trultine Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Hva syns dere, gutter, og jenter som har hatt mange sex-partnere? Og hvor mange er "mange"? Er det bedre om jenta har vært sammen med alle, enn om de fleste kun har vært one-night-stands? Blir dere litt skremt av ei jente som "vet hva hun gjør" i sengen? Tenker dere på hvem hun har gjort det med før? Hvem som har lært henne det hun kan? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annne Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Dette er veldig variabelt. Jeg kjenner gutter som synes alt over tre seksualpartnere er billig og horete, så er de den sorten som ikke bryr seg. Jeg er selv jente, og setter bare pris på at gutten har erfaring, og vet hva han gjør i senga. Dessuten så synes jeg det er bra at en har "herjet" fra seg før en går inn i et seriøst forhold. Det er mulig jeg tar feil, men inntrykket mitt er at det er ikke mange som er sammen med den første de hadde sex med. Jeg har selv hatt sex med veldig mange egentlig. Noe skulle jeg selvsagt hatt ugjort, men det har tross alt formet meg til den personen jeg er i dag. Jeg har aldri møtt noen som har sagt noe negativt om det antall sexpartnere jeg har hatt. Kan også nevne at kjæresten jeg har i nå ikke bryr seg det døyt, og det gjør ikke jeg heller. Da jeg var yngre var jeg veldig opptatt av hvor mange, hvordan, hvor osv..kjæresten min hadde ligget med. Men det bryr jeg meg ikke om lenger. Gjort er gjort. Og utroskap har ingenting med at en har hatt mange i senga. Ikke for mitt vedkommende ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-65986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 28. desember 2000 Del Skrevet 28. desember 2000 Jeg håper virkelig at vi har kommet lenger enn som så i år 2000, at ikke gutta går rundt og innbiller seg at jenta skal være så godt som urørt til akkurat de selv finner det for godt å komme forbi...!! Ikke noe gjør meg så irritert som det spørsmålet der. "Hvor mange har du gjort det med" ? Hva faen har noen med det å gjøre ? Det er en privatsak, det er det det er, og jeg gidder aldri svare på sånt sprøyt. Og ikke spør jeg andre heller om det heller. Det er ikke min sak og ikke er jeg nysgjerrig på det heller. Hva søren SKAL man med en slik opplysning ?? Hva godt kan det føre med seg å få vite noe sånt ? Ikke annet enn mulig sjalusi og gnåling, elendighet og kanskje t.o.m. grining i fylla e.l. Det er fremtiden som teller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-65990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvelvind Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Selvsagt betyr det noe. Hvor mange et menneske ligger med og hvem sier alt om den personen. Når en ligger med en person deler en av seg selv, og den personen en ligger med reflekterer de verdier og egenskaper en ser i et annet menneske. Sex er mer en bare instinkt, jeg sier som molli, jepps, jeg tror vi er kommet lenger nå i år 2000 en at dette bare er en dyrisk akt. Som sakt vil dette si at jo flere partnere en har, er det veldig mange som enter deler dine dype verdier, eller så er de mennesker med totalt mangel på verdier i sitt eget liv. Leste dette i en bok om objektivisme, sikkert noe doktoren her som er psykiater kan svare på hva er. Jeg vil si at hvis partneren min hadde "høvlet over" ganske mange ville jeg vært veldig skeptisk og nok forsvunnet fra forholdet. Det vitner om et menneske som ikke klarer holde fast ved noe, følger sine lyster som det passer henne uten tanke på andre (disse kan ta overhånd i et forhold), og har delt sitt innerste jeg, det vil si, hun har delt seg selv og utlagt seg selv på den ytterste måten en kan være nemlig seksuelt, at jeg tviler på at hun kan gi meg personlig glede ettersom hun har gitt seg hen til flere ---> dette blir ikke noe spessielt for meg, hun har delt dette med mange andre før. