Gjest koalla Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg har en konflikt med min ex. Nå ser det ut til at han og min venninne har, har hatt, noe hemmelig på gang. Hun later som ingenting. Jeg lurer på hvordan jeg kan konfrontere henne med dette. Gjør jeg det feil, risikerer jeg bare at hun lukker seg og lyger. Jeg ser henne på daglig basis, og dette tærer på meg. Jeg har enda ikke funnet en god måte å ta opp dette på. Jeg har spurt henne rett ut om hun synes han er kjekk, og da har hun sagt tja, rynket litt på nesa men blitt veldig stresset. Når jeg forleden fikk vite noe han hadde gjort bak min rygg mens vi var sammen, spurte jeg henne "tilfeldig" om hun også visste noe. Hun sa (nesten forarget) nei, men flakket med blikket og min følelse ble forsterket. Nå til helgen har det vært snakk om en tur til sverige, men hun har trukket seg. Jeg vet også at han er her hjemme denne helgen. Han bor utenbys til vanlig. Hun virker veldig interessert i å vite om jeg har bestemt meg helt for å dra eller ikke. Det blir for dumt å måtte være hjemme for å spinoere. Hva kan jeg gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tvillingstjerna Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er jo ikke typen din, men exen din. Han er fri, og det er selvsagt venninne din også. Grunnen til at de ikke sier noe er at de er redd du skal ta det ille opp, og det har de rett i ser det ut til. Vær litt stor da... Du er jo ferdig med exen, og du vil vel venninna di alt godt? Ta opp kampen med deg selv og ønsk dem lykke til. Dette er jo ikke din sak i grunn... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-853941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koalla Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er jo ikke typen din, men exen din. Han er fri, og det er selvsagt venninne din også. Grunnen til at de ikke sier noe er at de er redd du skal ta det ille opp, og det har de rett i ser det ut til. Vær litt stor da... Du er jo ferdig med exen, og du vil vel venninna di alt godt? Ta opp kampen med deg selv og ønsk dem lykke til. Dette er jo ikke din sak i grunn... Etter alt han har gjort mot meg, så synes jeg det er et svik om hun av alle jenter her på jord svikter meg å går bak ryggen på meg på den måten. Jeg ville aldri i verden gjort det samme mot henne. Det minste de kunne ha gjort var i allfall å si fra sånn at jeg kan bearbeide det. Dette hemmelighetskremmeriet går utover både søvn og matlyst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-853943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roselillen Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Etter alt han har gjort mot meg, så synes jeg det er et svik om hun av alle jenter her på jord svikter meg å går bak ryggen på meg på den måten. Jeg ville aldri i verden gjort det samme mot henne. Det minste de kunne ha gjort var i allfall å si fra sånn at jeg kan bearbeide det. Dette hemmelighetskremmeriet går utover både søvn og matlyst. Sånn som du reagerer så er det vel ikke rart din venninne ikke tør si det? Hvis exen har oppført seg ille mot deg - kanskje han kommer til å oppføre deg bedre mot henne? Dere er jo ikke sammen lenger. Gjør det noe om hun blir sammen med ham da? Jeg skjønner at du reagerer på at hun lyver. Hun kunne godt ha vært real nok til å fortelle sannheten. Konfronter henne med det. Si JEG VET i stedet for jeg tror, så åpner hun seg nok. De fleste gjør det når de får noe rett opp i ansiktet. Og hvis exen din er liuke ille mot henne som han var mot deg... ja, som man reder ligger man... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-853962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nata23 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Etter alt han har gjort mot meg, så synes jeg det er et svik om hun av alle jenter her på jord svikter meg å går bak ryggen på meg på den måten. Jeg ville aldri i verden gjort det samme mot henne. Det minste de kunne ha gjort var i allfall å si fra sånn at jeg kan bearbeide det. Dette hemmelighetskremmeriet går utover både søvn og matlyst. Jeg synes du ikke skal foreta deg noe som helst. Som du sier: det er en mulighet for at hun bare vil lukke seg og "nekte" alt hvis du konfronterer henne. Jeg skjønner at du føler deg sviktet, men du må prøve å fokusere på at det dere hadde sammen er over! Som Roselillien sier: det kan jo utmerket godt hende at han oppfører seg helt annerledes mot henne. Du kan ikke bestemme at de ikke skal ha et forhold. Det må du bare akseptere. Og så er det faktisk opp til henne å fortelle alt til deg - når hun er klar for det. Synd at hun ikke har gjort det allerede, men kanskje redselen for din reaksjon gjør at hun ikke tør? Prøv å gjøre hennes verste forutanelser til skamme! Hvis hun forteller det: ikke anklag henne, men si at du håper de får det bedre enn det dere hadde! Uansett hvor ille du og din eks har hatt det sammen ,så må hun få gjøre sine egne erfaringer. Hvis hun er forelska