Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det var noen her som lever i selvvalgt sølibat og som var interessert i å fortelle hvorfor og hvordan de kom til denne beslutning.

Jeg jobber med denne tanken selv om dagen og ønsker andres input. Har prøvd meg på venner og familie men møter bare negative svar, avvisning og liten forståelse.

Hilsen Meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest single, enkelt og greit

Jeg ser på dette som et privat valg, og som ikke behøver å bli tatt for resten av livet, men som et personlig valg for det livet man lever her og nå.

"Sølibat" høres dramatisk ut, noe man bestemmer seg for tidlig og som må følges livet ut, noe som betyr store forsakelser.

Å leve et godt liv som singel uten å ha sex med andre, er det veldig veldig mange som gjør, frivillig eller mer "tilfeldig". Ingen jeg kjenner som lever slik, går rundt og sier til familie og venner at de lever i sølibat, de er single, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852539
Del på andre sider

Gjest ikkekåt

Jeg ser på dette som et privat valg, og som ikke behøver å bli tatt for resten av livet, men som et personlig valg for det livet man lever her og nå.

"Sølibat" høres dramatisk ut, noe man bestemmer seg for tidlig og som må følges livet ut, noe som betyr store forsakelser.

Å leve et godt liv som singel uten å ha sex med andre, er det veldig veldig mange som gjør, frivillig eller mer "tilfeldig". Ingen jeg kjenner som lever slik, går rundt og sier til familie og venner at de lever i sølibat, de er single, enkelt og greit.

Jeg er en "typisk bygdetulling" så jeg har ikke noe valg uansett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852596
Del på andre sider

Du sier så lite om grunnen til dine tanker,og hva du legger i ordet sølibat. Mener du at du ALDRI, ALDRI mer skal være sammen med menn, og avlegger et løfte på det så høres det dramatisk ut. Mener du at du skal forandre din livsstil så høres det helt naturlig ut, og noe som er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852735
Del på andre sider

Annonse

Du sier så lite om grunnen til dine tanker,og hva du legger i ordet sølibat. Mener du at du ALDRI, ALDRI mer skal være sammen med menn, og avlegger et løfte på det så høres det dramatisk ut. Mener du at du skal forandre din livsstil så høres det helt naturlig ut, og noe som er opp til hver enkelt.

Jeg har intet behov for å legge om min livsstil. Har ikke noe utsvevende sexliv. Har hatt sex med 2 menn over 2 år. Jeg er single og har ingen problemer med det.

Jeg har i det siste vurdert pros and cons ved å være en som er tilstede på "kjærlighetsmarkedet"og har vel kommet til at innsatsen ikke står i forhold til utkommet. Jeg er simpelthen ikke interessert i å utforske nok et forhold som "in the end" viser seg å være mer jobb enn glede.

Jeg ønsker å avslutte mitt seksuelle liv og bruke energien og møter med andre mennesker helt uten tanke på seksuelle forhold. Jeg tror og håper dette kan gi meg bedre livskvalitet og mer overskudd.

Jeg er ikke interessert i å være såkalt "kvalitativ single", det er jeg allerede.Da er jeg og de jeg møter av det annet kjønn fremdeles i denne situasjon at dette er en mulighet. Jeg ønsker å fjerne en dimensjon av livet mitt jeg synes har gitt meg for lite positivt etter den innsats jeg har gitt for å få til dette. Er det da noen som har noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852861
Del på andre sider

At dette skulle gi meg store forsakelser forstår jeg ikke. Det er jo jeg som tar valget. Jeg ønsker ikke å være single da dette signalisere at jeg er ute etter noe mer intimt. Jeg ønsker å ta den beslutning å ikke ha sex mer for å få mer ut av livet og ikke forsake masse tid og energi på å forsøke å få til forold som gir meg minimalt. Mange mennesker anser at de må forsake mye når de går inn i et forhold. Igjen, et individuelt valg. Jeg ønsker å ta et bestemt valg, ikke leve slik jeg gjør noe og hoppe på vogna hvis den kjører forbi. Jeg ønsker å si nei takk til dette for resten av livet slik at jeg ikke havner i noen konflikter angående denne saken igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852865
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg har intet behov for å legge om min livsstil. Har ikke noe utsvevende sexliv. Har hatt sex med 2 menn over 2 år. Jeg er single og har ingen problemer med det.