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baal Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Det betyr INGENTING for meg, fordi elsker jeg noen så er det bare sån det er:) Hva hun har gjort før meg skal ikke bety noe:) *kos* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvelvind Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg håper virkelig at vi har kommet lenger enn som så i år 2000, at ikke gutta går rundt og innbiller seg at jenta skal være så godt som urørt til akkurat de selv finner det for godt å komme forbi...!! Ikke noe gjør meg så irritert som det spørsmålet der. "Hvor mange har du gjort det med" ? Hva faen har noen med det å gjøre ? Det er en privatsak, det er det det er, og jeg gidder aldri svare på sånt sprøyt. Og ikke spør jeg andre heller om det heller. Det er ikke min sak og ikke er jeg nysgjerrig på det heller. Hva søren SKAL man med en slik opplysning ?? Hva godt kan det føre med seg å få vite noe sånt ? Ikke annet enn mulig sjalusi og gnåling, elendighet og kanskje t.o.m. grining i fylla e.l. Det er fremtiden som teller. Anngående ditt år 2000 svar. Minner mer om at du henger i fortiden. Ser for meg deg der du går og veier vimpelen din med hippie frisyre. Hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikingen Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 At en person har hatt mange partnere, kan være bare tilfeldigheter og trenger ikke si noe om hvordan han/hun er. Kan hende at denne personen ikke har truffet en person av disse som hun/hun følte var noe, eller at de ikke syntes han/hun var noe. Åhenge seg opp i hvor mange partnere hun/han du er sammen med har hatt, er kun usikkerhet. Er du trygg på deg selv , og hva du har å by på , så er ikke dette et problem. Noe jeg har fått på følelsen, etter å ha snakket veldig mye om dette med sex-partnere, er at det er utrolig få som egentlig har noe peiling på sex. Dette stemmer med det jeg har erfrart. Enten tørr en ikke, eller så vet en ikke , og det tar ofte lang tid før en person blir så varm i trøya at en tørr å "gi" av seg selv. Så jeg har tukket den konklusjonen (riktig eller ei) at en person som har vært med kanskje 20 stk i løpet av et år er en veldig lidenskapelig person som er på leit og trenger den tryggheten jeg har å gi. Jeg er ikke usikker på om jeg vil være god nok, da det vil være hennes feil om hun ikke forklarer hvordan hun vil "ha det", hvis jeg ikke klarer å finne utav det. Ble kanskje litt rotete dette ( er trøtt) , men poenget mitt er at en persone som har hatt utrolig mange partnere , nødvendigvis ikke er en dårlig person. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Anngående ditt år 2000 svar. Minner mer om at du henger i fortiden. Ser for meg deg der du går og veier vimpelen din med hippie frisyre. Hehe Hø ? Jeg var tenåring på 80-tallet. Det var ikke hippiens ti-år. Si fra hvis du mener noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
deniseh Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Selvsagt betyr det noe. Hvor mange et menneske ligger med og hvem sier alt om den personen. Når en ligger med en person deler en av seg selv, og den personen en ligger med reflekterer de verdier og egenskaper en ser i et annet menneske. Sex er mer en bare instinkt, jeg sier som molli, jepps, jeg tror vi er kommet lenger nå i år 2000 en at dette bare er en dyrisk akt. Som sakt vil dette si at jo flere partnere en har, er det veldig mange som enter deler dine dype verdier, eller så er de mennesker med totalt mangel på verdier i sitt eget liv. Leste dette i en bok om objektivisme, sikkert noe doktoren her som er psykiater kan svare på hva er. Jeg vil si at hvis partneren min hadde "høvlet over" ganske mange ville jeg vært veldig skeptisk og nok forsvunnet fra forholdet. Det vitner om et menneske som ikke klarer holde fast ved noe, følger sine lyster som det passer henne uten tanke på andre (disse kan ta overhånd i et forhold), og har delt sitt innerste jeg, det vil si, hun har delt seg selv og utlagt seg selv på den ytterste måten en kan være nemlig seksuelt, at jeg tviler på at hun kan gi