i ham: hvorfor i all verden skal hun ikke få lov? Jeg synes det er gammeldags å tenke at man ikke kan ha forhold til den samme gutten som venninna si - vel og merke etter at de er ferdige med hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liossu Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det er jo ikke typen din, men exen din. Han er fri, og det er selvsagt venninne din også. Grunnen til at de ikke sier noe er at de er redd du skal ta det ille opp, og det har de rett i ser det ut til. Vær litt stor da... Du er jo ferdig med exen, og du vil vel venninna di alt godt? Ta opp kampen med deg selv og ønsk dem lykke til. Dette er jo ikke din sak i grunn... Hva vet du om "koalla" er ferdig med sin x? Det kan da være mange årsaker til at det ble slutt,og det kan jo også være at hun faktisk har kjærlighetssorg,og har problemer med å komme over han. Jeg kjenner til dette. Det kan ta mange år før en blir helt ferdig med tidligere kjærester. Det føles som et ekstra svik at venninnen tar over. en gyllen regel er vel at venninner skal holde seg labgt borte fra x,ene til venner. Selv om det er slutt ,kanskje fordi han avsluttet det,eller fordi han oppførte seg dårlig,betyr det ikke at hun er ferdig med han. Det er utrolig egoistisk å tro at "koalla" bare skal unne dem alt godt. Det er umulig å tenke slik for den som opplever det selv. Prøv å sett dere inn i situasjonen selv,at bestevenninna deres la an på en x, som dere ikke kan glemme. Det er rått spill spør du meg. Men på en annen side til deg"koalla", det er desverre ingenting du kan gjøre for å motarbeide dette,ingen tar hensyn til venninner når de først er forelsket. Så de kan bli sammen,og da må du finne ut hva som er den beste måten for deg å handle på. Siden du ikke kan gjøre noe fra eller til, er nok det beste om du kutter ut begge to for en stund. Du må nok bare innse at denne veninnen ikke er noe å samle på.Det blir jo nesten umulig for deg å ha henne som veninne hvis de blir sammen. Gi blaffen,ikke spør henne engang, la det som skjer skje ,uten at du viser at du bryr deg. Det gjør det bare værre for deg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liossu Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg synes du ikke skal foreta deg noe som helst. Som du sier: det er en mulighet for at hun bare vil lukke seg og "nekte" alt hvis du konfronterer henne. Jeg skjønner at du føler deg sviktet, men du må prøve å fokusere på at det dere hadde sammen er over! Som Roselillien sier: det kan jo utmerket godt hende at han oppfører seg helt annerledes mot henne. Du kan ikke bestemme at de ikke skal ha et forhold. Det må du bare akseptere. Og så er det faktisk opp til henne å fortelle alt til deg - når hun er klar for det. Synd at hun ikke har gjort det allerede, men kanskje redselen for din reaksjon gjør at hun ikke tør? Prøv å gjøre hennes verste forutanelser til skamme! Hvis hun forteller det: ikke anklag henne, men si at du håper de får det bedre enn det dere hadde! Uansett hvor ille du og din eks har hatt det sammen ,så må hun få gjøre sine egne erfaringer. Hvis hun er forelska i ham: hvorfor i all verden skal hun ikke få lov? Jeg synes det er gammeldags å tenke at man ikke kan ha forhold til den samme gutten som venninna si - vel og merke etter at de er ferdige med hverandre. Hadde du likt at venninna di tok over din x,vel og merke etter at han gjorde det slutt med deg,menst du led av sorg,svik og tap? helt ærlig ,hadde du ønsket dem alt godt? det er i allefall gammeldags å tro at når det er slutt så er det slutt. Hva med følelsene i ettertid, og bearbeidelsen, blir ikke dette enda vanskeligere når venninna tar over? Og skal ikke venner støtte hverandre ,istedenfor å bryte deg enda mer ned? Det går faktisk ann å avslutte menst leken er god, av hensyn til gode venner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nata23 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hadde du likt at venninna di tok over din x,vel og merke etter at han gjorde det slutt med deg,menst du led av sorg,svik og tap? helt ærlig ,hadde du ønsket dem alt godt? det er i allefall gammeldags å tro at når det er slutt så er det slutt. Hva med følelsene i ettertid, og bearbeidelsen, blir ikke dette enda vanskeligere når venninna tar over? Og skal ikke venner støtte hverandre ,istedenfor å bryte deg enda mer ned? Det går faktisk ann å avslutte menst leken er god, av hensyn til gode venner. Vel, nei, jeg hadde vel ikke likt det. Har ikke vært i den situasjonen selv...men derimot i den situasjonen at jeg har overtatt en eks! Det er klart at visse faktorer spiller inn her: for eksempel hvor lenge det er siden det ble slutt, om koalia har følelser for eksen fremdeles.. og hvor sterke følelsene til denne venninna er. Hvis det bare er en flørt, så burde hun holde seg unna eksen, helt klart. Men hvis hun er forelska i eksen, så tenker man ikke helt klart! Jeg har vært i denne situasjonen selv, heldigvis hadde jeg vett