Gå til innhold

Min søster skal gifte seg.....

Anbefalte innlegg

Gjest søstrene sisters

Søsteren min er 38, velutdanna og til vanlig ei fornuftig dame. MEN hun er barnløs og har nå hastverk med å få seg en familie. Den biologiske klokka tikker HØYT for å si det sånn.

Nå har hun møtt en mann som jeg mener må ha et alkoholproblem. Han er på hennes alder og drikker onsdag, fredag, lørdag og ellers når noen spanderer. Han drikker seg sydens full hver gang, sjangler, snøvler og stumper av. Ofte blir han borte i flere dager uten å melde fra hvor han er, og søster blir helt ifra seg. Han blir ikke voldelig heldigvis, men han blir ofte sur og vanskelig når han drikker.

Denne mannen har aldri penger, han drikker opp det han har. Søsteren min må betale husleie, mat og alt sammen.

Søster er blitt helt blind når det gjelder denne karen. Han har fridd og hun har sagt ja. Han har også sagt at han kan tenke seg å få barn med henne, så nå svever hun rundt på rosa skyer.

Jeg bekymrer meg for søster og hvordan dette skal gå. Hun har aldri hatt mange beilere, så når denne karen kom på banen var hun solgt. Det er tydelig at han må ha NOE siden hun er så glad i han.

Bør jeg passe mine egne saker synes dere? Hun blir sint hvis jeg prøver å ta opp alkoholforbruket hans, og mener at et sånt drikkemønster er helt vanlig blant urbane, voksne, barnløse mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135858-min-s%C3%B8ster-skal-gifte-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, vanskelig det der. Det er jo selvfølgelig hennes valg, men hadde det vært min søster så ville jeg sagt min mening, fått henne til å tenke seg om, men hvis hun mente at han fortsatt var den hun ville gifte seg med så ok. Er hun som skal leve med ham, men igjen så finnes det jo veldig mangen som er forelsket i forelskelsen for å si det sånn, de har kanskje ikke opplevd oppmerksomhet tidligere og når de først får det så henger de rundt det lille halmstrået som de får.

Et sånt drikkemønster er ikke vanlig, verken blant urbane eller rurale voksne mennesker.

En ting er å nyte alkohol flere ganger i uka, noe helt annet er å drikke seg fra sans og samling hver gang man rører alkohol. Det er et absolutt faresignal. At mannen i tillegg blir borte over lengre tid når han fester, besegler saken: han har et dønn usunt forhold til alkohol, og trenger hjelp.

Ikke en mann man bør binde seg til med andre ord - ihvertfall ikke uten å være klar over hvor mye jobb og problemer det innebærer. Jeg har sett en del forhold bli ødelagt på den måten.

Gjest rødhette1

Hm, vanskelig det der. Det er jo selvfølgelig hennes valg, men hadde det vært min søster så ville jeg sagt min mening, fått henne til å tenke seg om, men hvis hun mente at han fortsatt var den hun ville gifte seg med så ok. Er hun som skal leve med ham, men igjen så finnes det jo veldig mangen som er forelsket i forelskelsen for å si det sånn, de har kanskje ikke opplevd oppmerksomhet tidligere og når de først får det så henger de rundt det lille halmstrået som de får.

Jeg kan godt forstå at du er bekymret,det har du all grunn til.

Jeg ville nok sagt hva jeg mente til henne,på en ordentlig måte.

Det forholdet MÅ jo bare bli problemer for henne.

Men slik jeg ser det,kan du ikke bestemme for henne.

Hun må få leve sitt liv.

Det eneste du kan gjøre,er å være der for henne i tykt og tynt.

Aldri slå hånden av henne når dagen kommer,hverdagen hennes.

Folk har av og til litt for lett for å si:hva var det jeg sa?Dette visste du...osv.

Bare vær søsteren hennes og støtt henne i valg hun tar.

Lykke til...

Annonse

Jeg hadde sagt noe, uten tvil.

Denne mannen kommer kanskje til å gi henne barn, men hun kommer jo til å være alenemor i prinsippet, for han kommer vel ikke til å være hjemme og passe de? Samt kan drikkingen hans gå utover barna, hva slags rollemodell er det å ha i hus da?

Var selv gift med en som drakk nesten hver dag, og i helgene var det om å gjøre å bli stup full. Jeg tenkte at når vi får barn så må det vel roe seg...

Kan love deg at når jeg ble gravid satt jeg hjemme alene mens han var ute. Jeg ble surere og surere og han var enda mer borte... Vi er skilt i dag.

Få henne til å forstå at dette vil aldri gå bra!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...