Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har hatt ett forhold som varte i 3 år, men ble dumpet. Så gikk det ett halvt år og vi ble sammen for ett år siden. Begge hadde hatt noen andre i mellomtiden. Men det ble slutt igjen pga jeg ikke klarte å akseptere at jeg ble dumpa og at hun hadde hatt forhold til andre.

Nå har vi begge to igjen hatt forhold på høsten ifjor. Det er slutt i begge forholdene. (jeg var t.o.m. utro i dette forholdet med denne eksen, 2 ganger).

Så nå har vi truffet hverandre litt, fordi vi har savnet hverandre såpass. Men begge er enige om å ikke hoppe i noe nytt men ta det veldig sakte. Problemet er jeg har vanskeligheter med å akseptere det hun har hatt med andre. Hadde en helt grusom dag igår der jeg ikke maktet å tenke på annet. Poenget med å ta det sakte er at jeg vil se om det er mulighet for at jeg kan akseptere det. Hun må jo akseptere hva jeg har hatt, så hvorfor er jeg så dårlig til det?

Jeg har to valg: Si at vi ikke bør treffes... forbli single og forhåpentligvis få henne ut av tankene igjen...

Eller: ta det rolig, se hvor det bringer oss, prøve å bygge noe på nytt uten å hoppe rett i gamle vaner. Og dermed prøve å akseptere det som har skjedd å legge det bak oss.

Alle er også så fordomsfulle, de mener jo at jeg er klin dum for å hele tiden falle sammen med henne igjen... men det sitter så dypt inni meg, og vi passer så godt sammen egentlig.

Hvis jeg bare kunne klart å akseptere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136839-hjelp-til-%C3%A5-akseptere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn deg en jomfru!

Dette er nok en normal følelse for de fleste. Man blir sjalu når man ikke har grunn til det..Men ingen liker vel tanken på at en du er veldig glad i, har delt mye av det samme med andre..Jeg har tenkt litt på det samme med typa mi. Men prøver å tenke slik at: "Det er jeg som har han nå og ingen andre" Alle har sin fortid og man må bare akseptere det, sån som det er i dag. Men vet hvordan det føles. Du må bare tenke på hva som er nå og ikke som var.. (Prøve i vertfall..) Lykke til.

Er det du som har blitt dumpet begge gangene? Samboere? Hadde dere mye/lite kontakt da det var slutt, begge gangene? Dette er en vrien situasjon, men dersom du har det bedre med henne, enn uten henne, må du prøve å fokusere på alt det gode. Du har jo faktisk også prøvd å være sammen med andre, men likevel endt opp med henne igjen... Noen hører rett og slett sammen tror jeg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...