Gå til innhold

Ingen vektøkning - uke15/16

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 15+2, og i fin form, men med liten apetitt. Jeg tok av meg 1 kg første måned jeg var gravid, og har deretter lagt på meg en halv kilo - altså totalt gått ned en halv kilo. Jeg har ikke vært kvalm eller kastet opp.

Magen synes litt, og jeg har ingen plager, men klarer å bekymre meg litt for dette med vekten. I forrige svangerskap la jeg på meg 23 kilo, og ca 6 av dem var kommet halvveis i svangerskapet. Jeg håper jo at jeg slipper å bli så tung denne gangen - men likevel - er det noe å bekymre seg for? Burde jeg ikke ha lagt på meg et par kilo nå snart?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/13658-ingen-vekt%C3%B8kning-uke1516/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Barnet tar den näring som den behöver, så du behöver inte oroa dig för barnet. Du säger att din aptit är liten och då är det kanske inte så konstigt att du inte ökar i vikt. Försök att äta det som du har lust på och ät små portioner men ofta. Försök att äta mycket grönsaker och frukt så att du får i dig de vitaminer som du behöver. Jag tror att din aptit snart blir bättre och då kommer du också att öka i vikt. Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...