Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest snartnr2

Hei!

Jeg er 30 år og vi har et barn på 2år, etter to forsøk med IVF. Nå er vi igang med søskenforsøk, vi hadde et IVF-forsøk før jul (som mislyktes) og for to uker siden fikk jeg satt inn to tinte egg fra forrige forsøk. Imidlertid fikk jeg etter bare 5 dager lys rosa farge på toalettpapiret. Dette utviklet seg til å bli mørke brune klumper, med litt friskt blod i. Det varte i ca 4 dager, så gikk det over. Jeg var selvsagt bekymret og trist og ringte derfor Haugesund. Men dessverre fikk jeg ingen hjelp der. Bare at det var rart og "vent og se....."

Imidlertid føler jeg meg ikke rolig med dette svaret, uansett hva graviditetstesten viser på onsdag. Hvorfor disse blødningene? Jeg tar progynova (østrogen) i forbindelse med forsøket og Crinone (progesteron) vaginal-gel hver morgen.

Kan du hjelpe meg med noen avklarende svar? Burde jeg blitt undersøkt med tanke på fremtidige forsøk? Hva gikk galt? Kan jeg fremdeles være gravid og er da barnet friskt? De satte inn to egg, men meg bekjent vil en ikke merke om kun ett egg fester seg (det andre vil ikke komme ut....).

Jeg er ekstremt takknemlig for om du har tid å svare meg, helst litt fort....(*smil*)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135883-til-moen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan bare komme for forslag til hva som kan være årsak til blødningen.

1. Du kan ha utstøtt en ’tvilling’, det man betegner ’vanishing twin’ hvor den ene aborteres. Den andre lever videre.

2. Du kan ha hatt en abort. Graviditetstesten vil være positiv en stund etterpå.

3. Du kan ha hatt en ’tilfeldig’ blødning som en del kvinner har uten at man kan forklare årsaken og uten at de betyr noe for det videre forløpet.

Du har sannsynligvis en time til ultralyd hvor du vil få svar, evt når man også har tatt en blodprøve for måling av svangerskapshormonet HCG. Ca 5 uker etter at du fikk satt inn eggene skal man normalt kunne se foster med hjerteaktivitet.

Vi får håpe på det beste, men jeg skjønner at du er engstelig.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135883-til-moen/#findComment-845251
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...