år og lurer på det samme.

Har vært i kontakt med diverse instanser, som lege og en slags psykolog..og han mente jeg ved et punkt hadde måttet bli fort voksen.

Jeg bor sammen med moren min etter en litt trøblete skilsmisse og har endt opp med å mer eller mindre fø på henne. Legen min mente at jeg var en slags forelder for foreldrene mine.

Jeg fikk rådet å begynne å gå mer ut og være den ungdommen jeg aldri fikk bli, men jg klarer ikke det, ettersom interressen for det ikke eksisterer...

Folk rundt meg sier jeg er feminin og "soper". Jeg er heterofil og tviler ikke på det, jeg er følsom og tenker litt lenger enn de fleste andre, jeg viser litt mer respekt og hensyn enn andre jeg kjenner på min alder og relativt mye høyere... Ja vel, er det meg, eller samfunnet det er noe galt med?

Det er sånne som deg og meg som gjør at det fortsatt eksisterer fornuft i ungdommen, ikke la noen ta det fra deg! Vi er alle verdifulle, som mennesker, men kanskje er noen mer menneskelige enn andre...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/#findComment-66513
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei gutt 20...

Hva er det som har fått deg til å tro at du er for moden? Jeg vil gjerne støtte deg med å si at selv om du er i fåtall, er du ettertraktet vare. Serøse gutter er mangelvare i vår tid.

Jeg håper du bevarer din identitet og stil. Du kan kanskje heller øve deg i bli mer åpen og kommuniserende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/#findComment-66580
Del på andre sider

Hei gutt 20...

Hva er det som har fått deg til å tro at du er for moden? Jeg vil gjerne støtte deg med å si at selv om du er i fåtall, er du ettertraktet vare. Serøse gutter er mangelvare i vår tid.

Jeg håper du bevarer din identitet og stil. Du kan kanskje heller øve deg i bli mer åpen og kommuniserende.

Men hva skal jeg gjøre når jente etter jente avviser meg på måten "jeg synes du er veldig hyggelig og sånn, men...".

Får jo inntrykk av at jeg er for kjedelig rett og slett...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/#findComment-66604
Del på andre sider

Heisann

Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din av deg selv. Jeg er 28 år, og har blitt mer barn enn da jeg var 20. Vær slik du er, at jenter på din alder ikke takler det, er deres tap. Jeg opptaget at jeg fikk "draget på kvinner som var både 5 og 10 år eldre enn meg, en erfaring som jeg ikke ville ha gått glipp av for alt i verden. Gå "etter" kvinner som er litt eldre enn deg, det vokser du på, det vil få deg til å bli mer trygg på deg selv og du vil etterhvert bli en mann med mye gutt i deg. Du vil kanskje bli mer komplett enn andre menn. Når du blir eldre, 25-30, så er det sider kvinner setter pris på og du vil opptage at det du opplever nå bare var til det beste for deg:)

Så hold ut:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/#findComment-66618
Del på andre sider

Jeg er 17 år og lurer på det samme.

Har vært i kontakt med diverse instanser, som lege og en slags psykolog..og han mente jeg ved et punkt hadde måttet bli fort voksen.

Jeg bor sammen med moren min etter en litt trøblete skilsmisse og har endt opp med å mer eller mindre fø på henne. Legen min mente at jeg var en slags forelder for foreldrene mine.

Jeg fikk rådet å begynne å gå mer ut og være den ungdommen jeg aldri fikk bli, men jg klarer ikke det, ettersom interressen for det ikke eksisterer...

Folk rundt meg sier jeg er feminin og "soper". Jeg er heterofil og tviler ikke på det, jeg er følsom og tenker litt lenger enn de fleste andre, jeg viser litt mer respekt og hensyn enn andre jeg kjenner på min alder og relativt mye høyere... Ja vel, er det meg, eller samfunnet det er noe galt med?

Det er sånne som deg og meg som gjør at det fortsatt eksisterer fornuft i ungdommen, ikke la noen ta det fra deg! Vi er alle verdifulle, som mennesker, men kanskje er noen mer menneskelige enn andre...?

Jeg føler at jeg er voksen i toppen, men umoden seksuelt. Når jeg begynte på ungdomskolen begynte problemene. Pga av allergi så fikk jeg en slags kronisk øyebetennelse som gjorde at øynene mine alltid er litt røde og betente.

På ungdomskolen ble resultatet at jeg ble redd for å kommunisere med mennesker, og se dem i øynene. Det gjorde det ikke noe bedre at jeg fikk/får kommentarer for det. Jeg hadde få venner på den tiden, og det å få seg dame var som å bestige Himalaya for meg. Jeg ble istedet avstandsforelsket, skrev brev og sånn, men skygget unna hvis jeg måtte snakke med dem. Er ikke rart jeg ikke fikk meg noe dame da!

Problemene fortsatte på videregående, men etterhvert fikk jeg tak i noen øyedråper, som jeg brukte når jeg skulle være sosial. De virket bare i noen timer, og det hjalp ikke stort hvis jeg tok flere dråper etter det.

Det sjenerer meg fortsatt, og jeg føler at jeg har gått glipp av en del av ungdommen min. Mens de andre fjortisene var på fest, satt jeg hjemme og så på tv.

Jeg tror det er derfor det har blitt som det er.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13557-hvordan-bli-mer-guttete/#findComment-66624
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...