Gå til innhold

Hei Luske

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter med nr 2

Grattis til gladmeldingen den 5/2.

Jeg forsto av ditt innlegg at dette blir et sösken til din sönn på 2,5 år.

Vi er et par som har kjempet i over et år og har en liten som dessverre ser ut til å bli söskenlös.

Kan jeg få spörre hva som var/er grunnen til at dere måtte ha hjelp men å få nummer to? Hvor lenge forsökte dere för dere nå er blitt gravide? Vilken type hjelp fikk dere?

Håper av hele mitt hjerte at du svarer meg. Jeg vil så gjerne komme "i kontakt" med andre som sliter men å få til nummer to. Pluss at det betyr mye å höre at dere lykkes med hjelp.

Så til deg og alle andre "nr 2 er på vei" - vilken hjelp fikk dere?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135798-hei-luske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg.

Vi sliter også med #2.Har en jente på 4.5 år,som kom til verden uten IVF.Vi har prøvd en stund og få søsken til henne.Det feiler oss ikke noe,men vi får bare ingen fler.Holder på med 2 IVF forsøk.Går og ruger nå,det er ganske vanskelig denne veentetiden.Jeg tror ikke det er noe svar man kan få på hvorfor det er sånn.Noen får bare ikke søsken til sitt barn.

Ønsker dere lykke til på ferden.

Vi får håpe på det beste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135798-hei-luske/#findComment-844769
Del på andre sider

Hei på deg!

Innlegget mitt var kanskje ikke helt detaljert nok mhp hvordan vi fikk nr. 1 - det var også vha IVF og egget ble satt inn etter at det hadde vært frosset ned i ca. 4 mnd (dette skjedde etter vårt 1. forsøk så det gik jo forholdsvis raskt selv om vi på forhånd da hadde prøvd i 3,5 år inkludert utredning og mye venting) Jeg trodde det ville bli letter eller like "lett" å få nr. 2, men det viste seg å være feil. Men det som jeg tror har gjort underverker for vår del er at jeg fikk sjekket stoffskiftet mitt som viste seg å være for lavt (iallefall dersom man ønsker å bli gravid) dessuten gikk jeg til reflelsolog i 3-4 mnd før forsøket og det tror jeg gjorde underverker. Har dessuten hatt en rolig periode ,mhp jobb og det kan jo ha virket positivt inn. Refleksologi har forresten også hjulpet mange som ikke er med på IVF karusellen og de har etter noen behandlinger blitt gravide på naturmetoden.

Uansett - legene har ikke klart å finne noe som feiler oss så det er såkalt uforklarlig grunn til vår ifertilitet.

Hadde jeg vært deg ville jeg parallellt tatt kontakt med legen din og bedt om henvisning videre slik at dere kan bli utrdet, samtidig ville jeg startet en altermativ behandling - gjerne refleksologi - det er ikke så stpre ubalanser i kroppen som skal til før kroppen ikke prioriterer å bli gravid men heller vil ta vare på seg selv.

Lykke til og skriv gjerne mer/spør mer dersom det er noe du lurer på!!

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135798-hei-luske/#findComment-845346
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...