Jeg har i det siste vurdert pros and cons ved å være en som er tilstede på "kjærlighetsmarkedet"og har vel kommet til at innsatsen ikke står i forhold til utkommet. Jeg er simpelthen ikke interessert i å utforske nok et forhold som "in the end" viser seg å være mer jobb enn glede.

Jeg ønsker å avslutte mitt seksuelle liv og bruke energien og møter med andre mennesker helt uten tanke på seksuelle forhold. Jeg tror og håper dette kan gi meg bedre livskvalitet og mer overskudd.

Jeg er ikke interessert i å være såkalt "kvalitativ single", det er jeg allerede.Da er jeg og de jeg møter av det annet kjønn fremdeles i denne situasjon at dette er en mulighet. Jeg ønsker å fjerne en dimensjon av livet mitt jeg synes har gitt meg for lite positivt etter den innsats jeg har gitt for å få til dette. Er det da noen som har noen tanker?

Godt at noen har den innstillingen. Om vi alle hadde den, kunne vi kanskje tilfeldigvis "funnet" en partner som passer, uten å gå inn for det... og vi slipper alle intrigene rundt det hele.

Men du trenger vel ikke si nei takk den dagen du da tilfeldigvis treffer en som får deg til å føle at "dette!! Dette var noe annet!" ? :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852889
Del på andre sider

Godt at noen har den innstillingen. Om vi alle hadde den, kunne vi kanskje tilfeldigvis "funnet" en partner som passer, uten å gå inn for det... og vi slipper alle intrigene rundt det hele.

Men du trenger vel ikke si nei takk den dagen du da tilfeldigvis treffer en som får deg til å føle at "dette!! Dette var noe annet!" ? :)

Tjohoo skrev: Men du trenger vel ikke si nei takk den dagen du da tilfeldigvis treffer en som får deg til å føle at "dette!! Dette var noe annet!" ? :)

Vel kjære tjoohoo, da går poenget i vasken. For da er man ute der. Jeg ønsker å kvitte meg med hele sexdelen av livet mitt og alt som har med parforhold å gjøre. Alle jeg har inngått et forhold med føler jeg vel slik for til å begynne med, at "this is it" ellers ville jeg jo ikke innledet noe forhold med dem, ikke sant?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852901
Del på andre sider

Altså, hvis man aldri sier aldri skal man være med på mye rart. Noen ganger er nok nok.Selv om du ikke ville tatt det valget så er det kansje andre, f.eks. meg, som ville dratt ett lettelsens sukk ved å si ALDRI mer sex for meg!

Skjønner at du føler det støtt av mitt innlegg og det var ikke meningen.

Min reaksjon på ditt innlegg var kom fordi du skrev at du _ikke_ har et valg - imotsetning til det du skriver nå: at du har tatt et valg.

Respekterer ditt valg fullt ut, men jeg tror at det er mye som kan gjøres for "bydetullinger" for at de skal kunne endre sine vilkår iht å kunne få seg kjæreste ol.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852953
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis man aldri sier aldri skal man være med på mye rart. Noen ganger er nok nok.Selv om du ikke ville tatt det valget så er det kansje andre, f.eks. meg, som ville dratt ett lettelsens sukk ved å si ALDRI mer sex for meg!

Til opplysning: Jeg trodde det var "ikkekåt" jeg svarte, men oppdaget nettopp nå at det er du som svarer på mitt svar til ham.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-852958
Del på andre sider

Gaupa1365380646

Det virker som om du har tenkt nøye over dette, og ut i fra dine tanker tror jeg at dette vil være det rette for deg. Dersom du ikke vil bruke flere ressurser på sex og problemene rundt det, og også tar dette så seriøst at du har involvert din familie, så syne sjeg absolutt du skal gjøre det. Da er det faktisk på tide. Det er mange kloke mennesker som har gjort det før deg, fordi det har tatt deres tanker vekk fra andre og i deres øyne viktigere ting, som å tenke.

