Gå til innhold

Tenker på eksen

Anbefalte innlegg

Gjest opphengt

Jeg har ikke hatt kontakt med min første store kjærlighet på to år. Det ble slutt for fire år siden. Og etter to år ville han ikke ha kontakt mer uten å gi noen god forklaring på hvorfor...

Jeg er godt etablert på nytt med en fantastisk mann jeg elsker. Vi har det godt sammen på alle måter, og jeg er helt sikker på at det er han jeg vil ha. Jeg har ingen romantiske følelser for min eks.

Men, jeg klarer ikke slå meg til ro med at jeg ikke skal ha kontakt med eksen min. Han betydde jo så mye for meg. Jeg har lyst å ta kontakt men mener det blir feil når han er etablert på nytt med ny dame og har sagt han ikke vil ha kontakt. Jeg har lyst å treffe han igjen, før det skjer helt tilfeldig på gata eller noe. Lyst å vite hvordan han har det, hva han driver med osv.

Jeg tenker mye på dette. Lurer på om jeg skal ta kontakt med eksen min igjen. Jeg har blitt opphengt i dette og vet ikke hva jeg skal gjøre. Virker som jeg ikke klarer slutte å tenke på dette. Tenker at hvis jeg får truffet han en gang til så kan jeg kanskje klare å slå meg til ro med at han ikke skal være en liten del av livet mitt lenger. Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest opphengt

Om han har sagt fra klart og tydlig at han ikke vil ha kontakt med deg, er det vel ikke noe som er mere klarere?

Skjønner ikke hvorfor dette skal være så vanskeligt å forstå!

Kan jo hende du ødelegger for ham ang andre damer.. osv...

Det har du helt rett i. Men jeg er også redd for å møte han tilfeldig. Det vil bli en veldig merkelig situasjon for oss begge, siden vi ikke har fått snakket skikkelig. Vi bor i samme by som er ganske stor. Men av og til er verden utrolig liten...

Hvis jeg skulle tatt kontakt måtte det bli på e-mail sånn at den nye dama ikke trenger å vite noe, hvis det er pga henne han ikke vil ha kontakt.

Føler vi ikke har fått ei skikkelig avslutning på en måte...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-851442
Del på andre sider

Tenk gjennom alle menneskene du har hatt et nært forhold til oppgjennom livet, og tenk over hvor mange du fortsatt har kontakt med. Det er så mange som forsvinner ut av livet vårt, og når du kommer på de og lurer på hvordan de har det, så er det trist. Og det kan nok fort bli en besettelse nesten å finne ut hvordan de har det, i det hele tatt å finne ut om de lever.

Jada, dere var kjærester og hadde noe veldig spesielt, men det er vennskapet du savner. Det er det som er så ekstra trist med et brudd, at du mister din beste venn samtidig. Og det kan aldri bli det samme igjen uansett, fordi dere har vært kjærester. Sånn sett er det større sjanse for å ta opp kontakten med ei god venninne som flyttet og du mistet adressen til.

Vet ikke om det hjelper deg litt? Å prøve flytte fokus litt? Å tenke over hvor mange mennesker du faktisk overlever med å ikke ha kontakt med lenger hver eneste dag? Å tenke over hvor mange det hadde vært koselig å treffe på gaten, eller skummelt, eller hvor mange du helst ikke vil treffe, eller er redd du ikke har noe å si til, eller...

Kanskje er det også andre som har betydd enda mer for deg, som du heller burde tatt opp kontakten med? Kanskje tilogmed noen i din omgangskrets nå? Ei i klassen, på jobben, på treningen... som du burde vært litt flinkere å ta initiativ til å være mer sammen med?

Det er så lett å henge seg opp i de "forbudte" tingene, det vi ikke bør gjøre. Det som kan skape drama og intriger i hverdagen. Det må jo være noe galt når vi går rundt og er lykkelige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-851478
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Men jeg er også redd for å møte han tilfeldig. Det vil bli en veldig merkelig situasjon for oss begge, siden vi ikke har fått snakket skikkelig. Vi bor i samme by som er ganske stor. Men av og til er verden utrolig liten...

Hvis jeg skulle tatt kontakt måtte det bli på e-mail sånn at den nye dama ikke trenger å vite noe, hvis det er pga henne han ikke vil ha kontakt.

Har lært at det er best å la slike ting ligge, det kan være grunner som du for eks. ikke har godt av å vite osv...

Skjønner at det er tungt å ikke ha kontakt lenger, men man må liksom finne seg i at tingene er slik de er... åsså prøve å ikke dvele med det

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-851515
Del på andre sider

Clue1365380406

En skikkelig avslutning, som du sier, måtte dere jo ha fått, ettersom dere hadde kontakt to år etter at det ble slutt!?

La nå han og den nye dama være i fred. Eller kanskje du er ute etter å forstyrre freden?

Ettersom du vil ha kontakt som er skjult for den nye dama?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-851550
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

"Hvis jeg skulle tatt kontakt måtte det bli på e-mail sånn at den nye dama ikke trenger å vite noe, hvis det er pga henne han ikke vil ha kontakt."

Skjerp deg! Du respekterer altså ikke det nye forholdet hans? Du vil han og du skal gå bak ryggen på kjæresten hans? Og hva med din, forteller du det til ham?

"Føler vi ikke har fått ei skikkelig avslutning på en måte... "

Hvorfor trenger du mere "avslutning" med ham nå? Virker nesten som du bygger opp en forelskelse til han, eller rett og slett ikke er ferdig med ham.

