Gå til innhold

Hvordan få barnet mitt hjem igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest hva kan jeg gjøre?

Det foreligger et rettsforlik som regulerer samvær mellom mor-far-barn.

Far bryter dette stadig vekk, og har siden nyttår, gjentatte ganger holdt barnet tilbake så lenge han har funnet det for godt.

Det virker nå slik at når jeg leverer barnet på 15 mnd til far, har jeg ingen anelse om når det kommer tilbake.

Dette er en forferdelig påkjenning å ha det så uforutsigbart, men jeg føler jeg møter veggen i systemet.

Det er sendt begjæring til retten for å ta opp samværsspørsmålet på nytt, da nåværende ordning selvfølgelig ikke fungerer.

Men dette tar tid.

Imellomtiden sitter det to andre halvsøsken h.h.v 9 og 10 år gamle og spør etter lillebror. Lurer på når han kommer hjem osv osv.

Personlig tror jeg ikke det hjelper å gå til retten, da far likevel gjør som han vil, til tross for flere kjennelser fra retten tidligere.

Problemet ligger i hvordan jeg skal få gutten hjem, da hverken politi eller barnevernsvakten vil bistå meg.

Så hva gjør jeg da, når en dom blir ignorert og ingen instanser kan håndheve den?

Skal jeg bare glemme barnet mitt og gå videre.

Det må legges til at far lider av en personlighetsforstyrrelse, men har avbrutt all form for tidligere kontakt med helsevesenet og dermed går ubehandlet (om det i hele tatt lar seg behandle). Han og mor og bror er anmeldt for en rekke handlinger som vold og trusler og innbrudd, både overfor meg, mine barn og også min øvrige familie.

Advokaten min virker like rådløs som meg, siden politiet ikke vil gripe inn og nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre.

Advokaten min råder meg til rett og slett følge med ham og hente barnet om jeg får anledning, men det er lettere sagt enn gjort, når far forskanser seg inne i leiligheten.

Jeg ønsker jo ikke opprivende scene av hensyn til barnet, for far vil jo helt klart motsette seg dette ved hjelp av fysisk makt.

Noen råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135758-hvordan-f%C3%A5-barnet-mitt-hjem-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva du kan gjøre akkurat nå vet jeg ikke helt. Prøv å gå direkte til toppen av systemet. Få tak i sjefen. Er du på kommunalt nivå, gå om nødvendig til fylkeskommunalt nivå. Trenger du å gå ennå høyere, så gjør det. Gjør dine henvendelser skriftlig. Du har krav på skriftlig svar. Alt som er skriftlig er DOKUMENTASJON, og kan bli verdifuldt.

Vurder om din advokat er den beste for deg.

Hvis du ikke allerede gjør det vil jeg anbefale at du fører detaljert dagbok/logbok som beskriver hvilke avtaler du har med barnefar og på hvilken måte de blir brutt. Før også log over din kontakt med offentlige instanser. (Ta der med navn, dato og klokkeslett for kontakt i tillegg til notater fra samtale.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...