Gå til innhold

En eller to biler i hjemmet? eller ingen kanskje..

Anbefalte innlegg

Man betaler ingenting for bilen så lenge man selv og ektefellen(hvis man har det) har en inntekt på under 3G dvs ca 168 000 kr.

Og bilen må ikke koste mer enn 130 000 kr og den må vare i 11 år. Man er da forpliktet til å ha full kasko og alle servicene og bilen må være i tipp topp stand etter de 11 årene (?). Det er ikke lett skal jeg si deg :o)

Jeg skjønner jo det, men det er jo uansett et bra utgangspunkt å få selve bilen gratis da.

For 130.000 får man for øvrig ikke mye til bil. Kan man legge på litt sparepenger og få en større type?

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

De fleste har vel egen bil, om de ikke bor midt inne i Oslo, og aldri er ute av byen..?

Det er ikke akkurat såå dyrt da.. Har alltid hatt egen bil jeg, selv da jeg "bare" var student..

Bor midt i Oslo, men er ofte ute av byen. Går tog og buss vettu! ; ) Og nei ikke alle som har råd til bil selv om man har to inntekter.. ikke med gjeld, rådyr husleie, lav lønn og uten lappen.... Det går akkuratt rundt med regningene - da har vi noen tusen igjen i lommepenger som går til ferie, klær, trening, fritid. Ikke gratis å ta lappen, ei heller å kjøpe bil...

Jeg skjønner jo det, men det er jo uansett et bra utgangspunkt å få selve bilen gratis da.

For 130.000 får man for øvrig ikke mye til bil. Kan man legge på litt sparepenger og få en større type?

Hvis man ikke har større inntekt enn 3 G er sannsynligheten for å ha sparepenger liten :o). Dessuten har man ikke lov å låne til en større bil.

Skjønner ikke helt hvordan trygdeetaten tenker jeg. Alt er så billig for dem. Jeg hadde ikke klart å finne en bil til 130 000 med det behovet jeg har.

Ikke vær misunnelig på folk som får bil fra trygdeetaten da. Det er ganske harde krav og de vil du antageligvis slippe å oppfylle :o)

Hvis man ikke har større inntekt enn 3 G er sannsynligheten for å ha sparepenger liten :o). Dessuten har man ikke lov å låne til en større bil.

Skjønner ikke helt hvordan trygdeetaten tenker jeg. Alt er så billig for dem. Jeg hadde ikke klart å finne en bil til 130 000 med det behovet jeg har.

Ikke vær misunnelig på folk som får bil fra trygdeetaten da. Det er ganske harde krav og de vil du antageligvis slippe å oppfylle :o)

Nei, gudbedre....jeg misunner ingen, bare litt nysgjerrig.

Annonse

Vi har to biler, og et par motorsykler.

Om det er dyrt? Tenker ikke så mye over det, det går i det samme hølet som hus og studielån og strøm og telefon. Vi har ikke spesielt god råd heller, sånn omtrent middels eller kanskje litt under.( jeg jobber veeldig lite fortiden)

Vi drømmer om å bytte ut begge bilene, eller iallefall den ene. Det blir vel ei råd med det når jeg begynner å jobbe litt mer.

Vi er to voksne, en tenåring og et barnehagebarn. Og én bil.

Vi bor i Oslo i nærheten av brukbar kollektivtransport til sentrum og til der vi jobber. I praksis vil dette si at jeg reiser kollektivt mens mannen tar bilen til barnehagen og videre til jobben.

Når jeg blir rik, skal jeg kjøpe en elbil til meg selv. Fordi jeg fortjener det etter å ha reist kollektivt i Oslo i 20 år.

Nå som årsavgiften kommer merker vi det ja... Vi har faktisk tre biler, men den ene kommer av at vi ikke får solgt den...

En Audi A4 Tdi Quattro stasjonsvogn.

En Ford Mondeo 2,5 liter stasjonsvogn.

En gammel Nissan Sunny som far i huset bruker til og fra jobb når han ikke har barn med seg.

Det er Mondeoen som skal selges, vi skal kjøpe oss en Caravelle istedenfor - og Sunnyen skal jo bort etter hvert. Men det blir dyrt med tre årsavgifter på en gang, ja...

Annonse

Gjest Waldemar

Da ungene var små, og foreldrene mine i live (de var gamle og måtte kjøres til lege og eldresenter og slikt) hadde vi to biler, som ble brukt i ett sett.

For tida har vi valgt ikke å ha bil. Vi bor tre min. fra god, offentlig kommunikasjon og det t ar 20 min. til Oslo sentrum (hvor det som regel er nesten umulig å parkere likevel). Vi har hytte veldig langt unna, da leier vi bil. Vi er medlemmer i noe som heter Bilkollektivet, da er det billigere!

Det høres interessant ut. Er det en abonnementsordning el.l?

Har de hjemmeside?

Muse1365380276

Vi har ingen, tenker som så at vi blir late og det er dyrt.

Har alltid bodd sentralt.

Vi har barnevogn til sleping av matvarer :P Og ungen da. hihi.

Vi har heller ikke bil. Bor sentralt og leier heller når vi trenger. Men hvordan er det egentlig med barn? Vi venter barn og jeg lurer på om terskelen for å dra ut i marka, muligens med pulk blir uoverstigelig høy. Hva gjør dere?

Vi har heller ikke bil. Bor sentralt og leier heller når vi trenger. Men hvordan er det egentlig med barn? Vi venter barn og jeg lurer på om terskelen for å dra ut i marka, muligens med pulk blir uoverstigelig høy. Hva gjør dere?

Jau. Det blir mer vandring rundt i sentrum (er stor park).

Orker ikke forsøke å finne eks. buss søndag for å komme oss rundt.

Bor nært svinesund men orker ikke ta bussen dit, så vi sitter på med kjente en sjelden gang.

Ser også problemer med å komme seg til badesteder på sommeren (pes uten buss).

Så har man det at ferier koster mer og er litt mer pes uten bil.

Men ellers går det greit med unger, uten bil :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...