meg personlig glede ettersom hun har gitt seg hen til flere ---> dette blir ikke noe spessielt for meg, hun har delt dette med mange andre før. Jeg er i alle fall veldig glad for at kjæresten min vet å sette pris på den erfaringen jeg har skaffet meg. Han vet at jeg har hatt veldig mange før ham, men han har _aldri_ brukt det mot meg. En annen ting er at det er tidligere erfaringer, både seksuelt og ellers, som har gjort meg til den jeg er. Det er livet mitt som har formet meg til den jeg er i dag. Formet meg sånn at han finner det verd å elske meg.... Er det forresten noen her som ikke har en fortid? Forringes kvaliteten som partner ettersom hvor mange man har vært sammen med før???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Excelsion Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg er i alle fall veldig glad for at kjæresten min vet å sette pris på den erfaringen jeg har skaffet meg. Han vet at jeg har hatt veldig mange før ham, men han har _aldri_ brukt det mot meg. En annen ting er at det er tidligere erfaringer, både seksuelt og ellers, som har gjort meg til den jeg er. Det er livet mitt som har formet meg til den jeg er i dag. Formet meg sånn at han finner det verd å elske meg.... Er det forresten noen her som ikke har en fortid? Forringes kvaliteten som partner ettersom hvor mange man har vært sammen med før???? Jeg har ingen fortid.. Skal klare meg med en resten av livet jeg.. Liker tanken på att bare den ene nåværende personen får smake på mine goder.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg håper virkelig at vi har kommet lenger enn som så i år 2000, at ikke gutta går rundt og innbiller seg at jenta skal være så godt som urørt til akkurat de selv finner det for godt å komme forbi...!! Ikke noe gjør meg så irritert som det spørsmålet der. "Hvor mange har du gjort det med" ? Hva faen har noen med det å gjøre ? Det er en privatsak, det er det det er, og jeg gidder aldri svare på sånt sprøyt. Og ikke spør jeg andre heller om det heller. Det er ikke min sak og ikke er jeg nysgjerrig på det heller. Hva søren SKAL man med en slik opplysning ?? Hva godt kan det føre med seg å få vite noe sånt ? Ikke annet enn mulig sjalusi og gnåling, elendighet og kanskje t.o.m. grining i fylla e.l. Det er fremtiden som teller. Sier du det ikke til kjæresten din heller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x - Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Dersom antall partnere fra tidligere forhold skulle skremme meg, eller gjøre meg betenkt, ville det være ut i fra resonement: Hvor lenge holder vi ut sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusseline Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg er i alle fall veldig glad for at kjæresten min vet å sette pris på den erfaringen jeg har skaffet meg. Han vet at jeg har hatt veldig mange før ham, men han har _aldri_ brukt det mot meg. En annen ting er at det er tidligere erfaringer, både seksuelt og ellers, som har gjort meg til den jeg er. Det er livet mitt som har formet meg til den jeg er i dag. Formet meg sånn at han finner det verd å elske meg.... Er det forresten noen her som ikke har en fortid? Forringes kvaliteten som partner ettersom hvor mange man har vært sammen med før???? Jeg må bare si meg helt enig med @ her på alle punkter!! Etterhvert får man en fortid, og det er den fortiden som gjør oss til den personen vi er i dag, som gjør at akkurat den du er glad i, er glad i deg også..... Da burde det ikke spille noen rolle hvor mange seksualpartnere man har hatt: om det er ingen elller maange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Sier du det ikke til kjæresten din heller? Har en person hatt mange partnere, f.eks 5 i året fra han var 20 til 25 år, så må man jo begynnå å lure litt. Se på Rune Rudberg f.eks, han bryr seg tydeligvis kun om sex, siden han har hatt så mange partnere.