Gå til innhold

smertestillende ved egguttak??

Anbefalte innlegg

Hei!

da nærmer det seg tid for forsamtale for oss. Vi skal til Haugesund kun om kort tid.

I den sammenheng har det dukket opp et spørsmål som jeg håper jeg kan få svar på her.

Under laparoskopien som jeg tok for 1 år siden, synes jeg at jeg husker at jeg under oppvåkningen hørte snakk om at jeg var allergisk mot morfin. Husker de sa at: hun må få noe annet for hun reagerer. Husker ikke så mye av dette selv, bare at jeg begynnte å klø..

Det jeg bekymrer meg for, er hvilken smertestillende/ bedøvede middel som brukes under egguttak.. Er redd det kun er morfin, og at andre smertestillende ikke har samme virkning??? Er livredd jeg skal måtte ta ut egg uten særlig smertestillende, og at jeg skal bli skremt til et event 2 forsøk...

Er det noen som kan berolige meg litt eller evnetuellt skrive litt om hvilke preparater som brukes i den forbindelse?? Kanskje jeg er helt på jordet???

Ble veldig bekymret jeg ser dere...På forhånd tusen takk for svar!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136155-smertestillende-ved-egguttak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte om å få noe annet enn Morfin p.g.a at jeg blir så kvalm. Det fikk jeg ,og det heter noe slikt som depertin. Det begynner på D i alle fall. Virket helt supert på meg.

lykke til

Tusen takk for svar!!!!

Forresten, er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan det var å ta ut egg og sette disse inn igjen osv? Om smerter osv.. gruer meg visst litt jeg....

På forhånd tusen takk!

Lykke til alle sammen, i år skal vi greie det!!!!!!

Tusen takk for svar!!!!

Forresten, er det noen som kan fortelle meg litt om hvordan det var å ta ut egg og sette disse inn igjen osv? Om smerter osv.. gruer meg visst litt jeg....

På forhånd tusen takk!

Lykke til alle sammen, i år skal vi greie det!!!!!!

Jeg har ikke lyst å skremme deg fordi du takler situasjonen når du ligger der, men jeg hadde veldig vondt. Sant skal sies at jeg er veldig ømfintlig og har lav smerteterskel.

Det er veldig mange som ikke kjenner noe særlig smerte i denne forbindelsen. Det kommer også litt an på hvor mange egg du tar ut. Det er forskjell på 5 egg og 17 egg og hvordan du føler deg.

Ikke bekymre deg for noe du ikke vet hvordan vil virke på din kropp. Legene er flinke og du får beroligende og smertestillende. Det går bra :)

Annonse

Jeg har ikke lyst å skremme deg fordi du takler situasjonen når du ligger der, men jeg hadde veldig vondt. Sant skal sies at jeg er veldig ømfintlig og har lav smerteterskel.

Det er veldig mange som ikke kjenner noe særlig smerte i denne forbindelsen. Det kommer også litt an på hvor mange egg du tar ut. Det er forskjell på 5 egg og 17 egg og hvordan du føler deg.

Ikke bekymre deg for noe du ikke vet hvordan vil virke på din kropp. Legene er flinke og du får beroligende og smertestillende. Det går bra :)

Hei x-woman:-)

Takk for ærlig svar!

Jeg har vel også lav smerteterskel tror jeg. Hadde grusomt vondt under HSG og etter lap. Har du vært gjennom disse undersøkelsene? I såfall hvordan var egguttak i forhold. Vondere eller mindre vondt???

Hvordan går det forresten med deg??? Hvor mange forsøk har du tatt? Har du/ dere fått noen diagnose???

Vi er vel det en kan kalle uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for deg!

Hei x-woman:-)

Takk for ærlig svar!

Jeg har vel også lav smerteterskel tror jeg. Hadde grusomt vondt under HSG og etter lap. Har du vært gjennom disse undersøkelsene? I såfall hvordan var egguttak i forhold. Vondere eller mindre vondt???

Hvordan går det forresten med deg??? Hvor mange forsøk har du tatt? Har du/ dere fått noen diagnose???

Vi er vel det en kan kalle uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for deg!

Hei jeg har hatt 2 IVF-forsøk og 1 inseminasjon. Samboer har veldig bra sæd men jeg sliter med eggløsning og manglende menstruasjon. Dessuten har jeg det siste året fått påvist PCOS.

Under 1 forsøket så ble jeg litt overstimulert og da var det smerter involvert som ikke kan sammenlignes med egg-uttaket. Så i sammenligning til eggstokker så store som appelsiner og et egg-uttak, så var egg-uttaket ingenting!

Jeg har ikke hatt lapraskopi eller hsg så det kjenner jeg ikke til. Men det er nok meger mulig at egg-uttaket ikke vil være så vondt som det. Husk at det tar ikke så veldig lang tid, så den smerten som er den varer ikke så lenge.

Jeg tror du vil klare det veldig bra. Du er forberedt på hva du går til og vet at dette vil gå fort over. Sammenlignet til en fødsel er det sikkert ingenting :)

*lykke til*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...