Når du tar steget helt ut, så lurer jeg på en ting... For fullstendig å ta avstand fra sex må du også (?) signalisere til omverdenen at du ikke er tilgjengelig. Har du tenkt gjennom hvordan du vil gjøre dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-853302
Del på andre sider

Det virker som om du har tenkt nøye over dette, og ut i fra dine tanker tror jeg at dette vil være det rette for deg. Dersom du ikke vil bruke flere ressurser på sex og problemene rundt det, og også tar dette så seriøst at du har involvert din familie, så syne sjeg absolutt du skal gjøre det. Da er det faktisk på tide. Det er mange kloke mennesker som har gjort det før deg, fordi det har tatt deres tanker vekk fra andre og i deres øyne viktigere ting, som å tenke.

Når du tar steget helt ut, så lurer jeg på en ting... For fullstendig å ta avstand fra sex må du også (?) signalisere til omverdenen at du ikke er tilgjengelig. Har du tenkt gjennom hvordan du vil gjøre dette?

Kjære Gaupa,

Tusen takk for positivt og fint svar.

Ja, jeg ville tro at det var andre i denne verdenen som hadde tatt et slikt valg for å forbedre sin livskvalitet.

Som signal hadde jeg tenkt meg en burka...*ler*

Vel, jeg tror ikke jeg trenger å sende noen signaler til de rundt meg. Menn som kommer nært nok innpå meg skal nok få beskjed om at hit men ikke lengre...:-)

Jeg har tenkt i hele natt og har mistet den "såre" følelsen jeg hadde for å ta dette valget. Føler mer og mer at dette kan bli en ny start på et mer positivt og produkt liv...:-)

Ha en fin ettermiddag!

Klem fra Vanunu

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-853309
Del på andre sider

Gaupa1365380646

Kjære Gaupa,

Tusen takk for positivt og fint svar.

Ja, jeg ville tro at det var andre i denne verdenen som hadde tatt et slikt valg for å forbedre sin livskvalitet.

Som signal hadde jeg tenkt meg en burka...*ler*

Vel, jeg tror ikke jeg trenger å sende noen signaler til de rundt meg. Menn som kommer nært nok innpå meg skal nok få beskjed om at hit men ikke lengre...:-)

Jeg har tenkt i hele natt og har mistet den "såre" følelsen jeg hadde for å ta dette valget. Føler mer og mer at dette kan bli en ny start på et mer positivt og produkt liv...:-)

Ha en fin ettermiddag!

Klem fra Vanunu

Ja, det tror jeg absolutt det kan bli. Jeg skjønner at det er vanskelig, men går det som du tror, så oppnår du mer enn du mister. Det står respekt av ditt valg. Det blir som å leve på et høyere plan. Jeg tror hjernen blir klarere når man ikke fokuserer på når/hvordan skal jeg ha sex neste gang. Tror det ligger underbevisst hos mange og demper konsentrasjonen. Høres kanskje rart ut, men jeg tror det nå likevel.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-853315
Del på andre sider

Gjest dårlig forhold til menn

Jeg har det litt omvendt av deg. Jeg ønsker kjæreste og sex, men tør ikke fordi jeg er redd det koster mer en det smaker. Har blitt skuffet over menn og tiltrekkes ikke alltid av de som er interessert i meg på en seriøs måte. Mest av alt ønsker jeg meg en kjæreste og behovene er der, men jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å gjøre det som skal til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-853392
Del på andre sider

Gjest dårlig forhold til menn

Tjohoo skrev: Men du trenger vel ikke si nei takk den dagen du da tilfeldigvis treffer en som får deg til å føle at "dette!! Dette var noe annet!" ? :)

Vel kjære tjoohoo, da går poenget i vasken. For da er man ute der. Jeg ønsker å kvitte meg med hele sexdelen av livet mitt og alt som har med parforhold å gjøre. Alle jeg har inngått et forhold med føler jeg vel slik for til å begynne med, at "this is it" ellers ville jeg jo ikke innledet noe forhold med dem, ikke sant?

Ville ikke det være litt trist? Vi leter jo alle etter kjærligheten. Hva med dine seksuelle behov? Jeg lever i sølibat, men kjenner savnene og behovene, men tør altså ikke og er veldig kresen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136775-leve-i-s%C3%B8libat/#findComment-853394
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...