nok til å si det til min venninne da flørtingen startet. Jeg sa også at jeg skulle oppgi kontakten med hennes eks hvis det var for vondt for henne. Hun reagerte med å ikke forstå hva jeg så i ham...men hun "godkjente" iallefall mitt valg og vi hadde et forhold etter det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisia1365380480 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 I min venninne-gjeng gjelder en gylden regel; man holder seg unna venninners exer.Fordi det skaper konflikter og kan ødelegge vennskap. Ofte er det følelser igjen selv om det er brudd, det er vanskelig nok å komme seg gjennom kjærlighets-sorg om man ikke skal se venninna sammens eksen i tillegg. Hadde det vært meg i samme situasjon, hadde jeg spurt venninna mi rett ut. Da finner du i allefall ut hvor du har dem hen, og hvordan situasjonen er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
liossu Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 I min venninne-gjeng gjelder en gylden regel; man holder seg unna venninners exer.Fordi det skaper konflikter og kan ødelegge vennskap. Ofte er det følelser igjen selv om det er brudd, det er vanskelig nok å komme seg gjennom kjærlighets-sorg om man ikke skal se venninna sammens eksen i tillegg. Hadde det vært meg i samme situasjon, hadde jeg spurt venninna mi rett ut. Da finner du i allefall ut hvor du har dem hen, og hvordan situasjonen er. Jeg ville nok ikke følt meg helt trygg uansett tror jeg. Selv om regelen i venninnegjengen sier noe annet. Når det kommer til stykke,så er det vel svært få som tar hensyn til venninner hvis de ser en mulighet til å bli lykkelig sammen med en de er forelsket i.. En gylden regel bør heller være ,presenter ALDRI en søt venninne for dine x,er,i god tro om at de selvsagt tar hensyn til dine følelser. Når alt kommer til alt er det kun seg selv de tenker på når det gjelder. Det er bedre å forebygge at slikt skal skje,enn å ødelegge for seg selv. Det er nok menn der ute om ikke venninner trenger å bli presentert for x,er,som så oftest gjør det enda mer spennende for dem å satse på.. Regner med at de er markedsført i venninnegjengen,og venner blir stående som "referanser". Det beste er å holde seg unna x,er,etter at det er slutt,slik at de i allefall ikke blir en del av miljøet du lever i ,i ettertid. STOL aldri på at en venninne ville valgt deg fremfor en mann. Damer har alt for lett for å tro at venninner og x,er aldri vile finne på å gå bak din rygg. Det er nettopp det de gjør,bare sjansen byr seg. Det er ikke få par som har blitt spleiset på denne måten. La x,ene og venninnen få streve selv for å finne seg en partner uten vår hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Du trenger ikke å finne ut om det er noe, før du sier fra. Fortell henne at du ikke har noe i mot at de blir sammen, helt uoppfordret, hvis du er sikkert på at du ikke blir såret. Er det uaktuelt for deg, at de blir kjærester, fortell det også. Si du hadde hatt vanskelig for å leve med at en venninne hadde noe på gang med eksen din. Da har du ikke anklaget henne, og hun vet hun risikerer vennskapet deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg forstår denne regelen om å holde seg unna hverandres ekser, men noen ganger, utifra situasjon, så syns jeg ikke det gjør noe jeg. En ikke veldig nær venninne, mer bekjent "arvet" kjæresten min- og vet du hva? Helt greit for meg. Jeg var tross alt ikke sammen med ham lenger, og hun _visste_ hvorfor det ble slutt- og det var mye pga kontroll og sjalusi fra hans side, så hun visste hva hun gikk til- dumma. Så værsågod. Men de ser ut til å ha det greit. Kanskje hun trengte litt kontroll og sjalusi, hva vet vel jeg. Men det er selvfølgelig forskjellig fra situasjon til situasjon- dersom de har hatt noe "snusk" på gang bak ens rygg- DA er jeg ikke fullt så nådig gitt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-854792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Icora Panter Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg forstår denne regelen om å holde seg unna hverandres ekser, men noen ganger, utifra situasjon, så syns jeg ikke det gjør noe jeg. En ikke veldig nær venninne, mer bekjent "arvet" kjæresten min- og vet du hva? Helt greit for meg. Jeg var tross alt ikke sammen med ham lenger, og hun _visste_ hvorfor det ble slutt- og det var mye pga kontroll og sjalusi fra hans side, så hun visste hva hun gikk til- dumma. Så værsågod. Men de ser ut til å ha det greit. Kanskje hun trengte litt kontroll og sjalusi, hva vet vel jeg. Men det er selvfølgelig forskjellig fra situasjon til situasjon- dersom de har hatt noe "snusk" på gang bak ens rygg- DA er jeg ikke fullt så nådig gitt... Disse har jo tydeligvis et forhold. Spør henne rett ut om de har et forhold eller ikke. Spør om hun er en god veninne! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/136953-min-ex-og-min-venninne/#findComment-855544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.