Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 46 år og var hos lege i går og fikk vite at livmoren var forstørret og ble henvist videre til gynekolog. Ble litt forvirret og redd og spurte ikke hva dette kan tyde på. Vil gjerne vite dette. Er det noe jeg bør uroe meg for eller kan jeg ta det med ro. Er takknemlig hvis du kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136129-vedr-forst%C3%B8rret-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke stille diagnose, men med stor sikkerhet fortelle deg at det sannsynligvis dreier seg om muskelknuter som er helt godartede og som finnes hos over halvparten av alle kvinner i din alder. Noen kan få rikeligere blødning, men de fleste merker ingenting. Etter overgangsalderen blir de som regel mindre. Det er sjelden grunn til å fjerne livmoren ved muskelknuter.

Ta du det helt med ro. Grunnen til henvisning kan være at det er ønsker om en ultralydundersøkelse for å få det hekt sikkert dokumenter.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...