(og er snart 40 år) Vet du at jenta du har falt for, har hatt 30 partnere når hun er 20 år, så kan man ikke unngå å tenke på det, og som regel er det ikke helt tilfeldig at noen har hatt så mange. Kan tross alt ikke unngå å se litt i fortiden også. Selv hadde jeg vegret meg for en jente, som hadde hatt klengenavnet "sklia". Man kan selvsagt si at det er framtiden som teller, og at fortiden ikke betyr så mye. Men det tror jeg det primært er de som har hatt mange partnere som sier. ...Det må være lov å være litt kritisk....selv om det er år 2000, skal man da fortsatt ha litt moral, og ikke oppføre seg som en primitiv apekatt, som vil parre seg med gud og hver mann. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Anngående ditt år 2000 svar. Minner mer om at du henger i fortiden. Ser for meg deg der du går og veier vimpelen din med hippie frisyre. Hehe Selv ville jeg helst hatt en jente som er jomfru, og ikke en som har masse erfaring med masse gutter... Ideelt sett.. Samtidig skal hun være smart og pen(spørs som det er så lett å finne lenger) Ved de personene som har hatt mange partnere, kan det tyde på at de ikke klarer å holde på en partner, eller at de ikke klarer å slå seg til ro, og man er fort i en ond sirkel Jentene i dag er mere frigjorte. Og en del bryr seg ikke om de har ligget med en masse gutter. Er ikke helt heldig dette heller da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annne Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Sier du det ikke til kjæresten din heller? Kjæresten min har aldri spurt meg om hvor mange jeg har ligget meg, og jeg har heller ingen interesse av å vite hvor mange han har ligget med. Totalt uinteressant!!! Det er noe jeg ikke gidder å sløse bort hjernecellene mine på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annne Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Har en person hatt mange partnere, f.eks 5 i året fra han var 20 til 25 år, så må man jo begynnå å lure litt. Se på Rune Rudberg f.eks, han bryr seg tydeligvis kun om sex, siden han har hatt så mange partnere.(og er snart 40 år) Vet du at jenta du har falt for, har hatt 30 partnere når hun er 20 år, så kan man ikke unngå å tenke på det, og som regel er det ikke helt tilfeldig at noen har hatt så mange. Kan tross alt ikke unngå å se litt i fortiden også. Selv hadde jeg vegret meg for en jente, som hadde hatt klengenavnet "sklia". Man kan selvsagt si at det er framtiden som teller, og at fortiden ikke betyr så mye. Men det tror jeg det primært er de som har hatt mange partnere som sier. ...Det må være lov å være litt kritisk....selv om det er år 2000, skal man da fortsatt ha litt moral, og ikke oppføre seg som en primitiv apekatt, som vil parre seg med gud og hver mann. Fem i året er da ikke så ille. Tenk på dem som finner en ny en hver helg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
deniseh Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Har en person hatt mange partnere, f.eks 5 i året fra han var 20 til 25 år, så må man jo begynnå å lure litt. Se på Rune Rudberg f.eks, han bryr seg tydeligvis kun om sex, siden han har hatt så mange partnere.(og er snart 40 år) Vet du at jenta du har falt for, har hatt 30 partnere når hun er 20 år, så kan man ikke unngå å tenke på det, og som regel er det ikke helt tilfeldig at noen har hatt så mange. Kan tross alt ikke unngå å se litt i fortiden også. Selv hadde jeg vegret meg for en jente, som hadde hatt klengenavnet "sklia". Man kan selvsagt si at det er framtiden som teller, og at fortiden ikke betyr så mye. Men det tror jeg det primært er de som har hatt mange partnere som sier. ...Det må være lov å være litt kritisk....selv om det er år 2000, skal man da fortsatt ha litt moral, og ikke oppføre seg som en primitiv apekatt, som vil parre seg med gud og hver mann. Du snakker om moral... Hva får deg til å tro at din moral er så mye bedre enn andres? Min moral er riktig _for meg_, og den beste til å definere min moral er _jeg_. En annen ting er at moralen blir slett ikke bedre selv om den blir dobbel.... Videre sier du: "oppføre seg