Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei,min datter som venter baby om 6 uker har hatt blødninger i svangerskapet.

hun har byttet jordmor/lege pga flytting og denne jordmor ville sjekke hva blødningene kom av, noe den første ikke gjorde! det viser seg at hun har livmorbetennelse.iflg legen er det ikke noe man kan gjøre før etter fødselen. kan betennelsen ha skadet babyen og vil hun kunne føde på normal måte. hva kommer livmorbetennelse av?

takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135979-livmorbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å vite hva legen mente med betennelse i livmoren, om dette kun satt i livmortappen eller om det er mistanke om betennelse i selve livmoren. Når det gjelder blødningstendensen og en evt. betennelse i livmorhalsen, kan dette ha en viss sammenheng siden slimhinnen kan bli lettblødende p.g.a. betennelse. Det er liten grunn til å anta at en slik betennelse skal ha noen innvirkning på barnet. Jeg kan dessverre ikke uttale meg mer om denne saken, siden jeg ikke vet noe om hva slags bakterier som har forårsaket infeksjonen til din datter. Dette synes jeg hun skal ta opp med sin fastlege, evt. innhente mer informasjon for så å henvende seg f.eks. til lege på allmenmedisin her på dol. ( Dette skal dere ikke betale for).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/135979-livmorbetennelse/#findComment-846398
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...