kvinne77 Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Jeg er en 26 år gammel kvinne som går på p-pillen trionetta. Jeg har en lang periode vært plaget av farget utflod(litt mørk rød/brun?) som helt til nå har oppstått uken før menstruasjon.Så gir den seg et par dager før mensen kommer. Nylig oppsøkte jeg min lege og han mente det kanskje var sopp og satte meg på canestenkur. Den ble jeg ferdig med for to dager siden.I dag har jeg fått utflod med noe som ligner små blodklumper (Det er nå på et annet tidspunkt i syklus, 15. dag) Dette bekymrer meg. Da jeg var hos legen sendte han en prøve av utfloden til undersøkelse. Det var ikke noe farlig sa han. Jeg vet ikke hva han testet bortsett fra Clamydia som viste seg å være negativ. Jeg har ingen plager i form av smerter eller kløe. Har tidligere hatt små perioder med kløe som har gått over av seg selv etter et par dager. Jeg har tidligere testet meg for kjønnsykdommer og har ikke skiftet partner etter det. Hva tror du plagene mine kan skyldes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136628-farget-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 Jeg kan ikke stille diagnose uten å undersøke deg, men her er noen forslag. Jeg tror ikke at det er sopp som gir andre symptomer. Mon ikke 1, evt 3 kan være det mest aktuelle for deg? Vennlig hilsen Mette H Moen 1. Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en ”ektopi”. Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. 2. Småblødning/blodig utflod kan skyldes infeksjon i livmorhalsen, f.eks. chlamydia. 3. Med p-pille kan det komme blødninger i utide, evt kan man bytte til annet merke. 4. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen eller livmorhulen, både godartede og ondartede, eller det kan være betennelse i livmor og evt eggledere. Det er derfor viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136628-farget-utflod/#findComment-852358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille T Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hei! Akkurat dette problemet har jeg også opplevd. Jeg går også på p-pillen Trionetta, og utfloden begynte rett etter jeg startet med pillen. Jeg vurderer å bytte merke, og se om jeg vil ha det samme problemet da. Har du forsøkt med andre merker? Jeg har tidligere gått på p-sprøyte, og opplevde ingen utflod da. håper det snart går over for oss begge... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136628-farget-utflod/#findComment-859855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.