Gå til innhold

intens kløe ved mensen..

Anbefalte innlegg

Gjest detvarsombare

idag fikk jeg plutselig en intens kløe der nede, det stakk og kilte skikkelig,det var nesten som det svei litt..jeg har mensen og tipper det har noe med dette å gjøre.kunne trodd det var pga.jeg ikke hadde skiftet bind,men jeg hadde ikke gått med det bindet såå lenge.jeg visste søren ikke hva jeg skulle gjøre, det var skikkelig ekkelt.kunne ikke gå å klø meg midt på gata heller.har opplevd litt kløe før i forb. med mensen,og også litt når jeg ikke har mensen,men aldri slik som idag..jeg merket også at det var litt langt inne det klødde og ganske langt bak, så det må ha noe med mensen å gjøre. noen andre som opplever lignende?bør jeg bare prøve å skifte bind oftere el. kan det være tegn på noe annet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136798-intens-kl%C3%B8e-ved-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er faktisk allergisk mot noen typer bind har jeg hørt. Akkurat som noen reagerer på økonomi-toalettpapir som inneholder en type lim ellerno.

Jupp, du har rett...

Noen(nesten alle) bind har klor og andre blekemidler, så om du har sensitiv hud kan du nok reagere... jeg gjør det...

På apoteket sier de at de eneste de kan tilby de som klør av bind er de små Tena Lady bindene... eller SABA...

Når det gjelder toalettpapir så bruk de som er naturvennlige, de er det ikke så mye tilsettningstoffer i.

Annonse

Gjest sopperfaren

Kjenner du det langt inn så er det sopp. Kjøp deg en canesteen kur når mensen er over og ta en kur.

Syns dette høres veldig ut som soppinfeksjon jeg. Ser du noen forandringer på utflod? Type cottage cheese? Jeg har hørt at tamponger kan anbefales hvis en er plaget med soppinfeksjon i underlivet fordi man ikke går rundt og er fuktig på samme måten som når man bruker bind. Ny sexpartner kan også føre til forandringer i floraen der nede, og kan føre til gjentatte soppinfeksjoner. Hvis så er tilfelle, vil dette antagelig gå over etterhvert. Kjøp en canestensalve som du har liggende BESTANDIG. Det har jeg, vet aldri når det plutselig begynner å klø. Lykke til!

Gjest hjhkjhkjhkjh

Syns dette høres veldig ut som soppinfeksjon jeg. Ser du noen forandringer på utflod? Type cottage cheese? Jeg har hørt at tamponger kan anbefales hvis en er plaget med soppinfeksjon i underlivet fordi man ikke går rundt og er fuktig på samme måten som når man bruker bind. Ny sexpartner kan også føre til forandringer i floraen der nede, og kan føre til gjentatte soppinfeksjoner. Hvis så er tilfelle, vil dette antagelig gå over etterhvert. Kjøp en canestensalve som du har liggende BESTANDIG. Det har jeg, vet aldri når det plutselig begynner å klø. Lykke til!

Takk for informasjonen, men nå skrev du til meg, og ikke til personen som skrev hovedinnlegget. Best du sender innlegget en gang til, så hun får lest det...

Bruk tampong i stedet for bind.

Et godt råd er å kjøpe yogurt naturell, (og ikke sett den i kjøleskapet), og ta en tampong og dyppe i yogurten og sette den inn i skjeden, og la den være der et par tre minutter, og så ta den ut.Dette holder den naturlige bakterie floran og fuktighet vedlike.Dette er lurt å gjøre rett før mensen og rett etter, men kan brukes ellers også.Dette er også et glimrende råd visst man sliter med sopp eller candida.Kan også være lurt å spise mye yougurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...