Gjest Langvarig plaget Skrevet 29. desember 2000 Del Skrevet 29. desember 2000 Jeg er kvinne, 27 år, aldri vært gravid. Har siden våren 99 vært plaget av rikelig utflod, gulhvit i farge og litt ubehagelig lukt. Dette ble oppfattet først som Chlamydia og behandlet med azitromycin, men da det ikke ble noen bedring, fikk jeg behandling med metronidazol og erytromycin over 10-14 dager. Ingen bedring. Ikke påvist Chlamydia på dette tidspunkt. Klinisk var det økt antall hvite i portiosekret og i uretra, dette har forøvrig vært påvist første gang i 1997. Deretter fikk jeg etter partnerbytte i juni 2000 gulgrønn utflod i virkelig store mengder samt dysuri, det ble da påvist Chlamydia, jeg ble behandlet med Azitromax men etter 5 uker var det fremdeles positiv Chlamydiatest, og jeg tok en 10 dagers kur med erytromycin. Ble klinisk mye bedre etter den første azitromycinkuren, men har fremdeles rikelig gulhvit utflod. Har vært hos gynekolog og venerolog som ser en hissig betent portio, noe usikkert om der er erytroplaki i tillegg. Celleprøve neg. Fremdeles høyt antall leukocytter i sekret fra portio og uretra. Er undersøkt på bakteriell vaginose, gardnerella og GC, neg. resultat. Tror selv det dreier seg om kronisk cervicitt, har hørt noe om pensling av portio. Er dette en mulig behandling for meg? Noen annen ide om hva dette dreier seg om? Det er plagsomt og jeg skulle gjerne bli kvitt dette problemet. (Er selv i helsevesenet) Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13672-uforklarlig-utflod/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. januar 2001 Del Skrevet 1. januar 2001 I noen tilfeller kan det være rikelige kjertler på livmorhalsen som kan gi rikelig sekresjon og man kan forsøke behandling av livmorhalsen. Pensling hjelper ikke, frysning kan forsøkes, best er overfladisk laserbehandling. Det er ikke sikkert at det er rett behandling for deg, men snakk med gynekologen om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/13672-uforklarlig-utflod/#findComment-67045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.