Gjest oppreist men redd... Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei, jeg er en ung kvinne som nylig har blitt sammen med en fantastisk ung mann. Han er bare så mye mer enn jeg har drømt om, og vi har det veldig bra sammen. Jeg har fortalt ham om min fortid, og hva jeg bærer med meg, og det har han tatt med stor omsorg og forståelse. Og han sier han er villig til å bruke tid på at jeg skal bli skikkelig trygg og leget inni meg. Saken er den at jeg har vært sammen med en psykopat tidligere. Han holdt på å ødelegge meg både psykisk og fysisk. Jeg har etter det forholdet jobbet mye med meg selv, og gått i terapi og fått hjelp. Jeg visste da jeg traff min nåværende kjæreste at jeg igjen var klar for et nytt forhold. Men så sliter jeg altså litt likevel.Noe av det min forrige kjæreste gjorde mot meg, var å lyve hele tiden. Han fortalte en historie om seg selv (f.eks), og neste gang han fortalte historien var den annerledes. Han løy også stadig om hva han gjorde, hvor han var, om økonomi, tidligere jobber, forhold, om slekt og påståtte venner etc etc. Han var en eneste stor løgner, og han hadde også en slags "turnus" gående mot meg. En uke var jeg elsket, den neste var jeg hatet... Saken er iallefall den at jeg kjenner jeg har litt problemer med å fullt og helt tro på min nåværende kjæreste. Jeg VET med fornuften og hjertet at han er helt, helt annerledes, jeg VET hvor snill og god han er, og jeg erfarer daglig at hjan bare vil meg godt. Likevel klarer jeg altså ikke alltid tro at han er så gla i meg som han sier, klarer ikke alltid tillegge han de beste hensikter når han forteller om noe, og det hender at jeg kan oppfattes mistenksom eller redd...Jeg elsker denne mannen, og ønsker så gjerne få til å stole fullt på ham...men jeg er preget av det jeg har opplevd før. Min kjære gjør alt han kan for at jeg skal være trygg, og han sier at dette skal vi få til sammen. Men hva kan jeg gjøre på egenhånd? Jeg tenker ofte negative tanker om ham i stedet for å tenke det mest positive...altså jeg tillegger ham negative tanker , holdninger, egenskaper - som han faktisk ikke har.... Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer terapi, men vil så gjerne klare å snu disse tankene som bare er rene løgntanker... Noen råd til meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136035-tillitsproblem-etter-tidligere-forhold/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
henny Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei Det er virkelig ikke lett å styre tankene sine, det er helt klart. Og når du først har begynt å tenke negativt, så er det vanskelig å snu det. MEN, det er ikke umulig! Du har prøvd terapi, og sier deg ferdig med det. Da lurer jeg på om du kunne ha nytte av meditasjon eller noe lignende? Hvis du føler at det å ta et kurs hvor du skal sitte og meditere sammen med andre blir litt for merkelig, vil jeg anbefale deg Yoga. Da vil først hovedfokus være å få til fysiske øvelser, og pusteøvelser. Etter hvert vil dette føre deg videre til at pusten hjelper deg til å styre tankene dine på en måte. Vanskelig å forklare... Men det du da vil lære er å kontrollere tanker, og istedenfor å kverne ved det negative - vil du klare å fokusere på det positive! Men det tar kanskje litt tid, og da må du ikke gi opp! Jeg tror du har god sjanse til å klare dette. Det virker som om du egentlig har veldig god tro på at denne gutten er god, og tross alt - de fleste er jo det! De fleste lyver ikke, eller er stygge mot deg eller på noen måte prøver å kontrollere deg. Ha tillitt til det, og du vil se at du klarer å komme deg videre! Det ble litt langt dette her, men håper du fikk noe ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136035-tillitsproblem-etter-tidligere-forhold/#findComment-846948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoga og meditasjon Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei du! Jeg har det på samme måte som deg,-sliter med en masse negative tanker omkring min kjære mann. Litt annen bakgrunn enn deg,men resultatet er det samme.Sliter med å tro at dette er bra,-enda han gjør hva han kan for å vise meg kjærlighet.Jeg og er utrolig glad i han. Har selv gått til terapi,gått på tabletter,prøvd hømopat og flere ganger tenkt at kanskje jeg burde dra...med halen i mellom beina. Men jeg er sammen med han ennå,og jeg ser nå lysere på tilværelsen. Og årsaken er det samme som "henny" sier her.Jeg har startet med meditasjon og yoga.Dette kombinerer jeg alt etter som det passer for meg.Prøver å få til i hvert fall 20 min. meditasjon hver dag,helst to ganger om dagen.Yoga kan jeg ta på stuagolvet når mannen ser på TV.Bruker da ørepropper for å ikke bli forstyrret. Men jeg er ikke "frisk" ennå,det tar tid.Men meditasjon og yoga hjelper,-det kjenner jeg.Hverdagen min er mye lettere nå enn for to måneder siden. Absolutt verd å prøve! Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136035-tillitsproblem-etter-tidligere-forhold/#findComment-846994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikkløs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvis du snur litt på tankegangen, er det veldig urettferdig overfor din nye kjæreste å bli ilagt din X sine tanker, baktanker og handlinger. De har sikkert forskjellige bakgrunner også. Sier han at han er glad i deg, er han det. Han sier det ikke for å oppnå noe. Han bare er det. Gjør han noe for å gjøre deg glad, er det kun for å gjøre deg glad. Prøv å forandre din tankemåte er mitt råd til deg. Det kan kanskje ta tid, men det er nok verdt det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136035-tillitsproblem-etter-tidligere-forhold/#findComment-847223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Fortsett med det du allerede har begynt med: La fornuften din snakke til følelsene dine. Sakte, men sikkert går det seg til. Det er alltid slik etter slike erfaringer. Den siste reperasjonsbiten kommer når man treffer en ny mann. Det kan komme som et sjokk eller en stor skuffelse. Men det er naturlig. Man kan ha paralelle opplevelser om man f.eks har mistet sin kjære i et plutselig dødsfall. Så lenge du jobber med deg selv, vil tankene og følelsene komme mer og mer på plass. Hvis du er redd det skal bli for mye for din kjære å høre på, kan det være greit å ha en venninne eller terapeut å lesse litt ut av seg og få hjelp til å sortere tankene. Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136035-tillitsproblem-etter-tidligere-forhold/#findComment-848902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.