Tenk når han forteller kjæresten sin og vennene sine, at du plutselig mailet, for å snakke om forholdet...? Det blir vel litt pinlig, det er nok ikke mange som tror du ikke er interessert i ham?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-852375
Del på andre sider

Gjest opphengt

"Hvis jeg skulle tatt kontakt måtte det bli på e-mail sånn at den nye dama ikke trenger å vite noe, hvis det er pga henne han ikke vil ha kontakt."

Skjerp deg! Du respekterer altså ikke det nye forholdet hans? Du vil han og du skal gå bak ryggen på kjæresten hans? Og hva med din, forteller du det til ham?

"Føler vi ikke har fått ei skikkelig avslutning på en måte... "

Hvorfor trenger du mere "avslutning" med ham nå? Virker nesten som du bygger opp en forelskelse til han, eller rett og slett ikke er ferdig med ham.

Tenk når han forteller kjæresten sin og vennene sine, at du plutselig mailet, for å snakke om forholdet...? Det blir vel litt pinlig, det er nok ikke mange som tror du ikke er interessert i ham?

Grunnen til at jeg føler jeg ikke får satt skikkelig punktum er fordi vi hadde hatt jevnlig kontakt hele tiden. Og hadde fremdeles et nært vennskap. Plutselig vil han ikke mer. Uten noen videre forklaring. Jeg var glad på hans vegne når han fant seg ei så flott jente (mitt inntrykk gjennom han).

Og nei, jeg vil ikke ha han tilbake. Jeg har verdens beste kjæreste jeg!

Tenk deg om en nær venn som betyr mye for deg plutselig ikke ville ha kontakt mer uten å gi noen forklaring på det? Det sårer. Og det er fremdeles et sår som er litt betent hos meg. Han vet det ikke enda, men jeg har flyttet til byen, og før eller siden vil vi treffe på hverandre. Jeg vil heller fortelle ham at jeg er tilbake i byen og ha en liten prat og renset lufta enn å treffes tilfeldig på gata eller noe sånt etter så lang tid uten å ha pratet. Jeg kikker meg hele tiden rundt fordi jeg hele tiden er så redd for å plutselig treffe han.

Jeg kommer til å ta en telefon eller å sende ei mld. Syns han og fortjener å vite at jeg er tilbake. For det regnet han ikke med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-853518
Del på andre sider

For meg kan det høres ut som om det var han som dumpet deg. Dette har skapt en avvisning som du gjerne vil "motbevise" ved å få han til å ha kontakt med deg igjen.

Jeg synes ikke du skal ta kontakt. Det var han som sluttet å ta kontakt med deg, og han hadde sikkert sine grunner.

Hvis jeg hadde vært hans nye kjæreste ville jeg ha synes det var ytterst merkelig at eksen plutselig tok kontakt etter mange år.

Kom over han og kos deg med din nye! Og hvis du tilfeldigvis skulle møte ham på gata, så skjer det. Ikke noe å forberede seg til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-853861
Del på andre sider

mil1365380270

Grunnen til at jeg føler jeg ikke får satt skikkelig punktum er fordi vi hadde hatt jevnlig kontakt hele tiden. Og hadde fremdeles et nært vennskap. Plutselig vil han ikke mer. Uten noen videre forklaring. Jeg var glad på hans vegne når han fant seg ei så flott jente (mitt inntrykk gjennom han).

Og nei, jeg vil ikke ha han tilbake. Jeg har verdens beste kjæreste jeg!

Tenk deg om en nær venn som betyr mye for deg plutselig ikke ville ha kontakt mer uten å gi noen forklaring på det? Det sårer. Og det er fremdeles et sår som er litt betent hos meg. Han vet det ikke enda, men jeg har flyttet til byen, og før eller siden vil vi treffe på hverandre. Jeg vil heller fortelle ham at jeg er tilbake i byen og ha en liten prat og renset lufta enn å treffes tilfeldig på gata eller noe sånt etter så lang tid uten å ha pratet. Jeg kikker meg hele tiden rundt fordi jeg hele tiden er så redd for å plutselig treffe han.

Jeg kommer til å ta en telefon eller å sende ei mld. Syns han og fortjener å vite at jeg er tilbake. For det regnet han ikke med.

"Syns han og fortjener å vite at jeg er tilbake."

Hvis han ikke vil ha kontakt, er det vel ikke for hans skyld?

Er du redd for at det skal bli pinlig for han, dersom dere møtes sammen med kjærester?

Greit at dere var venner, men nå vil han altså ikke mer, og da er det ikke ditt ansvar å passe på ham. Virker som du bare gjør dette for din egen skyld...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-854291
Del på andre sider

sniper1365380612

Du er ubevisst sjalu, opphengt. Hvis du tenker så mye på eksen at du blir opphengt i det, er du uten tvil sjalu. Tror også i likhet med et av de andre innleggene her at det var han som endte forholdet. Du vil ha kontakt med han igjen for å høre hvordan han har det sammen med hans nye kjæreste. OG sammenlikne hun med deg. Muligens så vet ikke du hvem hun nye er og vil vite det også.

Om bruddet var litt sårt så prøv å la være å tenke på det. Han har jo også gitt et klart signal på at han ikke vil ha kontakt med deg lenger. Du må heller ikke glemme at du kan også miste den nye kjæresten din om du evt. skulle ha kontakt med eksen.Gjort er gjort og lev videre med han som du har det så bra med!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136610-tenker-p%C3%A5-eksen/#findComment-857742
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...