Gå til innhold

Når annen mat ?


Gjest Mona

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 6 måneder.

Hun har fått morsmelk helt til 5 måneder, men så begynte hun å våkne om natta så jeg valgte å begynne med litt grøt. Hun ville ikke ha grøt. Nå etterhvert for en uke siden (etter en pause) begynte hun å spise litt grøt. Nå plutselig de siste dagene vil hun ikke ha grøt (hvetegrøt hele tiden).

Jeg gir henne morsmelk til alle måltider, men om kvelden må jeg "fylle på" med tillegg.

Det jeg lurer på er kan jeg prøve å gi henne brødskive nå eller kan jeg vente litt ?

MÅ hun ha grøt ?

Hun er blid og fornøyd. Bare at hun våkner om natten. Nå i julen har mannen min gitt henne smukken om natten, da har hun roet seg med den. Når jeg har gjort det forlanger hun mat om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du _må_ ikke begynne med grøt. Vi begynte med banan, og gikk videre på potet. Eldstejenta likte ikke potet, så da gav vi gulrot istedet.

Middag har vært favoritten hos begge mine - grøt er _greit_, ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Mona. Når barnet blir rundt 6 måneder trenger det mere jern i kosten, derfor anbefales grøt.Her er det selvfølgelig tidsmarginer å gå på. Vil hun ikke ha grøt, så ikke press det i henne. Vent noen dager for så å tilby det igjen. Brød kan lett sette seg i halsen og barna brekker seg ved klumper. Du kan godt prøve å gi mosede grønsaker.Denne alderen er en tid hvor de skal venne seg til fast føde over tid og du behøver ikke bli engstelig om hun ikke tar store mengder.Måltidene bør ikke bli en kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...