som en primitiv apekatt, som vil parre seg med gud og hver mann." Mennesket har vært så heldig å få tildelt et sexliv ikke bare i forplantnings øyemed, men også til ren nytelse. Jeg tror det er meningen at man skal glede seg over det, og ikke sammenligne seg med apekatter og andre dyr selv om man har et godt sexliv. Jeg er da slett ikke noe dårligere menneske selv om jeg har hatt mange sexpartnere! En annen ting som kan debatteres i det uendelige, er årsaken til at enkelte har hatt mange sexpartnere. Jeg hadde rett og slett ikke god sex før jeg møtte min nåværende. Men så har jeg blitt rimelig trofast også, da. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Selv ville jeg helst hatt en jente som er jomfru, og ikke en som har masse erfaring med masse gutter... Ideelt sett.. Samtidig skal hun være smart og pen(spørs som det er så lett å finne lenger) Ved de personene som har hatt mange partnere, kan det tyde på at de ikke klarer å holde på en partner, eller at de ikke klarer å slå seg til ro, og man er fort i en ond sirkel Jentene i dag er mere frigjorte. Og en del bryr seg ikke om de har ligget med en masse gutter. Er ikke helt heldig dette heller da. De fleste jenter og gutter har hatt noen få partnere før de etablerer seg i et varig forhold.Det er ikke slik at storparten har hatt mange, dvs. mer enn fem partnere. Hvis en jente har hatt 2-3 partnere før du kommer inn i bildet tror jeg ikke du behøver å være redd for at hun er ustabil, og at du må regne med at hun ikke vil være fornøyd med bare å ha deg som partner. Men der det er tale om påfallende mange partnere så er nok dine resonnementer riktigere. For noen blir hyppig partnerskifte en form for surrogatpreget jakt etter bekreftelse på at man er noe tess, noe verdt, og trenger da stadig påfyll av nye partnere for at selvbildet skal holde seg på et rimelig godt nivå. Rune Rudberg er nevnt i denne forbindelsen. Jeg kjenner ham ikke, men tror at han er en slags TV-idol. Folk som opptrer i TV får ofte et slags kjendis-kikk. Det blir en form for rus med tilhørende avhengighet. Man må til stadighet speile seg i blikk fra folk, slik TV-kjendiser er godt vant med. Angsten for å bli "glemt" gjør at man higer etter nye TV-presentasjoner. En måte på gjøre det på kan være å komme med dristige uttalelser. Journaliser har særlig sans for denslags sensasjonspregede utsagn.Kanskje Rudberg er av den typen, for å bli lagt merke til og få mulighet til egenspeiling på TV. Kombinasjonen TV-kjendis, lett tilgang til jenter/gutter og promiskuitet ( hyppig partnerskifte) er velkjent.Dessverre er det slik at jenter lett faller for gutter som til stadighet opptrer på skjermen. Det er en del av kjendiseriets psykologi. Ved å få napp på en kjendis føler personen at hun også på et vis er en slags kjendis. I hvert fall vil hun ha noe å fortelle om til venninner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WileCat Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg har i min "aktive" tid opplevd både jomfru og relativt erfaren jente. De litt mer erfarne jentene er ofte bedre i senga, fordi de vet mer hvordan de vil ha det, og hvordan de ikke vil ha det. De har prøvd og utforsket før. På den måten er hun kanskje tryggere på seg selv og dere kan utfolde dere bedre. Jenter har veldig ofte dårlig fantasi når det gjelder sex, eller så tør de ikke si noe om det eller prøve noe nytt... Det kan bli kjedelig! Hvis ei jente har hatt veldig mange parnere, behøver det ikke ha noe med at hun er "hore" for det, som noen andre her har sagt, det kan være uflaks eller at hun/han har blitt utnyttet ved mange anledninger (gjelder spesielt veldig attraktive mennesker). Bli kjent med ham/henne, så oppdager du fort hva slags person han/hun er! Men nøkkelordet er: Sex er ikke farlig, kanskje forbudt og pirrende, men sammen finner man det beste! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13601-antall-partnere/#findComment-66418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.