Gå til innhold

HASTER!Glemt p-pille paa Rhodos....

Anbefalte innlegg

Hei!!!

Jeg er paa Rhodos og kom i gaar.

Vi reiste tidlig paa morgenen, da jeg pleier aa ta pilla mi.

I alt styret glemte jeg og ta den, og kom ikke paa det foer rundt midnatt.(Vanligvis har jeg tatt den rundt syv om morgenen. Naa i sommer har det blitt noe forskjoevte til rundt 10-11.) Dette er rimelig kjedelig i og med at dette er enn kjaerlighetsferie med kjaeresten min. Da er det innmari kjipt aa maatte bruke kondomer. - Ikke stoler jeg helt

paa kvaliteten paa de greske kondomene. Er det INGEN mulighet for oss. Hvor usikker er jeg egentlig? Er det trygt aa ikke bruke kondom?

Tusen takk for svar, og haaper dere overlevde et innlegg paa et gresk keybord.

Ha en fortsatt god sommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/1357-hasterglemt-p-pille-paa-rhodos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MonaXXVI

De sier jo at hvis du tar den innen 36 timer siden forige pille, skal det gå bra. Hvis du tok den ca midnatt, bør du altså ikke ha tatt den tidligere enn 12 i forrigårs for at det skal være greit. 10-11 sier du, det blir ca 37-38 timer det...

Jeg har gjort sånn mange ganger, til og med glemt den i 48 timer og tatt to på en gang dagen etter, og det har alltid gått bra. Men det er helt opp til deg om du vil gamble da, hvor lett blir du gravid, og hvor krise er det hvis du blir det??

Men altså, bruksanvisningen sier som regel 36 timer, og det har du vel gått over...

Hvis du tok de siste pillene i 10-11 tiden om formiddagen, så ville du vært sikker hvis du tok den glemte pillen i 22-23 tiden om kvelden. En time senere er ikke så mye, og jeg tror du kan regne med at du er beskyttet.

Om dere velger å regne med dette, eller ikke, kommer an på hvor redde dere er for å bli gravide.

Jeg ville snakket med kjæresten din om det, hvis han stoler på at det går bra, så ville jeg også gjort det. Hvis han ikke vil ta sjansen, får der kjøpe noen kondomer.

Men dere får ta sjansen sammen, det gjelder jo dere begge (hvis dere blir gravide).

Men jeg vil anta det er en promille eller mindre sjanse for å bli gravid, pillene er jo sikre hvis du tar den innen 36 timer etter den forrige, og hvis det gikk 37-38 timer tror jeg ikke det er stor sjanse for å kunne bli gravid.

Jeg er ikke lege, men..

Det sies jo at det er 36 timer som er grensen, jeg glemte flere ganger å ta pillen og det kunne gå over 36 timer før jeg tok den, det gikk bra!

Men er du veldig uskikker og vil være 100% sikker så tror jeg nok at greske kondomer er til å stole på, ihvertfall hvis du kjøper de på apoteket! :-)

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Hvilken periode er du i? Dersom du er i en noenlunde "safe" periode, og i tillegg benytter deg av avhopping, så skulle dere være ganske så trygge.Selv har jeg slurvet slik flere ganger, det har alltid gått bra, men det er som MonaXXVI sier, det kommer an på hvor villig du er til å ta sjansen. Det går jo an å eksperimentere litt med avhoppingmetoden, finn på noe nytt og spennende...

Kos dere på Rhodos, heldiggriser!

Annonse

Gjest Berthold Grünfeld

Det sies jo at det er 36 timer som er grensen, jeg glemte flere ganger å ta pillen og det kunne gå over 36 timer før jeg tok den, det gikk bra!

Men er du veldig uskikker og vil være 100% sikker så tror jeg nok at greske kondomer er til å stole på, ihvertfall hvis du kjøper de på apoteket! :-)

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

La vennen din bruke kondom, vent til neste mens og begynn forfra. Pass på så du ikke er ubeskyttet.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater, professor

De sier jo at hvis du tar den innen 36 timer siden forige pille, skal det gå bra. Hvis du tok den ca midnatt, bør du altså ikke ha tatt den tidligere enn 12 i forrigårs for at det skal være greit. 10-11 sier du, det blir ca 37-38 timer det...

Jeg har gjort sånn mange ganger, til og med glemt den i 48 timer og tatt to på en gang dagen etter, og det har alltid gått bra. Men det er helt opp til deg om du vil gamble da, hvor lett blir du gravid, og hvor krise er det hvis du blir det??

Men altså, bruksanvisningen sier som regel 36 timer, og det har du vel gått over...

Det er jo en 36timersregel som er kjent, og det står TYDELIG i bruksanvisningen på p-pillene:

Glemmer du å ta pillen en dag, så ta den tidlig neste morgen isteden, og deretter denne dags pille på kvelden. Du er så og si 100% trygg, stå på!

Gjest lurifanten

Det er jo en 36timersregel som er kjent, og det står TYDELIG i bruksanvisningen på p-pillene:

Glemmer du å ta pillen en dag, så ta den tidlig neste morgen isteden, og deretter denne dags pille på kvelden. Du er så og si 100% trygg, stå på!

Du får jo kjøpt piller på apoteket der nede uten resept. Gå å gjør det så har du ikke noe problem lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...