Gjest sio Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 hva er det som skjer???? For ca. en uke siden testet jeg positivt på en gravidetest. Jeg tok en ny en noen dager etter og da var testen nesten ikke synlig. Jeg var fryktelig skuffet men regnet med at dette da var en tidlig spontanabort. Samme dag fikk jeg kraftige blødninger og jeg har fremdeles litt blødninger. Jeg har litt smerter i (murring) underlivet og er fremdeles oppblåst i brystene og veldig trøtt. Jeg tok en ny gravidtest idag.(vet ikke helt hvorfor) Synes jeg skimtet en strek men slo det fra meg. Tok en titt på den litt senere og da var det en tydelig blå strek der (litt tynn men veldig blå.) jeg fikk sjokk, vet ikke om denne er blitt tydelig før de obligatoriske 10 minuttene eller senere. Men den forrige testen jeg tok som var så veldig svak ble ikke sterkere etterhvert. Nå lurer jeg veldig. Kan man ha hcg i kroppen en uke etter spontanabort når man mister rundt forventet menstid??? Er det mulig at testen idag kan være sterkere nå enn den jeg tok før blødningene startet?for 6 dager siden? Skal ikke hcg bli borte på så mange dager hvis man mister? Og når man blør så kraftig kan man vel ikke fremdeles være gravid. Kan man f.eks. ha to fostre å miste det ene?? Å jeg er så usikker. Håper inderlig noen kan svare meg på hva jeg bør gjøre. - sio 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13566-til-legenandre-hva-er-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Hvis du så tidlig blør så rikelig og har hatt en positiv test tyder det på abort. Hvis du har smerter i underlivet, bør man utelukke graviditet utenfor livmoren, søk lege ved smerter (testen vil også være positiv ved et slikt svangerskap). Det vil en stund etter en abort kunne finnes rester av svangerskapshormonet hCG. Man kan kvittere en tvilling og fortsette svangerskapet. Det er meget sjelden slikt skjer. Jeg foreslår at du søker lege hvis du har smerter, ellers ser du det an til neste mens. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13566-til-legenandre-hva-er-dette/#findComment-65919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.